PARTNER PORTALU

Nie tylko cena. Jak Polak kupuje mieszkanie?

Statystyczny Polak najczęściej kupuje mieszkanie o powierzchni od 51 do 60 mkw. i kieruje się przy tym ceną i lokalizacją – tak wynika z raportu przygotowanego przez TNS. Według deweloperów trzeba zaproponować coś więcej.

Autor: HouseMarket.pl 08 października 2015 18:41

Deweloperzy rozpoczęli w pierwszej połowie roku budowę 34 tys. mieszkań. Ten inwestycyjny optymizm powoduje, że klienci mają większy wybór mieszkań, a deweloperzy prześcigają się w pomysłach, którymi chcą zwabić do siebie potencjalnych mieszkańców.

- Firmy oferują mieszkania w ramach rządowego programu Mieszkanie dla Młodych, z którego Polacy chętnie korzystają. Ale konkurencja jest duża. Dobra cena i ciekawa lokalizacja przestają wystarczać. By przyciągnąć klientów, należy zaproponować coś więcej – mówi Tomasz Wilczek, dyrektor generalny RED Real Estate Development, firmy deweloperskiej, która inwestuje w Polsce w kilka różnych segmentów rynku, od popularnego po premium.

Dzisiaj, przy wyborze mieszkania bierze się pod uwagę dużo więcej czynników, w tym:

  • Liczbę pokoi;
  • Dogodną komunikację;
  • Balkon/taras;
  • Opinię o deweloperze lub inwestycji;
  • Bliskość sklepów, urzędów itp.;
  • Położenie okien (północ, południe itp.).

Z badania preferencji zakupowych wynika więc, że niemałe znaczenie ma reputacja dewelopera, a także dodatkowa oferta. RED Real Estate Development jest tego świadomy – podobnie jak zdaje sobie sprawę ze zmieniających się potrzeb klientów.

Obecnie firma realizuje mieszkania w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Dla każdej inwestycji znajduje atrakcyjną lokalizację – najważniejszy jest przy tym komfort mieszkańców i dobra komunikacja miejska. Dba także o wysoki standard budowy. Inwestycje RED Real Estate Development to przykład na to, że oferta deweloperów może różnić się w zależności od miasta oraz rodzaju inwestycji.

Na zlokalizowanym na warszawskim Ursusie osiedlu Alpha Park mieszkańcy mogą kupić wykończone mieszkanie w ramach programu MdM. Inwestor zadbał też o dobre zagospodarowanie przestrzeni wspólnych, a dla wygody mieszkańców powstały ponadprzeciętnie duże balkony oraz tarasy. To nie wszystko.

- Osiedle Alpha Park jest przyjazne dla środowiska. Wykorzystujemy na przykład panele fotowoltaiczne i zbieramy wodę deszczową, którą następnie zostaje wykorzystana do podlewania zieleni. Dzięki temu osiedle jest nie tylko ekologiczne, ale też ekonomiczne, mieszkańcy zapłacą mniejszy czynsz – mówi Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży Alpha Park.

Wykończenie w cenie

Innym przykładem będzie osiedle Red Park na poznańskim Dębcu. Wybrane mieszkania są tu oferowane z wykończeniem gratis. Łatwo to przełożyć na konkretne oszczędności. Wykończenie mieszkania w stanie deweloperskim kosztuje średnio 1000 zł za metr kwadratowy, czyli na kilkudziesięciu metrach oszczędzimy kilkadziesiąt tysięcy złotych.

- Przy tym nasi przyszli mieszkańcy mają do wyboru kilka pakietów wykończenia pod klucz, a po zakończeniu prac od razu wprowadzają się do gotowego mieszkania. To duża oszczędność i wygoda – mówi Roma Peczyńska, marketing manager Red Park. – Oszczędzone środki możemy wydać na meble i wyposażenie mieszkania, a nawet samochód.

Nieco inaczej wygląda propozycja Nowej Papierni. To miniosiedle loftowe powstało na Przedmieściu Oławskim we Wrocławiu. RED Real Estate Development zrealizował tutaj lofty
i wysokie mieszkania New Line w industrialnym klimacie, a obecnie przymierza się do kolejnego etapu inwestycji. Same lofty i mieszkania stanowią wyjątek na rynku nieruchomości, ale Nowa Papiernia na tym nie poprzestała.

- Zapewniamy pomoc architekta wnętrz podczas planowania aranżacji wnętrz, a także wiele nietypowych materiałów wykończeniowych. Przygotowujemy również specjalne akcje promocyjne, np. oferujemy w pełni wykończone mieszkanie w cenie deweloperskiej lub designerskie meble do loftu gratis – mówi Ewa Piechota, marketing manager Nowej Papierni.

Rozwój rynku nieruchomości, rządowe programy dofinansowania mieszkań oraz konkurencyjne ceny wymusiły na deweloperach zabieganie o klienta nietypowymi sposobami. Sami klienci lepiej orientują się na mieszkaniowym rynku. Stali się bardziej świadomi i wymagający.

- To dla firm większe niż dotychczas wyzwanie. Deweloperzy powinni budować mieszkania o wysokim standardzie, a także przygotowywać najlepszą ofertę. Klient tylko na tym skorzysta – mówi Tomasz Wilczek.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.