PARTNER PORTALU

Nie tylko cena. Jak Polak kupuje mieszkanie?

Statystyczny Polak najczęściej kupuje mieszkanie o powierzchni od 51 do 60 mkw. i kieruje się przy tym ceną i lokalizacją – tak wynika z raportu przygotowanego przez TNS. Według deweloperów trzeba zaproponować coś więcej.

Autor: HouseMarket.pl 08 października 2015 18:41

Deweloperzy rozpoczęli w pierwszej połowie roku budowę 34 tys. mieszkań. Ten inwestycyjny optymizm powoduje, że klienci mają większy wybór mieszkań, a deweloperzy prześcigają się w pomysłach, którymi chcą zwabić do siebie potencjalnych mieszkańców.

- Firmy oferują mieszkania w ramach rządowego programu Mieszkanie dla Młodych, z którego Polacy chętnie korzystają. Ale konkurencja jest duża. Dobra cena i ciekawa lokalizacja przestają wystarczać. By przyciągnąć klientów, należy zaproponować coś więcej – mówi Tomasz Wilczek, dyrektor generalny RED Real Estate Development, firmy deweloperskiej, która inwestuje w Polsce w kilka różnych segmentów rynku, od popularnego po premium.

Dzisiaj, przy wyborze mieszkania bierze się pod uwagę dużo więcej czynników, w tym:

  • Liczbę pokoi;
  • Dogodną komunikację;
  • Balkon/taras;
  • Opinię o deweloperze lub inwestycji;
  • Bliskość sklepów, urzędów itp.;
  • Położenie okien (północ, południe itp.).

Z badania preferencji zakupowych wynika więc, że niemałe znaczenie ma reputacja dewelopera, a także dodatkowa oferta. RED Real Estate Development jest tego świadomy – podobnie jak zdaje sobie sprawę ze zmieniających się potrzeb klientów.

Obecnie firma realizuje mieszkania w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Dla każdej inwestycji znajduje atrakcyjną lokalizację – najważniejszy jest przy tym komfort mieszkańców i dobra komunikacja miejska. Dba także o wysoki standard budowy. Inwestycje RED Real Estate Development to przykład na to, że oferta deweloperów może różnić się w zależności od miasta oraz rodzaju inwestycji.

Na zlokalizowanym na warszawskim Ursusie osiedlu Alpha Park mieszkańcy mogą kupić wykończone mieszkanie w ramach programu MdM. Inwestor zadbał też o dobre zagospodarowanie przestrzeni wspólnych, a dla wygody mieszkańców powstały ponadprzeciętnie duże balkony oraz tarasy. To nie wszystko.

- Osiedle Alpha Park jest przyjazne dla środowiska. Wykorzystujemy na przykład panele fotowoltaiczne i zbieramy wodę deszczową, którą następnie zostaje wykorzystana do podlewania zieleni. Dzięki temu osiedle jest nie tylko ekologiczne, ale też ekonomiczne, mieszkańcy zapłacą mniejszy czynsz – mówi Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży Alpha Park.

Wykończenie w cenie

Innym przykładem będzie osiedle Red Park na poznańskim Dębcu. Wybrane mieszkania są tu oferowane z wykończeniem gratis. Łatwo to przełożyć na konkretne oszczędności. Wykończenie mieszkania w stanie deweloperskim kosztuje średnio 1000 zł za metr kwadratowy, czyli na kilkudziesięciu metrach oszczędzimy kilkadziesiąt tysięcy złotych.

- Przy tym nasi przyszli mieszkańcy mają do wyboru kilka pakietów wykończenia pod klucz, a po zakończeniu prac od razu wprowadzają się do gotowego mieszkania. To duża oszczędność i wygoda – mówi Roma Peczyńska, marketing manager Red Park. – Oszczędzone środki możemy wydać na meble i wyposażenie mieszkania, a nawet samochód.

Nieco inaczej wygląda propozycja Nowej Papierni. To miniosiedle loftowe powstało na Przedmieściu Oławskim we Wrocławiu. RED Real Estate Development zrealizował tutaj lofty
i wysokie mieszkania New Line w industrialnym klimacie, a obecnie przymierza się do kolejnego etapu inwestycji. Same lofty i mieszkania stanowią wyjątek na rynku nieruchomości, ale Nowa Papiernia na tym nie poprzestała.

- Zapewniamy pomoc architekta wnętrz podczas planowania aranżacji wnętrz, a także wiele nietypowych materiałów wykończeniowych. Przygotowujemy również specjalne akcje promocyjne, np. oferujemy w pełni wykończone mieszkanie w cenie deweloperskiej lub designerskie meble do loftu gratis – mówi Ewa Piechota, marketing manager Nowej Papierni.

Rozwój rynku nieruchomości, rządowe programy dofinansowania mieszkań oraz konkurencyjne ceny wymusiły na deweloperach zabieganie o klienta nietypowymi sposobami. Sami klienci lepiej orientują się na mieszkaniowym rynku. Stali się bardziej świadomi i wymagający.

- To dla firm większe niż dotychczas wyzwanie. Deweloperzy powinni budować mieszkania o wysokim standardzie, a także przygotowywać najlepszą ofertę. Klient tylko na tym skorzysta – mówi Tomasz Wilczek.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych