PARTNER PORTALU

Nietypowe kampanie deweloperów. Jak reklamować, żeby sprzedawać?

Przestronne wnętrza, dogodna lokalizacja, blisko natury – to najczęściej wymieniane argumenty przez deweloperów zachęcające do zakupu mieszkania. Czy z punktu widzenia sprzedaży są to wystarczające hasła? Jak w dzisiejszych czasach przykuć uwagę przyszłych właścicieli?

Autor: HouseMarket.pl 11 czerwca 2019 11:39

Dzisiaj większość inwestycji powstaje blisko centrum miasta i okolicznych parków. Nic w tym zaskakującego – komfortowa lokalizacja może decydować o powodzeniu sprzedaży. Jednak nie tylko! Sam kontekst promowania oferty również jest bardzo istotny – najczęściej jest to kontekst wygody dla rodzin z dziećmi (2+1 lub 2+2) lub singli ceniących szybki styl życia. Z reguły trudno doszukać się charakterystycznych kampanii…, poza wyjątkami. 

Z gwiazdą na czele

Kreatywne kampanie najczęściej przynoszą zamierzony skutek, podobnie jak uczestnictwo popularnych osób – aktorów, wokalistów, sportowców. Jeszcze do niedawna, jeżeli gwiazda o nienagannym wizerunku promowała daną inwestycję znakiem tego, można było kupować w ciemno. Jednak era bezgranicznego zaufania zdaje się dobiegać końca. Angażowanie popularnych osób również musi być przemyślane – znane są przypadki przeszarżowania. Na przykład na polskim rynku dość surowo oceniono kampanię Dom Development z udziałem Kingi Preis oraz Bartosza Kizierowskiego, głównie ze względu na przekaz odwołujący się do działalności charytatywnej. Hasło „Dobrzy ludzie powinni mieszkać w dobrym miejscu” stało się mocno dyskusyjne. Niektórzy mogą powiedzieć i dobrze, bo szum jest potrzebny. Szum tak, ale ważne jest nacechowanie tego szumu – negatywne czy pozytywne. Te ostatnie najlepiej przekładają się zarówno na wizerunek firmy, jak i oferowane inwestycje. 

Popularne okazują się bardziej zachowawcze hasła „Tu czuje się u siebie. Tu jest mój dom” – to wypowiedź Agnieszka Radwańskiej w ubiegłorocznej kampanii wizerunkowej dewelopera Profbud. Popularna tenisistka reklamowała osiedle Awangarda – inwestycję położoną bezpośrednio przy terenach warszawskiego Fortu Bema. Spoty reklamowe wyświetlano w Internecie oraz kinach w Warszawie. Kampanię uzupełniono także o reklamy w prasie oraz outdoor. Postać Agnieszka Radwańskiej w tym przypadku koresponduje z ideą osiedla stworzonego z myślą o ludziach aktywnych - bliskość infrastruktury sportowej oraz terenów zielonych Fortu Bema. Kampanie wizerunkowe z udziałem gwiazd nadal cieszą się popularnością. Sukces uwarunkowany jest koncepcją i założeniem, ale to co liczy się najbardziej to wiarygodność. 

Cechy szczególne

Deweloperzy w swoich budżetach chętnie wykorzystują także kampanie outdoorowe. Kreacje na bilbordach zazwyczaj ograniczają się do zdjęcia inwestycji oraz krótkich haseł. Nuda… ? Spoglądając kilka lat wstecz warto wspomnieć o billboardzie 3D na potrzeby kampanii dewelopera Bouygues Immobilier Polska (oddział francuskiej firmy) promującej inwestycję Le Village. Wówczas zastosowano billboard z dużą donicą wypełnioną kolorowymi kwiatami. Całość budziła skojarzenia z ogrodem celowo tożsamym z promowaną ofertą osiedla. Deweloper zachęcał do zakupu domu z ogrodem w cenie mieszkania w Józefosławiu k. Warszawy. Powyżej donic na grafice zamiast zdjęcia inwestycji dodano kolorową ilustrację. Niestandardowy banner pełnił jednocześnie funkcję drogowskazu do reklamowanego osiedla. 

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.