PARTNER PORTALU

Plany i inwestycje za jednym kliknięciem. Cenatorium tworzy nowe narzędzie dla deweloperów

Rok po rynkowym debiucie marki urban.one, Cenatorium wprowadza kolejne miasta i zupełnie nowe funkcje dla swojego mechanizmu automatycznej wyceny każdego pojedynczego mieszkania. Spółka przyspiesza tempo i rozwija też nowe narzędzie, dzięki któremu będzie można korzystać z bogatej bazy informacji przestrzennych, w tym planów przestrzennych czy informacji o wydanych warunkach zabudowy.

Autor: HouseMarket.pl 29 czerwca 2017 09:01

Serwis urban.one to narzędzie zasilane milionami rekordów o cenach transakcyjnych na rynku nieruchomości w Polsce. Potężna baza danych ułatwia osobom zainteresowanym zakupem lub sprzedażą mieszkania szybkie sprawdzenie i ocenę faktycznej wartości wybranej nieruchomości. W chwili startu – w kwietniu ubr. - narzędzie można było stosować na terenie 12 największych miast w Polsce, dziś jest już ich 27. Oznacza to, że w zasięgu serwisu jest ok. 70 proc. obrotu na rynku nieruchomości.

- Czasami, w przypadku niewielkich rynków lokalnych lub specyficznych nieruchomości próba jest zbyt mała, by modele automatycznej wyceny zadziałały z wystarczającą precyzją – mówi Adam Sobczak, współtwórca marki urban.one. - To bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę fakt, że nawet w Stanach Zjednoczonych, najbardziej rozwiniętym rynkiem pod względem mechanizmów automatycznej wyceny, penetracja rynku sięga ok. 80 proc.

Od miasta do miasta

Tylko w ostatnim czasie serwis umożliwił wycenę nieruchomości w piętnastu miastach: Bielsku-Białej, Bydgoszczy, Częstochowie, Elblągu, Gorzowie Wielkopolskim, Kielcach, Koszalinie, Legnicy, Olsztynie, Opolu, Płocku, Radomiu, Rzeszowie, Toruniu oraz Zielonej Górze. Tym samym łączny zasięg urban.one obejmuje 27 największych miast w Polsce, gdzie w ciągu kilku minut, korzystając z internetu i podając podstawowe informacje o mieszkaniu takie jak adres, liczba pomieszczeń czy metraż, użytkownicy mogą uzyskać wycenę konkretnej nieruchomości.

Wartości podawane przez urban.one powstają na podstawie modeli statystycznych bazujących na cenach transakcyjnych, czyli informacjach o rzeczywistych transakcjach kupna-sprzedaży mieszkań w danej okolicy oraz mechanizmach typu „machine learning” wykorzystujących duże zbiory danych opisujących przestrzeń. Autorską metodologię opracował zespół badawczo rozwojowy Cenatorium we współpracy z naukowcami z Politechniki Warszawskiej, SGH i Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

Jak dotąd z serwisu urban.one klienci detaliczni pozyskali już ponad 30 tys. wycen mieszkań. Najwięcej wycen dotyczyło Warszawy, za nią znalazły się Wrocław, Poznań, Kraków oraz Gdańsk. Proporcje w zakresie najczęściej wycenianego metrażu mieszkań rozkładały się zgodnie z preferencjami zakupowymi Polaków – połowa zapytań dotyczy lokali o powierzchni od 43 do 68 mkw. Z urban.one korzystają częściej kobiety (56 proc.) a najwięcej użytkowników serwis ma w grupie 25-44 lat.

Gratka dla deweloperów

Narzędzie pod należącą do Cenatorium marką zyskało nie tylko nowy zasięg, ale i innowacyjne funkcje.

- Ponad 200 istotnych zmiennych branych jest pod uwagę podczas automatycznej wyceny każdej pojedynczej nieruchomości - mówi Adam Sobczak. - Ale wciąż rozwijamy się i wprowadzamy w życie kolejne pomysły. Wkrótce udostępnimy także zupełnie nowe narzędzie, z nieobecnymi dotychczas w Polsce funkcjonalnościami - bazę kompleksowych informacji przestrzennych, w tym przede wszystkim planów miejscowych i warunków zabudowy, które mogą być użyteczne zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i firm deweloperskich oraz innych podmiotów zainteresowanych rynkiem nieruchomości i szybkim dostępem do informacji, których pozyskanie bywało dotychczas bardzo czasochłonne.

W najbliższej przyszłości BION (Baza Informacji o Nieruchomościach – to robocza nazwa rozwiązania) umożliwi łatwe i szybkie pozyskanie informacji przestrzennych lub planistycznych dla każdego adresu zlokalizowanego w większości aglomeracji.

- Obecnie pracujemy nad pokryciem dla miast i aglomeracji, które stanowią łącznie około 80 proc. rynku. Baza prezentuje m.in. zasięg obowiązujących MPZP (z szybkim dostępem do uchwały), MPZP w przygotowaniu, jak również decyzje o warunkach zabudowy WZ – wylicza szef Cenatorium - Oprócz tego takie informacje jak: punkty POI, komunikacja, zagrożenia i uciążliwości, inwestycje planowane, drogowe oraz inne informacje przydatne w procesie oceny lokalizacji pod kątem inwestycji mieszkaniowej, komercyjnej czy biurowej. W łatwy i szybki sposób będzie można sprawdzić np. czy dla danej nieruchomości obowiązuje plan miejscowy, jakie są jego zapisy lub jakie inwestycje są realizowane w okolicy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.