PARTNER PORTALU

Polacy cenią doradców finansowych

Polacy chcą korzystać z usług pośredników finansowych przy uzyskiwaniu kredytu na zakup domu lub mieszkania. Pokazują to wyniki sprzedażowe największych firm z branży doradztwa w Polsce.

Autor: HouseMarket.pl 21 marca 2017 11:07

Członkowie Związku Firm Doradztwa Finansowego w czwarty kwartale 2016 r. pośredniczyli w udzielaniu kredytów hipotecznych o łącznej wartości ponad 3,8 mld zł, osiągając tym samym wzrost sprzedaży wyższy niż ten odnotowany w całym rynku kredytów mieszkaniowych. Miniony kwartał należał jednak do produktów inwestycyjnych, których sprzedaż w ciągu trzech miesięcy wzrosła o 11 proc.

Stabilna sprzedaż hipotek

Obecnie blisko co drugi kredyt mieszkaniowy zawierany jest przy udziale pośrednika. Od października do końca 2016 r. doradcy ZFDF pośredniczyli w sprzedaży kredytów hipotecznych na łączną wartość 3,8 mln zł, osiągając poziom wyższy niż w trzecim kwartale 2016 r.

– Kolejny kwartał pokazał, że Polacy cenią sobie pomoc i kompetencje doradców finansowych, u których szukają porady w kwestii wyboru kredytu hipotecznego. W IV kwartale doradcy ZFDF pośredniczyli bowiem w udzieleniu hipotek o wartości 1,88 proc. większej niż trzy miesiące temu, wypracowując wzrost wyższy od tego odnotowanego w całym rynku kredytów hipotecznych (1,07 proc.). Świadczy to o rosnącej świadomości kredytobiorców. Biuro pośrednika to miejsce, w którym klienci podczas jednej wizyty mogą bezpłatnie porównać oferty większości banków działających na rynku, a w konsekwencji wybrać tę najbardziej konkurencyjną – zaznacza Adrian Jarosz, prezes Związku Firm Doradztwa Finansowego, prezes zarządu Expander Advisors.

Z kolei Przemysław Guberow, wiceprezes Związku Firm Doradztwa Finansowego, prezes zarządu Open Finance przyznaje, że rosnące zainteresowanie wsparciem pośrednika finansowego podczas wyboru i procesowania umowy kredytu hipotecznego jest także wynikiem coraz większej liczby mieszkań oddawanych do użytku przez deweloperów.

- Kiedy ich przybywa, wzrasta także wartość sprzedanych kredytów. Dodatkowo rządowy program wsparcia, czyli MdM cały czas jest dostępny, a klienci chcą z takiego wsparcia skorzystać – dodaje prezes.

Inwestujemy więcej

W czwartym kwartale 2016 r. wartość sprzedanych produktów inwestycyjnych wyniosła 119 mln zł, co oznacza 11 proc. wzrostu w stosunku do poprzednio analizowanego okresu.

Według Adriana Jarosza, prezesa Związku Firm Doradztwa Finansowego, prezesa zarządu Expander Advisors, w dobie niskich stóp procentowych Polacy szukają atrakcyjnych rozwiązań pozwalających ulokować i pomnożyć kapitał.

- W oddziałach doradców mogą porównać produkty konkurencyjnych wobec siebie podmiotów finansowych, banków, towarzystw inwestycyjnych oraz ubezpieczycieli. Oznacza to dla nich oszczędność czasu i większe szanse na znalezienie odpowiedniego produktu – podkreśla ekspert.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych