PARTNER PORTALU

Polacy coraz częściej projektują swoje wnętrza

Polacy coraz śmielej sami projektują wnętrza, nie zlecając ich specjalistom, a trend wydaje się być coraz silniejszy. W mediach nie brakuje zdjęć czy porad jak to zrobić, a takie treści cieszą się powodzeniem nie tylko wśród młodych ludzi.

Autor: HouseMarket.pl 29 grudnia 2016 13:42

Według badania przeprowadzonego przez Westwing Home & Living, 94 proc. Polaków przyznaje, że urządzanie własnego M sprawia im przyjemność. Z kolei sondaż TNS Polska dla Black Red White pokazuje, że dla 90 proc. respondentów wystrój domu jest ważnym aspektem życia codziennego. Co przekonuje do zainwestowania czasu i pieniędzy w projektowanie?

Spersonalizowane wnętrza

Po pierwsze personalizacja. Urządzanie na własną rękę daje możliwość stworzenia własnej przestrzeni. Dzięki temu, wnętrze będzie nie tylko idealnie dopasowane do domowników, ale będzie również w pełni odpowiadać ich gustom.

- Polacy coraz częściej sami szukają inspiracji w pismach branżowych i internecie, by potem wykorzystać pomysły w aranżacji własnego mieszkania - komentuje Joanna Rodziewicz, z grupy RE/MAX, przedstawiciel krakowskiej inwestycji Apartamenty z Tarasem. - Są znudzeni standardowymi pomieszczeniami, które widuje się na wystawach. Coraz większe znaczenie zyskują przedmioty czy też meble unikatowe - dodaje.

Gdzie szukają inspiracji? Według raportu „Polskie Wnętrze. Trendy nowoczesności” sporządzonego w ubiegłym roku, 47 proc. Polaków odkrywa marki samemu, 30 proc. poznaje je dzięki znajomym bądź rodzinie, 30 proc. szuka inspiracji w internecie, a 37 proc. czerpie wiedzę z czasopism. Dużo osób kieruje się również własną intuicją i wyczuciem.

Z architektem czy bez?

Co ciekawe, im większe zainteresowanie designem, tym mniejsza potrzeba korzystania z pomocy architekta. Wyniki przeprowadzonego badania przez Westwing Home & Living wykazało, że aż 76 proc. Polaków nigdy nie zatrudniło fachowca.

Każdorazowo warto zastanowić się, czy zatrudniać specjalistę od aranżacji wnętrz. Angażowanie architekta zaoszczędza mnóstwo czasu, lecz z drugiej strony może okazać się niekonieczne, w przypadku osób, które mają własną wizję i pełno pomysłów jak zagospodarować własną przestrzeń.

Gdy pomieszczenia są dobrze rozmieszczone, ich urządzenie nie powinno sprawić kłopotu osobom, które mają już za sobą pierwsze doświadczenia remontów i kontakty ze sprawdzonymi fachowcami. Trzeba mieć jednak dużo czasu, by pozwolić sobie na porównywanie ofert i odwiedzanie sklepów meblowych wybierając najlepsze opcje.

Niezależnie od preferencji Polaków, wiele zależy od tego, jak urządzone są mieszkania, w których najczęściej przebywa się w czasie wolnym. Dom to nie tylko przestrzeń, w której odpoczywamy, ale także miejsce, gdzie spotykamy się ze znajomymi, dlatego tak ważna jest harmonia panująca w naszych czterech ścianach. Ma ona za zadanie pozytywnie wpływać na samopoczucie. I to właśnie powinno kierować każdym, kto podejmuje decyzję o samodzielnym urządzeniu swojego M - zgodność z gustem i zainteresowaniami lokatorów.

Większe pole do popisu

Westwing Home & Living przeprowadził także badanie na temat preferencji mieszkaniowych Polaków. Z raportu wynika, że zdecydowana większość (60 proc.) pragnie zamieszkać w domu wolnostojącym, 13 proc. wybrałoby loft, 12 proc. kamienicę, a 10 proc. apartament. Natomiast jeżeli chodzi o metraż, najbardziej pożądaną powierzchnią jest 100-150 mkw. (34 proc.), a dwóch Polaków na dziesięciu najchętniej zamieszkałoby na 80-100 mkw.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.