PARTNER PORTALU

Polka na budowie, czyli kobieta w męskim świecie

Kobiety coraz częściej i chętniej biorą udział nie tylko w planowaniu, ale i w realizacji budowy domu. Mają coraz większą wiedzę w tym zakresie, interesują się każdym etapem budowy i czynnie uczestniczą w podejmowaniu decyzji. Dzięki temu są świetnymi partnerami do rozmów dla specjalistów z zakresu budownictwa. Jednak kobiecy punkt widzenia nieznacznie różni się od męskiego. Na czym polegają różnice?

Autor: housemarket.pl 29 maja 2018 15:07

Rozbieżności w kobiecym i męskim podejściu do budowy domu są widoczne, zanim jeszcze dojdzie do inwestycji – z badania „Budownictwo energooszczędne oczami Polaków” wynika, że w przypadku posiadania wolnych środków finansowych 32 proc. kobiet zdecydowałoby się przeznaczyć je na remont domu lub mieszkania. Taką odpowiedź wskazało tylko 17 proc. mężczyzn – ci z kolei dzięki oszczędnościom woleliby przeprowadzić się do nowego domu, lepiej dopasowanego do ich potrzeb (29 proc. odpowiedzi). Dla obu grup głównym motywatorem do remontu jest poprawa komfortu mieszkania, przy czym aż 50 proc. Polek wskazało ten czynnik jako decydujący. Wśród pań kolejnym najsilniejszym motywatorem okazał się być wygląd pomieszczeń (22 proc. odpowiedzi). Jedynie co dziesiąta kobieta pokieruje się możliwością ograniczenia kosztów eksploatacyjnych budynku, podczas gdy ten aspekt jest decydujący dla co piątego mężczyzny (21 proc.).

A gdy decyzja zostanie podjęta

Co druga Polka (52 proc.) planując budowę domu, przede wszystkim zwróci uwagę na koszt poniesiony podczas samej budowy. W przypadku mężczyzn to kryterium schodzi na dalszy plan - dla nich najważniejszy jest późniejszy koszt eksploatacji budynku (56 proc.). I chociaż ten aspekt pań do remontu nie zmotywuje, to gdy zostanie podjęta decyzja o budowie, 38 proc. z nich zwróci uwagę, by nowy budynek cechował się niskim kosztem zużycia energii. Taką odpowiedź wskazało też 39 proc. mężczyzn.

- Koszt budowy, eksploatacji i niski poziom zużycia energii cieplnej to kluczowe kwestie podczas budowy domu, na które zwrócili uwagę respondenci. Z danych wynika, że kobiety zwracają szczególną uwagę na obecny budżet domowy, natomiast mężczyźni patrzą na proces budowy bardziej długofalowo i cenią sobie oszczędności wynikające z późniejszej eksploatacji – mówi Sebastian Brzoza, ekspert kampanii Nie trać energii z firmy Danfoss Poland. - Warto podkreślić, że budowa domu energooszczędnego jest niewiele droższa, a korzyści płynące z wykorzystania rozwiązań ograniczających zużycie energii przekładają się na wieloletnie oszczędności, zdrowsze środowisko
i wyższy komfort życia - dodaje.

Polki wolą zrezygnować z metrażu niż rozwiązań energooszczędnych

W kwestii energooszczędności przedstawiciele obu grup pozostają zgodni. 96 proc. mężczyzn i 93 proc. kobiet zadeklarowało, że nie zrezygnowaliby z energooszczędnych materiałów budowlanych
w przypadku budowy z ograniczonym budżetem. Zarówno mężczyźni (29 proc.), jak i kobiety (24 proc.) w pierwszej kolejności zrezygnowaliby z większego metrażu. 17 proc. panów i 15 proc. pań jest w stanie wybrać mniej atrakcyjną lokalizację, aby obniżyć koszty inwestycji.

- Bardzo cieszy fakt, że zdecydowana większość Polaków widzi w swoim domu cały wachlarz rozwiązań energooszczędnych, warto jednak pamiętać, by prace modernizacyjne odbywały się w odpowiedniej kolejności. Przede wszystkim należy zadbać o właściwą termoizolację budynku, by maksymalnie ograniczyć straty ciepła - dopiero potem do nowych warunków cieplnych można dostosować nowoczesne technologie grzewcze. Ta kolejność przyniesie duże korzyści dla kieszeni inwestora, w skali roku może być to nawet kilka tysięcy złotych – mówi Piotr Pawlak, ekspert kampanii Nie trać energii z firmy Rockwool. 

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.