PARTNER PORTALU

Polski rynek wnętrzarski zdominowany przez polskie marki

Artykuły wyposażenia wnętrz cieszą się coraz większym popytem - informuje Puls Biznesu.

Autor: PAP 05 listopada 2015 10:01

Tylko w ubiegłym roku wyeksportowano z Polski meble za około 8 mld euro, czyli prawie 34 mld zł. Wartość mebli sprzedanych w kraju jest znacznie mniejsza, ale - zgodnie z najnowszymi prognozami firmy badawczej PMR - mocno rośnie, m.in. dzięki lepszej kondycji gospodarstw domowych i rosnącej skłonności do przeprowadzania remontów.

PMR podaje, że wartość detalicznego rynku wyposażenia wnętrz w Polsce, po odczuwalnym spadku do poziomu 12 mld zł w 2013 r., zaczęła rosnąć. Branża w ubiegłym roku była warta 12,7 mld zł, a w tym roku, według prognoz, ma urosnąć o kolejne 4 proc., do poziomu 13,2 mld zł.

Analitycy PMR szacują, że za ponad połowę wartości rynku odpowiada dziesiątka największych firm, która razem ma 12 proc. sklepów.

"Cechą wyjątkową polskiego rynku wyposażenia wnętrz jest fakt, że jest on zdominowany przez polskie firmy - prawie trzy na cztery firmy wśród największych stanowią marki polskie. Z drugiej strony, cztery największe firmy działające na tym rynku to jednak firmy międzynarodowe pochodzące z Wielkiej Brytanii, Szwecji, Francji i Danii" - głosi informacja PMR.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych