PARTNER PORTALU

Profil klientów poszukujących pierwszego mieszkania

Jaka grupa klientów kupuje pierwsze mieszkanie? Czy na przestrzeni ostatnich lat zmienił się profil osoby poszukującej swojego pierwszego mieszkania? W jakim wieku są kupujący, którzy planują zamieszkać na swoim i jakie mieszkania zwykle wybierają?

Autor: HouseMarket.pl 07 marca 2019 14:48

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Średni wiek klientów, kupujących swoje pierwsze mieszkanie to około 31 lat i w tym zakresie nic się szczególnego nie zmieniło. Co prawda nie ma programów wsparcia zakupu mieszkania jak RnS czy MdM, niemniej w ostatnich latach znacznie zwiększyła się zdolność nabywcza kupujących. Sporo jest też transakcji finansowanych przez rodziców, szczególnie w przypadku mieszkań kupowanych dla dzieci rozpoczynających studia.

Preferencje klientów również nie zmieniają się. Nabywcy pierwszych mieszkań poszukują głównie małych lokali, przede wszystkim kompaktowych dwójek o powierzchni około 40 mkw. Dużym zainteresowaniem cieszą się również mieszkania jednopokojowe, w których możliwe jest wydzielenie aneksu sypialnianego.

Andrzej Gutowski, członek zarządu Ronson Development

Młodzi klienci mają coraz większą wiedzę na temat rynku mieszkaniowego. Kiedy podejmują stabilną pracę na etacie wolą rozejrzeć się za własnym lokum zamiast płacić co miesiąc za wynajem. W ostatnich latach na pewno zmieniły się wybory, jakich dokonują tacy klienci. Kawalerka nie jest już typowym pierwszym mieszkaniem. Nabywcy wolą dołożyć kilkaset złotych i zdecydować się na mieszkanie dwu lub nawet trzypokojowe. Mieszkania jednopokojowe wybierane są teraz głównie przez inwestorów.

Decyzję o zamieszkaniu na swoim podejmują już nawet osoby w wieku 25 lat natomiast najczęściej klienci ci mają 28-32 lata. Wybierają najchętniej lokalizacje nieco dalej od centrum, ale z dobrym dojazdem i pełną infrastrukturą na miejscu. Nasi klienci swoje pierwsze mieszkanie kupują najczęściej na osiedlu Miasto Moje na warszawskiej Białołęce, a wkrótce w ofercie znajdzie się także inwestycja Ursus Centralny o podobnym profilu.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom

Docieramy niemal do każdej grupy klientów, poszukujących swojego pierwszego mieszkania. Na swoim planują zamieszkać zwykle osoby aktywne zawodowo w wieku 25-35 lat, ale często są to również młodzi ludzie, rozpoczynający studia, którym pierwsze mieszkanie postanawiają kupić rodzice. Na pierwsze mieszkanie decydują się także pary, które nie chcą wynajmować, czują potrzebę ustatkowania się i zwiększenia standardu życia, jak również niezależni single, którzy nie chcą współdzielić przestrzeni mieszkaniowej z innymi oraz poszukują wygodnego lokum.

Kupujący są obecnie wymagający i świadomi swoich potrzeb. Rozumieją procesy budowlane i wiedzą, na co zwrócić uwagę podczas wyboru mieszkania. Ważnymi elementami wpływającymi na podjęcie decyzji zakupowej są takie elementy jak otoczenie handlowo-usługowe, funkcje dostępne na terenie osiedla, kluby fitness, ścieżki rowerowe, parki i tereny zielone. Nasi klienci często w ramach programu ,,Friend to Friend” polecają mieszkania przyjaciołom.  

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding

 Profil klienta poszukującego swojego, pierwszego mieszkania generalnie nie zmienił się, chociaż możemy zaobserwować pewne wyjątki. Teraz czasem nawet najmłodsi klienci, którzy dopiero wkroczyli w pełnoletniość nabywają własne mieszkanie, dzięki pomocy rodziców. Największa grupa osób nabywających mieszkania jest w wieku 30 lat i więcej. Zmienia się natomiast przeznaczenie lokali. Klienci coraz częściej szukają mieszkań w celach inwestycyjnych, podobnie jak małych biur pod wynajem.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.