PARTNER PORTALU

Projektowanie to dialog

Każde dobrze zaprojektowane wnętrze powinno zawierać rys indywidualizmu, a jednocześnie opierać się na przemyślanych rozwiązaniach, które realnie ułatwiają nam życie. W taki właśnie sposób projektowania wierzymy - o pracy projektanta w Polsce opowiadają Monika i Adam Bronikowscy, właściciele pracowni HOLA Design.

Autor: housemarket.pl 21 września 2017 09:50

Co aktualnie jest modne jeśli chodzi o stylistykę i aranżację mieszkania? 

Bardzo trudno jest wskazać jedną dominującą obecnie stylistykę we wnętrzach. Myślę, że powinniśmy raczej mówić o modnych motywach, kolorach czy materiałach. Jako HOLA Design nie zamykamy się w sztywnych ramach jednej estetyki, lecz jesteśmy otwarci na różnorodność. Zauważamy również, że nasi klienci coraz częściej chcą łączyć style w ramach jednego wnętrza. A producenci z kolei dostarczają mnóstwa rozwiązań dopasowanych do każdej estetyki. Wśród aktualnych trendów z pewnością możemy wymienić naturalne materiały, takie jak drewno, cegła, beton, a także kamień, zwłaszcza marmur typu Calacatta.

Na topie już od kilku sezonów są również tropikalne motywy: egzotyczne zwierzęta, liście bananowca czy monstery pojawiające się na tekstyliach, tapetach, meblach. Konsekwencją tego „powrotu do natury” są wszelkie odcienie koloru zielonego: zarówno jasne, pastelowe, jak i ciemne, nasycone. Modne jest również złoto i miedź, które wykorzystywane są w różnych stylistykach. Nie kojarzą się już z przepychem, dzięki czemu swoje miejsce znajdują nawet w minimalistycznych wnętrzach.

W którym kierunku Państwa zdaniem te trendy będą ewaluować?

Trendy we wnętrzach nie zmieniają się co sezon. Oczywiście pojawiają się mody na nowe wzory czy motywy, ale jeśli chodzi o bazowe elementy aranżacji wnętrz, to one zmieniają się stosunkowo powoli. Po naturalne materiały, takie jak drewno, cegła czy beton, sięgamy już od dobrych kilku sezonów i sądzimy, że tendencja ta jeszcze długo się utrzyma. Szlachetne, prawdziwe drewno nie da się zastąpić nawet najbardziej zaawansowanymi technologicznie produktami. A klienci są coraz częściej świadomi, że warto inwestować w dobre jakościowo produkty i dobry design. Myślę, że trendy zmierzają właśnie w kierunku ponadczasowości i wyważonych form. Kolorami i motywami będziemy żonglować w dodatkach.

Co jest najważniejsze w pracy projektanta? Czy "praca z wnętrzem" jest łatwa? 

W projektowaniu wnętrz najważniejsza jest satysfakcja klientów, a więc dopasowanie pomysłów aranżacyjnych do ich wytycznych i oczekiwań przy jednoczesnym zachowaniu spójności i konsekwencji całości aranżacji. Naszym celem jest znalezienie idealnych rozwiązań dostosowanych zarówno do potrzeb użytkowników, jak i możliwości danej przestrzeni. Każde dobrze zaprojektowane wnętrze powinno zawierać rys indywidualizmu, a jednocześnie opierać się na przemyślanych rozwiązaniach, które realnie ułatwiają nam życie. W taki właśnie sposób projektowania wierzymy jako pracownia i wydaje nam się, że z tymi wyzwaniami muszą zmierzyć się wszyscy projektanci, niezależnie od szerokości geograficznej.

Czy klienci zwracając się z prośbą o projekty mają już sprecyzowane oczekiwania? A może oczekują konkretnych pomysłów i propozycji? 

Każdy klient, który zwraca się do nas z prośbą o projekt domu czy mieszkania, jest inny, ma różne potrzeby, oczekiwania, gust, a także dysponuje inną przestrzenią, która determinuje często projektowe decyzje. Większość klientów ma ulubione materiały, pewne pomysły aranżacyjne, a naszym zadaniem jest zebranie ich w jedną spójną całość. Klienci są coraz lepiej przygotowani do współpracy z architektem, wiedzą, jaka estetyka im się podoba, a jakich rozwiązań nie chcą w swoich wnętrzach. Zdarzają się jednak również tacy, którzy w pełni zdają się na nas i oczekują propozycji w każdym aspekcie. W każdym z tych modeli współpracy – zarówno z klientami z Polski, jak i zagranicznymi – praca przebiega nieco inaczej i wymaga nieco innego podejścia z naszej strony.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.