PARTNER PORTALU

Rośnie zapotrzebowanie na telewizory wielkoekranowe i Ultra HD

Rośnie światowe zapotrzebowania na telewizory wielkoekranowe i odbiorniki Ultra HD (4K), wypierające dotychczasowe Full HD. Wiodącą pozycję na globalnym rynku telewizorów utrzymuje Samsung - wynika z badań rynkowych GfK i NPD.

Autor: PAP 18 grudnia 2017 09:53

Światowy rynek telewizorów w coraz większym stopniu przechodzi od Full HD do Ultra HD. Zgodnie z danymi zebranymi przez firmy badawcze GfK i NPD od stycznia do sierpnia bieżącego roku na telewizory Ultra HD przypadało ponad 50 proc. światowych przychodów ze sprzedaży telewizorów, przy czym w Ameryce Północnej, Europie i Korei Południowej odsetek ten był nawet większy i wyniósł od 60 do 70 proc. W tym samym okresie ponad 40 proc. przychodów ze sprzedaży telewizorów na świecie przypadało na odbiorniki wielkoekranowe o przekątnej ekranu powyżej 55 cali. W Ameryce Północnej telewizory z ekranami większymi niż 55 i 60 cali stanowiły odpowiednio 60 i 30 proc. sprzedaży w tym czasie.

Największym światowym producentem telewizorów pozostaje południowokoreańska firma Samsung, której między styczniem a sierpniem 2017 roku przypadło 34 proc. światowych przychodów ze sprzedaży - wynika z danych GfK i NPD. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się firmy LG i Sony.

Samsung odnotował także 42 proc. udziału w rynku dużych telewizorów (60 cali i większych) oraz 38 proc. udział w rynku telewizorów Ultra HD. Koncern był również liderem w poszczególnych kategoriach cenowych: 44 proc. udziału w segmencie telewizorów kosztujących powyżej 1,5 tys. dol. i 37 proc. w przypadku telewizorów w cenie od 2,5 tys. dol. wzwyż.

Samsung przeprowadził ponadto własne badania w na rynkach amerykańskim i niemieckim. W każdym z tych krajów zebrano opinię ponad tysiąca konsumentów, którzy zamierzali kupić nowy telewizor, na temat odczuwanych niedogodności związanych ze sprzętem RTV. 23 proc. respondentów w USA i 15 proc. w Niemczech na pierwszym miejscu wskazało "skomplikowane połączenia kablowe". Ankietowani skarżyli się też na trudności z podłączaniem zewnętrznych urządzeń do telewizora, słabą jakość dźwięku praz niewygodne wpisywanie danych na ekranie i uciążliwą nawigację w menu urządzeń typu Smart TV.

Jak tłumaczy koncern jego strategia zakłada zapewnienie klientom asortymentu telewizorów wielkoekranowych, w tym odbiorników QLED oraz telewizorów UHD klasy Premium z ekranami o przekątnej 65, 75, 82 i 88 cali, a także ekranów zakrzywionych i płaskich, a także akcesoriów telewizyjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych