PARTNER PORTALU

Rośnie zapotrzebowanie na telewizory wielkoekranowe i Ultra HD

Rośnie światowe zapotrzebowania na telewizory wielkoekranowe i odbiorniki Ultra HD (4K), wypierające dotychczasowe Full HD. Wiodącą pozycję na globalnym rynku telewizorów utrzymuje Samsung - wynika z badań rynkowych GfK i NPD.

Autor: PAP 18 grudnia 2017 09:53

Światowy rynek telewizorów w coraz większym stopniu przechodzi od Full HD do Ultra HD. Zgodnie z danymi zebranymi przez firmy badawcze GfK i NPD od stycznia do sierpnia bieżącego roku na telewizory Ultra HD przypadało ponad 50 proc. światowych przychodów ze sprzedaży telewizorów, przy czym w Ameryce Północnej, Europie i Korei Południowej odsetek ten był nawet większy i wyniósł od 60 do 70 proc. W tym samym okresie ponad 40 proc. przychodów ze sprzedaży telewizorów na świecie przypadało na odbiorniki wielkoekranowe o przekątnej ekranu powyżej 55 cali. W Ameryce Północnej telewizory z ekranami większymi niż 55 i 60 cali stanowiły odpowiednio 60 i 30 proc. sprzedaży w tym czasie.

Największym światowym producentem telewizorów pozostaje południowokoreańska firma Samsung, której między styczniem a sierpniem 2017 roku przypadło 34 proc. światowych przychodów ze sprzedaży - wynika z danych GfK i NPD. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się firmy LG i Sony.

Samsung odnotował także 42 proc. udziału w rynku dużych telewizorów (60 cali i większych) oraz 38 proc. udział w rynku telewizorów Ultra HD. Koncern był również liderem w poszczególnych kategoriach cenowych: 44 proc. udziału w segmencie telewizorów kosztujących powyżej 1,5 tys. dol. i 37 proc. w przypadku telewizorów w cenie od 2,5 tys. dol. wzwyż.

Samsung przeprowadził ponadto własne badania w na rynkach amerykańskim i niemieckim. W każdym z tych krajów zebrano opinię ponad tysiąca konsumentów, którzy zamierzali kupić nowy telewizor, na temat odczuwanych niedogodności związanych ze sprzętem RTV. 23 proc. respondentów w USA i 15 proc. w Niemczech na pierwszym miejscu wskazało "skomplikowane połączenia kablowe". Ankietowani skarżyli się też na trudności z podłączaniem zewnętrznych urządzeń do telewizora, słabą jakość dźwięku praz niewygodne wpisywanie danych na ekranie i uciążliwą nawigację w menu urządzeń typu Smart TV.

Jak tłumaczy koncern jego strategia zakłada zapewnienie klientom asortymentu telewizorów wielkoekranowych, w tym odbiorników QLED oraz telewizorów UHD klasy Premium z ekranami o przekątnej 65, 75, 82 i 88 cali, a także ekranów zakrzywionych i płaskich, a także akcesoriów telewizyjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.