PARTNER PORTALU

Rynek budowlany czeka sporo wyzwań

Najważniejsze jest zachęcenie polskich i zagranicznych inwestorów do prowadzenia interesów w Polsce oraz partnerstwo publiczno-prywatne.



Autor: HouseMarket.pl 10 sierpnia 2016 13:54

Równowaga rynku budowlanego na początku XXI wieku była w Polsce mocno zachwiana i unormowała się dopiero w ostatnich latach. Wymagania związane z dystrybucją materiałów budowlanych od zawsze były natomiast bardzo wymagające. Do niedawna mylnie skupiały się one jedynie na warunkach finansowych. Na szczęście, obecnie dla klientów ważniejsza jest jakość towaru i obsługi.

 Polska liderem innowacyjności

Rynek dystrybucji składa się z hurtowni ogólnobudowlanych, hiper i supermarketów budowlanych oraz sklepów specjalistycznych. Według raportu przeprowadzonego przez firmę badawczą IBP Research, polski rynek materiałów budowlanych w 2015r. osiągnął sprzedaż ok. 40 mld zł.

Oprócz tego, z jednego z raportów Instytutu CEED (Central and Eastern Europe Development Institute) wynika, że pod względem innowacyjności, krajowa gospodarka ma szansę stać się liderem wśród państw Grupy Wyszehradzkiej, na co znacząco wpływa właśnie rozwój rynku budowlanego.

Zapotrzebowanie na materiały budowlane w Polsce występuje w różnego rodzaju inwestycjach: biurowcach, instytucjach publicznych, zakładach przemysłowych oraz budynkach mieszkaniowych. Największą zaletą przy realizacji zamówień staje się więc elastyczność specjalistycznych sklepów i hurtowni, a także uwzględnianie ciągle zmieniających się potrzeb klientów.

W porównaniu z marketami, proponują one szeroki zakres usług, jak np. rozładunek i transport na budowę, finansowanie i ubezpieczenie transakcji pomiędzy podmiotami, szkolenia z technik budowlanych i bezpieczeństwa na budowie czy pomoc w znalezieniu sprawdzonych firm budowlanych, wykonawców oraz inwestorów.

Trendy budowlane

Firma SIG, znana głównie jako specjalista od akustyki pomieszczeń, pasywnego zabezpieczenia ogniowego budynków, pokryć dachowych oraz suchej zabudowy, dzięki 60-letniemu doświadczeniu zdaje sobie sprawę, że proces sprzedaży materiałów budowlanych wymaga wielu dodatkowych czynności, a kontrahenci poszukują przede wszystkim chętnych do pomocy partnerów.

- Jeżeli chodzi o trendy budowlane, obecnie największą popularnością cieszy się stosowanie nowych technologii, najczęściej mają one bowiem wysoką jakość i wydajność, dzięki czemu spełniają coraz większe potrzeby klientów. Są oni coraz bardziej świadomi i zaczynają doceniać cechy, na które wcześniej nie zwracano dużej uwagi, jak np. energooszczędność produktów oraz ich wpływ na ekologię – tłumaczy Artur Hoffman, dyrektor handlowy SIG.

Dodaje, że aktualnie rynek budowlany czeka sporo wyzwań. - Najważniejszym z nich jest zachęcenie polskich i zagranicznych inwestorów do prowadzenia interesów w obrębie naszego kraju oraz partnerstwo publiczno-prywatne. Ważne jest również efektywne wykorzystywanie funduszy z Unii Europejskiej, które od początku roku współfinansują duże firmy, realizujące projekty w sektorze infrastruktury – podkreśla Artur Hoffman.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.