PARTNER PORTALU

Smart energy wymaga zaangażowania dostawców i odbiorców

Dostawcy dysponują technologiami, których wdrożenie oznaczałoby dalszą poprawę efektywności gospodarowania energią. Ich pełne wdrożenie wymaga jednak przekonania klientów, że im też opłaci się sfinansować zmiany.

Autor: wnp.pl 04 maja 2015 13:11

Jeśli przyjąć, że inteligentna energia to głównie integracja dostępnych możliwości technicznych i informatycznych, to dość ostrożnie należy formułować oczekiwania wobec rozwiązań typu smart - wynika z debaty "Smart energy. Inteligentna energia w świecie", która została przeprowadzona podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Debata "Smart energy. Inteligentna energia w świecie" miała kilka zasadniczych wątków, do których można zaliczyć przygotowanie przemysłu do wdrażania rozwiązań poprawiających efektywność zużycia energii, adekwatność rozwoju społeczeństw do absorpcji zmian, czy miejsce Polski na drodze do stosowania najnowszych dostępnych rozwiązań. Paneliści wskazywali, że jeśli idzie o możliwie roztropne korzystanie z energii elektrycznej, to trudno doszukać się jednego, uniwersalnego rozwiązania, które można by uznać za model przyszłości.

- Mówi się raczej o rozwiązaniach zdecentralizowanych i mówimy o elastycznych elektrowniach różnego rodzaju, mówimy też o rozwiązaniach energooszczędnych i też nie chodzi o jeden produkt, mówimy o domach generujących energię, czy o ogniwach fotowoltaicznych - wskazywał Dirk Elvermann, dyrektor zarządzający BASF Polska.

Uczestnicy debaty dość zgodnie oceniali, że obecnie nie ma barier technologicznych dla inteligentnej energii, jest wiele firm dysponujących odpowiednimi produktami, czy usługami z zakresu elektroniki, automatyki, czy IT, ale ze względu na bariery regulacyjne, sformalizowanie relacji z klientami obu stronom ( dostawcy, odbiorcy) brakuje motywacji z jednej strony do wdrażania najnowocześniejszych rozwiązań, a z drugiej do ich przyjęcia.

- Jak na razie odbiorcy są bierni. Można mieć inteligentny licznik, ale to nie daje nam żadnych konkretnych korzyści. Nie można skorzystać z tych szans, które leżą w systemie, czyli na przykład tańszej energii w nocy, ładowanie akumulatorów pojazdów elektrycznych w nocy. Polska sieć nie jest jeszcze dostatecznie wyrafinowana i złożona, żeby to zrobić. Nie jest na tym poziomie, ale to się da zrobić, co jednak wiąże się z inwestycjami - wskazywał Łukasz Gola, Head of Business Development, Hitachi Europe.

Przeczytaj więcej na wnp.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.