PARTNER PORTALU

Sztuka sprzedaży i modelowy projekt deweloperski

Budować w warunkach hossy teoretycznie łatwo. Ale wszystko co dobre, kiedyś niestety się kończy i gdy źródełko popytu wysycha, a walka o klienta staje się coraz bardziej zażarta, na rynku z reguły bronią się inwestycje najlepiej zaplanowane, niekoniecznie najszybciej skomercjalizowane. Eksperci OPG Property Professionals podpowiadają, jak sprzedać lokale po cenach o 10 proc. wyższych, niż średnia projektów konkurencyjnych, i to na działce nie przeznaczonej do zabudowy mieszkaniowej.

Autor: HouseMarket.pl 29 listopada 2018 12:17

W przypadku projektu mieszkaniowego ART MODERN w Łodzi, bo o nim mowa, kontekst historyczny odgrywa sporą rolę, dlatego w poszukiwaniu recepty na ciekawy projekt warto czasem cofnąć się do samego początku. W latach przedwojennych, w czasach przemysłowego rozkwitu Łodzi, na terenie w kwartale ulic Wróblewskiego, Wólczańska i Skrzywana działały liczne zakłady produkcyjne, w tym m.in. przędzalnia wełny zgrzebnej „Tivoli” Karola Scheiblera, farbiarnia Karla Gottlieba Sängera czy fabryka kapeluszy Stanisław Landaua i Karola Weilego.

Niestety kres stylowej, industrialnej zabudowie położyły lata 90., kiedy to teren przeszedł w posiadanie Skarbu Państwa. Z całego kompleksu do dziś ostał się jedynie budynek elektrowni parowej, która dawniej zasilała pobliskie zakłady, a która w ramach projektu ART MODERN ma zostać zaadaptowana na dwanaście stylowych, nowoczesnych loftów.

Nie przyszła Górna do centrum, to centrum przyszło do Górnej

Kameralny teren, choć pełen uroku okolicznych kasztanowców, dobrze skomunikowany i położony w wygodnej odległości od gwarnego centrum miasta, początkowo nie umożliwiał opłacalnego zagęszczenia zabudowy mieszkaniowej. Jako doradcy i zarządcy projektu inwestycyjnego, eksperci OPG Property Professionals postanowili jednak „powalczyć” o wartościową lokalizację.

– Dzięki skutecznym negocjacjom z gminą udało nam się rozpocząć realizację inwestycji w takim kształcie, w jakim pierwotnie planowaliśmy – wspomina Michał Styś, CEO firmy. – Pozostając de facto na terenie dzielnicy Łódź Górna, pozyskaliśmy warunki zabudowy przyznawane inwestycjom typowo śródmiejskim. Umożliwiło to stworzenie większej liczby mieszkań na działce atrakcyjniejszej od tych zlokalizowanych w centrum – dodaje.

Nie ma ryzyka, nie ma obawy

W wielu przypadkach za warunek optymalnego modelu finansowania inwestycji mieszkaniowej uznaje się ograniczenie kapitału własnego do minimum. Szczególnie, jeśli mamy do czynienia z płytkim rynkiem kapitałowym, co może się wiązać ze znacznym ryzykiem samodzielnego finansowania budowy przez inwestora. W 2014 roku, kiedy to uruchomiona została maszyna inwestycyjna, Łódź płynęła już wraz z falą wznoszącą. Projekt przewidujący budowę blisko czterystu mieszkań wymagał jednak znalezienia sposobu na ograniczenie zaangażowania kapitału własnego.

– Aby wykluczyć ryzyko finansowe, stworzyliśmy spółkę celową. Kredyt bankowy, który pozwolił w pełni pokryć koszty budowy, co więcej – mógł zostać spłacony 12 miesięcy po zakończeniu prac budowlanych – pozyskaliśmy przed rozpoczęciem realizacji – podkreśla Rafał Kozłowski, Project Manager inwestycji. – Ponadto, mierzącą 2,3 hektara działkę udało nam się podzielić tak, aby móc zrealizować proces deweloperski etapami, co pozwoliło na znaczną elastyczność finansową i operacyjną w ramach projektu – dodaje.

Dobrze sprzedać też jest sztuka

Jak przekonać do swojej oferty klienta, kiedy niemal każdy deweloper na lokalnym rynku pierwotnym oferuje zbliżony produkt końcowy, a w zachowaniach konsumenckich z reguły prym wiedzie cena? Jedną z możliwości, zwłaszcza z uwagi na święcący wówczas tryumfy program Mieszkanie dla Młodych, było obniżenie standardów budowlanych, a w konsekwencji – cen ofertowych. W przypadku projektu ART MODERN Łódź. Sztuka Mieszkania za unique selling proposition przyjęto unikalną historię oraz spójny sposób narracji wokół niej.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.