PARTNER PORTALU

Tak szybko sprzedaż mieszkanie i więcej zarobisz

Korzystna sprzedaż nieruchomości wymaga wiedzy i odrobiny wysiłku. To umiejętność, z której niektórzy inwestorzy potrafią uczynić sposób na życie. Bywa że korzystają z zestawu kilku sztuczek, które pomagają przyspieszyć transakcję i zwiększyć jej kwotę.

Autor: housemarket.pl 27 lipca 2017 14:11

Czy to skomplikowane? Nie! Jeśli myślisz o sprzedaży nieruchomości, większość tych trików możesz bez problemu wykorzystać.

- Mieszkanie przeznaczone do sprzedaży należy traktować w pewnych kategoriach jak produkt – mówi Kuba Karliński, członek zarządu Magmillon, firmy inwestującej na rynku nieruchomości. – I jako produkt, podlega ono podobnym prawom rządzącym rynkiem, jak inne dobra. Dlatego zasady skutecznego i efektywnego obrotu nieruchomościami opierają się w dużej mierze o narzędzia stosowane w marketingu czy nawet reklamie. Dwa główne etapy procesu sprzedaży to home staging, czyli odpowiednie przygotowanie mieszkania, tak by przykuwało wzrok i budziło pozytywny odbiór u nabywcy oraz stworzenie i promocja oferty. Stosując się do paru zasad, można zaoszczędzić wiele tygodni oczekiwania na nabywcę i zyskać nawet kilka - kilkanaście procent na cenie transakcyjnej – tłumaczy ekspert.

Poza profesjonalistami, którzy do transakcji podchodzą na zimno – z profesjonalnym dystansem – większość nabywców nieruchomości „kupuje oczami”. Skuteczna sprzedaż może zatem zależeć od jednej ulotnej chwili – pierwszego wrażenia. Emocje, które wzbudzi mieszkanie, pozostaną z kupującym i będą towarzyszyć mu w procesie decyzyjnym. Dlatego niezmierne ważne jest odpowiednie przygotowanie nieruchomości do wizyt potencjalnych kontrahentów.

Szybki lifting

To dość oczywiste, a jednak nie wszyscy sprzedający o tym pamiętają. Zanim zaprosisz kupującego do mieszkania, odśwież je. Odmalowanie ścian, wymiana starych elementów wyposażenia i pozbycie się zbędnych rupieci sprawią, że pierwsze wrażenie będzie o wiele lepsze. Dodatkowym atutem może być „wyczyszczenie” przestrzeni z rzeczy, które ją indywidualizują. Po pierwsze – twoje przedmioty, elementy dekoracji czy ozdoby nie muszą trafiać w gust kupującego, a po drugie – bez nich pomieszczenia mogą wydać się bardziej przestronne. Absolutnym minimum jest oczywiście gruntowne wysprzątanie mieszkania, umycie okien i spełnienie innych podstawowych wymogów estetycznych. Nigdy nie zakładaj, że kupujący wyobrazi sobie jak mieszkanie może wyglądać! Pokaż mu to już w dniu wizyty.

Remont

Remont mieszkania, szczególnie generalny, jest czasochłonny i kosztowny. Internet obfituje w oferty sprzedaży nieruchomości w stanie odbiegającym od idealnego. To droga na skróty! Jeśli masz czas i możliwości – postaraj się wyręczyć kupującego i zaoferować mu mieszkanie „pod klucz”. Koszty będą niższe niż potencjalny wzrost wartości nieruchomości. Remontując mieszkanie, masz dwie możliwości. Możesz postarać się je odświeżyć i poprawić estetykę, kierując się minimalizmem. Brak stylistycznych elementów znacząco wyróżniających mieszkanie poszerzy grono potencjalnych odbiorców i zwiększy Twoje szanse na szybką sprzedaż. Inną, nieco bardziej ryzykowną metodą, jest przystosowanie mieszkania do potrzeb konkretnego klienta lub wykończenie go w wyrazistym stylu. Potencjalnych kupujących będzie mniej. Masz za to szansę zdecydowanie wyróżnić się rynku i sprzedać nieruchomość za wyższą cenę.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.