PARTNER PORTALU

To dobry rok dla luksusowych nieruchomości. Polski rynek w ocenie Sotheby's

Ponad 230 zamkniętych transakcji i wysoki udział w rynku nieruchomości z najwyższego przedziału cenowego - te wyniki uplasowały Poland SIR na jednym z najwyższych miejsc w sieci Sotheby’s International Realty w Europie.

Autor: HouseMarket.pl 25 listopada 2015 14:08

Sotheby’s International Realty wkroczyła do Polski w listopadzie 2014 r. Z jednej strony zaoferowała zamożnym Polakom dostęp do najbardziej prestiżowych nieruchomości w Polsce i na świecie, z drugiej – otworzyła możliwości dla inwestorów z zagranicy. Biznesowym partnerem Sotheby’s International Realty został Noble Bank, pionier usług private banking w Polsce.

Już w momencie wejścia Sotheby’s do Polski rynek notował wysoki wzrost. Według danych firmy KPMG segment nieruchomości luksusowych jest jednym z tych, gdzie można spodziewać się w tym okresie największej dynamiki – nawet do 30 proc. na plus.

Pierwszy rok działalności

- W ciągu roku sfinalizowaliśmy ponad 230 transakcji,  w tym w samych dużych miastach niemal 30 z najwyższej półki cenowej, o wartości kilku mln zł. Nasza efektywność osiągnęła jeden z najwyższych wskaźników Sotheby’s w Europie. To najlepszy sygnał, jak duży jest potencjał rozwoju rynku – mówi Piotr Śliwka, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży Poland Sotheby’s International Realty.

Po 12 miesiącach działania firma ma trzy główne wnioski, na których oprze swój dalszy rozwój. Po pierwsze jej największą siłą jest dostęp do nieruchomości pozornie nieosiągalnych, tych, których klienci nie są w stanie, nawet mając wysokie środki, kupić przychodząc z ulicy. Typowym przykładem są tu np. domy w najbardziej prestiżowych, starych dzielnicach dużych miast, właściwie nieobecne na masowym rynku, czy też topowe apartamenty w najbardziej luksusowych nowych inwestycjach, które z definicji objęte są rezerwacją dla wybranych.

- Mamy do nich dostęp i klienci to doceniają. Druga ciekawa obserwacja to koncentracja na lokalizacjach w Polsce. Zagraniczne second homes cieszą się oczywiście powodzeniem i mamy o nie sporo zapytań, ale gros transakcji zrealizowaliśmy na rynku lokalnym – tłumaczy Arkadiusz Wojciechowski, dyrektor zarządzający Poland Sotheby’s International Realty.

Trzecim elementem jest to, że firma zamierza  modelować swoje usługi nie tylko przez pryzmat widełek cenowych samej nieruchomości, ale też pod kątem klientów. - Nie zamykamy się na nieruchomości poniżej 1 mln złotych, bo w większości polskich miast prestiżową nieruchomość w dobrym metrażu i lokalizacji można kupić już za 500-700 tys. zł. Naszą przewagą nad konkurencją jest najwyższy standard obsługi. Zamożni klienci oczekują go niezależnie od tego, czy wydają 5 mln czy 50 tys. – dodaje Arkadiusz Wojciechowski, dyrektor zarządzający Poland Sotheby’s International Realty.

Do Poland SIR trafiają nie tylko klienci poszukujący kilkumilionowej inwestycji w Warszawie czy w Cannes, ale też osoby, które chcą kupić np. 120-metrowy apartament w centrum Wrocławia czy Katowic. - Mamy coraz większą liczbę zgłoszeń od klientów na transakcje np. około 700 tys. zł, głównie na apartamenty – mówi Arkadiusz Wojciechowski, dyrektor zarządzający Poland Sotheby’s International Realty.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych