PARTNER PORTALU

Trendy na rynku mieszkaniowym: sonda wśród deweloperów, cześć II

Publikujemy drugą część wypowiedzi deweloperów na temat tego jak będzie zmieniała się branża nieruchomości w najbliższym czasie. Jakie są najnowsze tendencje i kierunki rozwoju zauważalne na polskim rynku mieszkaniowym? Zobaczcie co mówią firmy budowlane.

Autor: housemarket.pl 04 listopada 2019 07:54

Ewa Foltańska-Dubiel, prezes Grupy Deweloperskiej Geo

Aktualnie następuje ustabilizowanie cen na największych rynkach w naszym kraju; delikatna korekta cenowa (średnia cena mkw.) w dół wynika ze zmieniającej się oferty mieszkań dostępnych na rynku. W najbliższych latach można spodziewać się mniejszej liczby projektów wprowadzanych na rynek (kłopoty firm deweloperskich z nabyciem atrakcyjnych gruntów pod inwestycję). Poza tym, popyt utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. Klienci poszukują mieszkań zarówno małych „inwestycyjnych”, jak i mieszkań na własne potrzeby - większa powierzchnia, 4 pokoje i więcej. Mieszkania nadal postrzegane są jako bardzo dobry sposób lokaty kapitału. Jednakże zmniejsza się liczba banków oferujących atrakcyjne kredyty hipoteczne - większość klientów dokonuje wyboru pomiędzy 4 bankami.

Grzegorz Woźniak, prezes spółki Quelle Locum

Krakowski rynek nieruchomości jest niezwykle chłonny i praktycznie każdy typ nieruchomości znajduje swoich nabywców. Nadal niezwykle popularne są mieszkania jedno i dwupokojowe, które nabywane są w celach inwestycyjnych. Kraków, jako miasto akademickie oraz siedziba wielu korporacji, nadal potrzebuje małych jednostek mieszkaniowych służących młodym ludziom na start, tudzież stanowiących lokatę kapitału i wynajmowanych w celach zarobkowych. Biorąc pod uwagę stałe bogacenie się społeczeństwa, coraz bardziej poszukiwanymi są układy 3 i 4-pokojowe. Stanowią one alternatywę dla zakupu domu pod miastem, dla klientów, którzy cenią sobie łatwy dostęp do infrastruktury i szybkość dojazdu do miejsca pracy.

Mariusz Rodak, dyrektor generalny BPI Real Estate Poland

Nowym trendem panującym na rynku jest nowoczesne podejście klientów do miejsca zamieszkania. Dlatego od dłuższego czasu planujemy realizację nowego rodzaju projektów - segment nieruchomości inwestycyjnych, jak apartamenty serwisowane, domy studenckie i mikro apartamenty dla młodych profesjonalistów.

Małgorzata Nowodworska, dyrektor sprzedaży i marketingu Angel Poland Group - południe

Zauważamy rosnące wymagania i świadomość wśród naszych klientów. Decyzje związane z zakupem są przemyślane i podejmowane bez pośpiechu. Nie spotykamy się także z ostentacyjnym wyrażaniem niezadowolenia z powodu ceny i z nieustępliwymi próbami jej negocjacji. Polacy zaczynają być świadomi tego, że za luksus trzeba zapłacić. Jeszcze parę lat temu najważniejsza dla klienta była cena. Dziś bardziej interesuje go, czy jego mieszkanie ma klimatyzacje, jest wyciszone, kto zostanie naszym sąsiadem. Klienci zwracają także uwagę na jakość wykonania części wspólnych oraz otaczającą ich zieleń. Stąd nasze przywiązywanie uwagi do projektowania tych elementów realizowanych inwestycji. Zapewniamy nabywającym dodatkowe powierzchnie takie jak recepcje, centra fitness, spa, pokoje do pracy, czy pokoje zabaw dla dzieci. Uważnie projektujemy zieleń na terenach wspólnych oraz staramy się znaleźć dla niej też mniej oczywiste miejsca - jak dachy.

Agnieszka Jaworska-Goździewska, specjalista ds. marketingu i PR Nickiel Development 

Coraz więcej osób powraca z domów na wsi do miast. Przytłoczeni czasem poświęconym na dojazdy i obowiązkami związanymi z konserwacją budynku oraz pielęgnacją zieleni wokół niego, szukają teraz lokalizacji bliżej centrum miasta lub po prostu w jego granicach. Obserwujemy również stopniowo rosnący popyt na nieruchomości pod wynajem, często kupowane za gotówkę.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.