PARTNER PORTALU

Złota 44 promuje młodych artystów

Najsławniejszy budynek w stolicy został otwarty kilka miesięcy temu a już zaznaczył swoje miejsce na warszawskiej mapie sztuki.

Autor: housemarket.pl 06 grudnia 2017 13:42

Zaczęło się od wystawy Być jak Daniel Libeskind otwartej w lobby apartamentowca , na której zaprezentowano rysunki jednego z najsławniejszych architektów współczesnych, twórcy także projektu Złota 44.

Szkice, które są częścią bardzo intymnej pracy twórczej, odsłanianiem jej kolejnych etapów, rzadko udostępniane są więc szerszej publiczności. Daniel Libeskind zaprezentował ich kilkanaście, dzięki czemu można było poznać jego różnorodną twórczość w bardzo osobisty sposób. Wystawa zainspirowała też do pokazywania w lobby Złotej 44 prac innych współczesnych artystów, dla których szkice są równie ważnym etapem w poszukiwaniach wyrazu artystycznego.

Najnowszą prezentacją była wystawa Przenikanie trójki różnych artystów, ale o podobnych inspiracjach: Martyny Borowieckiej, Bartłomieja Węgrzyna i Moniki Rościszewskiej, która pełniła również funkcję kuratora wystawy a teraz opowiada o fascynacjach formami przestrzennymi.

Lobby Złotej44 - wysokie na sześć metrów i z autorską aranżacją geometrycznych form zaprojektowane przez słynnego Daniela Libeskinda - jest inspirującą przestrzenią do prezentacji prac artystów?

Lobby na Złotej 44 jest bardzo imponujące w swojej konstrukcji i budowie. Oczywiście najlepszym miejscem do pokazywania prac jest galeria, ale ja chciałabym, żeby mogli oglądać je również ludzie, którzy przechodzą tuż obok a nie chodzą do galerii np. z braku czasu.

Na wystawie prezentowane są prace Pani, Martyny Borowieckiej i Bartłomieja Węgrzyna. Co Was łączy jako artystów. Skąd pomysł zrobienia wspólnej wystawy?

Pomysł narodził się w bardzo prosty sposób. Wprawdzie znamy się z jednej uczelni i przyjaźnimy się, ale przesądziła przede wszystkim konstrukcja naszych prac. Zestawienie ze sobą różnorodnych materii takich jak szkło, płótno, plexi podejmuje próbę odpowiedzi czy materia powierzchni buduje przestrzeń.

Czuje Pani tytułowe przenikanie swoich prac, prac Martyny Borowieckiej i Bartłomieja Węgrzyna?

Tworzymy indywidualnie rzeczy. Dla każdego z nas nasze prace są osobną drogą poszukiwań, ale jednocześnie przenikają się poprzez przestrzenność. Sama forma budowania rzeźby z pleksi Bartłomieja czy moich form ze szkła oraz obrazów z tkanin Martyny jest podobna, staramy się zbudować przestrzeń.

Czego Pani poszukuje jako artystka?

Kierunku, nieustannie stawiam sobie pytania i szukam na nie odpowiedzi. Ukazuję antynomię ludzkiej egzystencji. Ludzkość i naturalizm są niekończącą się inspiracją.

Pracuje Pani ze szkłem i metalem. Co Panią pociąga w tych dwóch materiach?

Przenikanie ich ze sobą, łączenie twardych, mocnych konstrukcji metalu z kruchym, lekkim szkłem.
Kiedy szłam na studia, chciałam rzeźbić, bo zawsze interesowała mnie forma przestrzenna. Uczyłam się warsztatu, ale zadawałam sobie pytanie co chcę ukazać poprzez rzeźbę. Wybrałam materię szkła, bo jest bardzo interesująca w swej budowie i możliwościach jakie daje. Pracuję teraz nad doktoratem i staram się ze szkła uzyskać rzeźbę przestrzenną stosując obróbkę szkła na gorąco i zimno.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych