PARTNER PORTALU

7 sposobów na szybką sprzedaż mieszkania

Sprzedaż mieszkania bywa drogą przez mękę, ale można ułatwić sobie życie i uniknąć niepotrzebnego stresu. Stosując się do wskazówek przygotowanych przez Home Brokera zwiększamy szansę zarówno na szybkie znalezienie kupca, jak i na uzyskanie wyższej ceny.

Autor: housemarket.pl 28 sierpnia 2017 14:51

Choć deweloperzy notują rekordy sprzedaży, to nadal wiele mieszkań kupowanych jest na rynku wtórnym. Jak to jest, że jedne lokale w mig znajdują nabywcę, a w przypadku niektórych proces ten trwa miesiącami? Jednym z kluczowych elementów jest cena dopasowana do realiów rynkowych, ale oprócz niej znaczenie ma też kilka innych rzeczy. Home Broker przygotował poradnik dla tych, którzy chcieliby szybko i korzystnie sprzedać swoje mieszkanie.

1. Dobre zdjęcia w ogłoszeniu

Ludzie są wzrokowcami. Oglądając ogłoszenie o sprzedaży mieszkania nie chcą widzieć poplamionych zasłon, zaniedbanej toalety, czy domowników siedzących przy stole w półmroku. Należy pokazać im czyste i estetyczne wnętrze, które zachęci do tego, by zobaczyć więcej. Światło dzienne jest świetnym sprzedawcą i pozwala zrobić dobrej jakości jasne zdjęcia. Dobre oświetlenie sprawia, że wnętrze wydaje się bardziej przestronne, co również działa na korzyść sprzedającego. Jeśli ktoś nie ma sprzętu lub umiejętności by zrobić dobre fotografie, powinien po prostu zapłacić za to osobie, która zna się na rzeczy. Będzie to inwestycja, która z pewnością się zwróci.

2. Neutralizacja mieszkania

Jak wyjątkowe i piękne by nie było, zdjęcie ze ślubu nie jest dobrą ozdobą na ścianie przy prezentacji mieszkania. Należy pamiętać, że nieruchomość ma podobać się potencjalnemu kupującemu, a nie sprzedającemu. Należy więc usunąć wszystkie prywatne pamiątki i uczynić wnętrze jak najbardziej neutralnym. Wzorem powinny być wnętrza dobrych hoteli – nie ma tam wielu drobnych ozdóbek, co najwyżej jakaś rzeźba czy grafika na ścianie.

3. Odpowiednio ułożone ogłoszenie sprzedaży

Przed przygotowaniem ogłoszenia warto zastanowić się, kto może być zainteresowany zakupem naszego mieszkania, by przygotowując treść anonsu skupić się na zaletach istotnych dla danej osoby. Przykładowo kawalerki w Śródmieściu nie kupi raczej rodzina z dziećmi, więc obecność placu zabaw czy przedszkola w pobliżu będzie informacją zbędną. Przy kawalerce zlokalizowanej w dobrym punkcie miasta warto wyeksponować dobre połączenie komunikacyjne, bliskość centrów rozrywki, bezpieczne miejsce parkingowe i tak dalej.

W ogłoszeniu dobrze jest skupić się na konkretach, a nie „lać wodę”. Zamiast pisać o dobrym dojeździe do centrum, lepiej podać jakie linie zatrzymują się na przystanku i ile minut zajmuje dojechanie do rozpoznawalnego punktu. Potencjalnego kupującego zainteresują też szczegóły takie jak dokładne wymiary pokoi, dostępność piwnicy i komórki lokatorskiej oraz miejsca garażowego.

4. Realna cena

Sprzedający mieszkanie chciałby za nie uzyskać możliwie najwięcej. Prawda jest jednak taka, że wygórowane oczekiwania odstraszają potencjalnych kupujących, należy więc dopasować je do warunków rynkowych. Nawet najlepiej przygotowane mieszkanie będzie miało kłopot ze sprzedażą gdy cena będzie zbyt wysoka.

5. Prawda lepsza od kłamstwa

W ogłoszeniu nie powinno się ukrywać faktów. Jeśli mieszkanie wymaga remontu, to oglądanie go przez osobę szukającą lokalu gotowego do wprowadzenia będzie stratą czasu dla obu stron. Szanujmy swój czas i czas innych ludzi. Nie ma co pisać o nieruchomości „położona w cichej okolicy” gdy za oknem co dwie minuty przejeżdża tramwaj. Potencjalny kupujący szybko to zweryfikuje.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych