PARTNER PORTALU

Bezpieczeństwo czy komfort mieszkania - co cenimy najbardziej?

Jakie aspekty związane z mieszkaniem mają dla Polaków największe znaczenie - sprawdził Yale, międzynarodowy producent zabezpieczeń domowych.

Autor: HouseMarket.pl 19 czerwca 2017 16:12

Pod koniec maja polski instytut badawczy MANDS przeprowadził na zlecenie marki Yale internetowe badanie opinii na próbie 500 osób w wieku 25-60 lat. Pośród respondentów znaleźli się mieszkańcy wsi, średnich i dużych miast, jak również aglomeracji powyżej 500 tys. Uczestnicy badania mieli za zadanie wskazać wartości najistotniejsze dla nich w kontekście mieszkania lub domu.

Po pierwsze bezpieczeństwo rodziny

Aż 70 proc. badanych najbardziej ceni bezpieczeństwo własne i swojej rodziny. Choć tę wartość wskazują nieco częściej kobiety niż mężczyźni (75 proc. vs. 67 proc.), z wiekiem jej znaczenie rośnie (z 67 proc. do 72 proc.). Badani bez względu na wiek typowali ten czynnik, ale można zauważyć stabilizację zainteresowania bezpieczeństwem pomiędzy 45 a 60 rokiem życia. – Wyniki potwierdzają zasadność rozwijania oferty skierowanej do kobiet, jak również wzbogacania portfolio produktów o akcesoria zwiększające poczucie bezpieczeństwa osób starszych – mówi Piotr Palewicz, ekspert Yale. W tym miejscu warto zauważyć, że znaczenie bezpieczeństwa podkreślają przede wszystkim mieszkańcy wsi i mniejszych miast.

Po drugie komfort i wygoda

Dla mieszkańców miast powyżej 100 tys. i aglomeracji powyżej 500 tys. dużo większą, choć nie zasadniczą, rolę w domu odgrywa komfort i wygoda użytkowania. W ogólnym zestawieniu tę odpowiedź wskazało 23 proc. badanych. Zwolennikami przyjaznych warunków mieszkalnych są częściej mężczyźni (24 proc.) i to właśnie oni podkreślają również znaczenie inteligentnych i nowoczesnych rozwiązań technologicznych (5 proc.), a także systemów pomagających chronić dobra osobiste (4 proc.). – Mężczyźni pomiędzy 30 a 50 rokiem życia są grupą, która charakteryzuje się zdecydowanie największą zależnością pomiędzy poczuciem bezpieczeństwa a systemami ochrony i zabezpieczeń. To wartościowa informacja dla całej branży security – dodaje Piotr Palewicz.

Edukowanie klienta

W ogólnym zestawieniu zaledwie 4 proc. badanych uważa za ważne w swoim domu inteligentne i nowoczesne technologie. Sytuacja wygląda podobnie w kontekście ochrony dóbr i mienia – jedynie 3 proc. respondentów wskazało ten czynnik jako najważniejszy. – Wyniki badania jasno wskazują, że klienci indywidualni są w coraz większym stopniu zainteresowani zapewnianiem bezpieczeństwa oraz komfortu członkom swojej rodziny. To zasadnicza potrzeba, którą producenci zabezpieczeń są w stanie w pełni zaspokoić – mówi Piotr Palewicz, ekspert Yale. – Przepaść procentowa pomiędzy poszczególnymi aspektami wskazuje jednak, że świadomość dostępności i przydatności nowych rozwiązań ochrony posesji jest nadal niewielka – przejawiają ją głównie mieszkańcy większych aglomeracji (7 proc.). To sygnał dla branży, aby w dalszym ciągu prowadzić działania edukacyjne, ponieważ rynek z pewnością wciąż nie jest nasycony.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych