PARTNER PORTALU

Bezpieczeństwo czy komfort mieszkania - co cenimy najbardziej?

Jakie aspekty związane z mieszkaniem mają dla Polaków największe znaczenie - sprawdził Yale, międzynarodowy producent zabezpieczeń domowych.

Autor: HouseMarket.pl 19 czerwca 2017 16:12

Pod koniec maja polski instytut badawczy MANDS przeprowadził na zlecenie marki Yale internetowe badanie opinii na próbie 500 osób w wieku 25-60 lat. Pośród respondentów znaleźli się mieszkańcy wsi, średnich i dużych miast, jak również aglomeracji powyżej 500 tys. Uczestnicy badania mieli za zadanie wskazać wartości najistotniejsze dla nich w kontekście mieszkania lub domu.

Po pierwsze bezpieczeństwo rodziny

Aż 70 proc. badanych najbardziej ceni bezpieczeństwo własne i swojej rodziny. Choć tę wartość wskazują nieco częściej kobiety niż mężczyźni (75 proc. vs. 67 proc.), z wiekiem jej znaczenie rośnie (z 67 proc. do 72 proc.). Badani bez względu na wiek typowali ten czynnik, ale można zauważyć stabilizację zainteresowania bezpieczeństwem pomiędzy 45 a 60 rokiem życia. – Wyniki potwierdzają zasadność rozwijania oferty skierowanej do kobiet, jak również wzbogacania portfolio produktów o akcesoria zwiększające poczucie bezpieczeństwa osób starszych – mówi Piotr Palewicz, ekspert Yale. W tym miejscu warto zauważyć, że znaczenie bezpieczeństwa podkreślają przede wszystkim mieszkańcy wsi i mniejszych miast.

Po drugie komfort i wygoda

Dla mieszkańców miast powyżej 100 tys. i aglomeracji powyżej 500 tys. dużo większą, choć nie zasadniczą, rolę w domu odgrywa komfort i wygoda użytkowania. W ogólnym zestawieniu tę odpowiedź wskazało 23 proc. badanych. Zwolennikami przyjaznych warunków mieszkalnych są częściej mężczyźni (24 proc.) i to właśnie oni podkreślają również znaczenie inteligentnych i nowoczesnych rozwiązań technologicznych (5 proc.), a także systemów pomagających chronić dobra osobiste (4 proc.). – Mężczyźni pomiędzy 30 a 50 rokiem życia są grupą, która charakteryzuje się zdecydowanie największą zależnością pomiędzy poczuciem bezpieczeństwa a systemami ochrony i zabezpieczeń. To wartościowa informacja dla całej branży security – dodaje Piotr Palewicz.

Edukowanie klienta

W ogólnym zestawieniu zaledwie 4 proc. badanych uważa za ważne w swoim domu inteligentne i nowoczesne technologie. Sytuacja wygląda podobnie w kontekście ochrony dóbr i mienia – jedynie 3 proc. respondentów wskazało ten czynnik jako najważniejszy. – Wyniki badania jasno wskazują, że klienci indywidualni są w coraz większym stopniu zainteresowani zapewnianiem bezpieczeństwa oraz komfortu członkom swojej rodziny. To zasadnicza potrzeba, którą producenci zabezpieczeń są w stanie w pełni zaspokoić – mówi Piotr Palewicz, ekspert Yale. – Przepaść procentowa pomiędzy poszczególnymi aspektami wskazuje jednak, że świadomość dostępności i przydatności nowych rozwiązań ochrony posesji jest nadal niewielka – przejawiają ją głównie mieszkańcy większych aglomeracji (7 proc.). To sygnał dla branży, aby w dalszym ciągu prowadzić działania edukacyjne, ponieważ rynek z pewnością wciąż nie jest nasycony.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.