PARTNER PORTALU

Crowdfundingowy pomysł na stworzenie sieci apartamentów. Pionierska inicjatywa na Podlasiu

Crowdfundingowy pomysł Visento Apartments polega na stworzeniu ogólnopolskiej sieci apartamentów. Ich klientami mają być przede wszystkim przedsiębiorcy. O nowej, pionierskiej inicjatywie firmy oraz o tym jak wygląda rynek najmu krótkoterminowego na Podlasiu opowiada Łukasz Bazarewicz, prezes zarządu Visento Apartments.

Autor: housemarket.pl 17 kwietnia 2018 09:38

Są Państwo pierwszą spółką na Podlasiu, która zdecydowała się na wyemitowanie akcji w ramach crowdfundingu udziałowego. Na czym polega ta inicjatywa?

To nic innego jak inwestycje grupowe. Nazywa się to też finansowaniem społecznościowym. Wiele osób może sfinansować jakieś przedsięwzięcie, które wyda im się perspektywiczne, w zamian za udział w nim i za zyski, jakie wygeneruje. Kupując akcje lub obligacje, doinwestowują przedstawiony w sieci projekt biznesowy. Nie niesie to wielkiego ryzyka, gdyż często są to zakupy za niewielkie kwoty, rzędu kilkuset złotych. Jednak jeśli kupujących jest wielu, mogą zsumować się do sporego kapitału. Wartości akcji nikt odgórnie nie reguluje. Podobnie jak na giełdzie, ceny zależą od kupujących i sprzedających. Cenę emisyjną wyznacza popyt i podaż.

Kiedy warto się zdecydować na tę formę pozyskania dodatkowych środków? 

Crowdfunding sprawdza się w przypadku nowych, odważnych przedsięwzięć, na które trudno byłoby pozyskać kredyt lub dotacje. Jest jednocześnie sposobem na budowanie wspierającej społeczności wokół projektu. Od lipca tego roku, na mocy unijnego rozporządzenia limit akcji, które można wypuścić w ramach emisji pozagiełdowej wzrasta z 100 tys. euro do miliona euro. Jednak w Polsce ten sposób lokowania kapitału ciągle budzie wiele emocji, gdyż nie opiera się o wielkie instytucje. 

Dlaczego zdecydowali się Państwo na tego rodzaju inicjatywę?

Z jednej strony właśnie dlatego, że będziemy „pionierami” w tej dziedzinie na Podlasiu. A kto pierwszy ten może dużo zyskać. Ale z drugiej strony, poza pozyskaniem kapitału, nasz projekt zdecydowanie opiera się na budowaniu społeczności go wspierającej. To podstawa naszego sukcesu. Bardzo często wynajmujemy nasze apartamenty biznesmenom. Liczymy, że stając się naszymi udziałowcami, zostaną naszymi klientami. Co więcej będą nas polecać innym. W przypadku wynajmu najlepiej sprawdza się rekomendacja: „Byłem, widziałem, polecam”. Crowdfundingowy pomysł Visento polega na stworzeniu ogólnopolskiej sieci apartamentów. Ich klientami mają być przede wszystkim przedsiębiorcy, dla których ważne jest to, że w różnych miastach będzie funkcjonował ten sam system rozliczeniowy, a także podobny wysoki standard mieszkań, że wszędzie będą mieli takie same dobre warunki.

Jak duże jest zainteresowanie ze strony potencjalnych inwestorów?

Po informacjach w mediach odezwało się wiele osób zainteresowanych wejściem w nasz biznes. Spływają pierwsze pytania o warunki udziału, a także pierwsze deklaracje dotyczące kwot. Jednak na razie jesteśmy jeszcze na etapie załatwiania formalności związanych z rejestracją spółki akcyjnej. Jak tylko wszystko będzie „correct”, stratujemy. Ale duży ruch na tym wstępnym etapie napawa nas optymizmem, że wybraliśmy właściwą drogę rozwoju firmy.

Przeznaczą Państwo zebrane środki na kolejne inwestycje?

Wartość firmy, która jest na rynku od trzech lat, wyceniana jest już na ponad 4 mln zł. Pieniądze uzyskane za wyemitowane akcje będziemy inwestować w aktywa trwałe tzn. w zakup nieruchomości. W Białymstoku dysponujemy 25 mieszkaniami, które wynajmujemy w systemie hotelowym (na doby). Połowa z nich jest naszą własnością. Jeszcze do końca lata 2018 roku zamierzamy poszerzyć swój zasób o kolejnych 20 apartamentów. Pomysł sprawdził się w stolicy Podlasia, dlaczego ma się nie sprawdzić gdzie indziej? Mamy kilka świetnych lokali w Warszawie, jesteśmy po tzw. słowie z partnerami w Gdańsku, Krakowie, Lublinie. W przyszłości planujemy także budowę nieruchomości specjalnie pod wynajem.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych