PARTNER PORTALU

Czy klienci cenią projekty w lepszej lokalizacji i o podwyższonym standardzie?

Nowe mieszkanie to obecnie duży wydatek i zazwyczaj największa życiowa inwestycja finansowa. Pierwszym - naturalnym wskaźnikiem decydującym o zakupie nieruchomości jest stosunek jej obecnej ceny w relacji do metrażu. Dlaczego jednak występują tak duże dysproporcje w cenach lokali znajdujących się w zbliżonej lokalizacji? Jak ocenić czy ceny nie są sztucznie zawyżone? A przede wszystkim czy klienci decydują się by świadomie zapłacić więcej? 


Autor: HouseMarket.pl/mat. pras. 23 kwietnia 2019 14:17

Finalna decyzja o zakupie danej nieruchomości podyktowana jest analizą wielu czynników.

– Warto podkreślić, że bardzo istotnym elementem, który często jest bagatelizowany przez nabywców mieszkań jest „trzymanie wartości” – mieszkanie bowiem, jak każda długoterminowa inwestycja powinna sukcesywnie zyskiwać na wartości. Da nam to w przyszłości znacznie większe pole manewru w przypadku wynajmu lub sprzedaży mieszkania – mówi Mariusz Sawoniewski, wiceprezes Kompanii Domowej

Co decyduje zatem o wartości mieszkania w ujęciu długoterminowym? Szukając odpowiedzi na to pytanie warto poddać analizie poniższe zagadnienia.

Jak obecnie prezentuje się okolica, w której planowany jest zakup mieszkania oraz jak wyglądać będzie ona w przyszłości? 

Lokalizacje, w których powstają nowe inwestycje są obecnie zróżnicowane – jedne cieszą się dużą popularnością, inne są postrzegane jako mniej atrakcyjne. Jedne lata wzrostu popularności mają za sobą, drugie zaś uznawane są za miejsca z dużym potencjałem, potencjałem, który często nie jest jeszcze odzwierciedlony w cenach tutejszych mieszkań. Za dzielnicę z potencjałem od dłuższego czasu uchodzi Praga, szczególnie w okolicy metra lub planów rozbudowy linii. Perspektywiczny wydaje się np. Ursus.

– „Okolicą z potencjałem” jest m.in. warszawski Tarchomin, który charakteryzuje się obecnie znacznym wzrostem w głównej mierze podyktowanym zrealizowanymi w ostatnim czasie inwestycjami np. Most Marii Skłodowskiej-Curie oraz Galeria Północna. Usytuowanie w tej lokalizacji naszej nowej inwestycji mieszkaniowej Biały Dom było zabiegiem poddanym starannej analizie, wiemy bowiem, że jest to miejsce mające znaczne szanse na wzrost popularności w niedalekiej przyszłości – nasi klienci też to widzą – mówi Mariusz Sawoniewski.

Jakość architektoniczna, dobre materiały inwestycji

Pod uwagę należy wziąć czy budynek, w którym planujemy zakup mieszkania wyróżnia się na tle inwestycji w okolicy?
W sytuacji, kiedy stawiamy na nowy, kameralny, a zarazem nowoczesny budynek usytuowany wśród bloków z lat 70-tych zyskujemy znaczną przewagę. Duże, wieloetapowe inwestycje mogą obejmować nawet ponad 1000 mieszkań. Koszty wybudowania 1m2 takiego mieszkania są znacznie niższe ze względu na dużą skalę inwestycji, jednak  że odsprzedaż lokum w takiej inwestycji może nie być łatwa. 

Czy inwestor ma dobrą opinię na rynku – buduje ilościowo czy jakościowo? 

To jeden z pierwszych elementów, na który klienci powinni zwaracać uwagę, decydując się na zakup nowego mieszkania. Duży deweloper nie zawsze jest jednak gwarancją lepszej jakości czy solidności. Istotne znaczenie ma w tym przypadku podejście do wszelkich szczegółów, składających się na efekt końcowy. Dobry, przemyślany projekt, naturalne materiały, ciekawe pomysły na wykończenie i aranżację części wspólnych są często domeną mniejszych firm, które wykazują większą motywację oraz kreatywność przygotowując swoje projekty. 

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.