PARTNER PORTALU

Trei Real Estate inwestuje 600 mln euro w rynek mieszkaniowy

Grupa Trei Real Estate, działająca na 6 rynkach, zwiększyła wolumen inwestycyjny do 730 milionów euro w pierwszym półroczu 2019 r. W Polsce stawia na mieszkania i centra handlowe.

Autor: Housemarket 20 sierpnia 2019 12:37

Trei Real Estate GmbH (Trei) jest międzynarodowym inwestorem, deweloperem oraz zarządcą nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych z Niemiec, który działa na sześciu rynkach globalnych, takich jak Niemcy, Polska, Czechy, Słowacja, Portugalia i USA. W pierwszej połowie 2019 r. firma zwiększyła wolumen projektów w budowie do 730 milionów euro, odnotowując wzrost o 45 milionów euro względem końca ubiegłego roku (grudzień 2018: 685 mln euro). W skali roku deweloper zwiększył inwestycje o 230 milionów euro (I półrocze 2018 r. Trei zakończył wynikiem 500 mln euro), co daje 46 proc. wzrost rok do roku. W całkowitym wolumenie inwestycyjnym o wartości 730 mln euro, 600 mln euro przypada na mieszkania, a 130 mln euro na obiekty handlowe.   

W sumie w fazie planowania i realizacji znajduje się obecnie 3 300 mieszkań zlokalizowanych na międzynarodowych rynkach – w Niemczech, Czechach, Polsce i Stanach Zjednoczonych. Najwięcej, bo aż 1 600 mieszkań Trei dostarczy w Polsce, 1 000 w Niemczech, 600 w Stanach Zjednoczonych i około 100 w Czechach. Lokale mieszkalne w Polsce i Czechach są przeznaczone na sprzedaż, a osiedla zlokalizowane w Niemczech mają pozostać w portfelu firmy jako własność długoterminowa. Z kolei projekty mieszkaniowe w USA mają być sprzedawane w formie umów pakietowych.

Po pierwszym półroczu 2019 r. łączna wartość portfela nieruchomości Trei pozostała na poziomie 1.1 mld euro.  Portfolio aktywów, którymi zarządza spółka, liczyło 383 nieruchomości, z czego 36 proc. znajduje się w Polsce (136 nieruchomości), a 32 proc. w Niemczech (123 nieruchomości).

- W pierwszym półroczu br. w ramach przyjętej strategii koncentrowaliśmy się przede wszystkim na rozwoju projektów mieszkaniowych. Na początku roku inwestycją mieszkaniową w Charlotte w Północnej Karolinie rozpoczęliśmy działalność deweloperską w Stanach Zjednoczonych. W tym samym czasie zadebiutowaliśmy na polskim rynku mieszkaniowym projektem we Wrocławiu, a kolejne realizacje planujemy w Łodzi, Poznaniu i Warszawie - komentuje Pepijn Morshuis, CEO Trei Real Estate.

Trei kontynuuje również działalność deweloperską w segmencie nieruchomości handlowych, rozwijając sieć parków handlowych pod wspólną marką Vendo Park. W międzynarodowym portfolio Trei znajduje się obecnie 36 Vendo Parków, 20 z nich zostało otwartych, a pozostałe są w fazie realizacji.

- W marcu z sukcesem otworzyliśmy park handlowy w Bytowie, a jeszcze w sierpniu mieszkańcy Pułtuska zrobią pierwsze zakupy w kolejnym naszym Vendo Parku. Aktualnie w budowie mamy obiekty w Łasku, Ostrołęce i Jaworze, rozpoczynamy także inwestycję w Kobyłce. Cały czas intensywnie szukamy działek pod kolejne parki handlowe, w pierwszej połowie roku kupiliśmy grunty w Kutnie, Kobyłce, Bolesławcu i Sierpcu, gdzie również planujemy projekty handlowe. Koncentrujemy się w Polsce na nieruchomościach handlowych, jednak mocno wchodzimy również w rynek mieszkaniowy - komentuje Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland.

Łączna kwota transakcji grupy Trei do końca I półrocza 2019 r. wyniosła 75 mln euro, z czego 63 mln euro zostały przeznaczone na zakup nieruchomości, 12 mln euro to wynik sprzedaży nieruchomości.

- Nasze transakcje związane z zakupem aktywów dotyczyły głównie działek przeznaczonych pod kolejne Vendo Parki oraz projekty mieszkaniowe w Polsce - komentuje Pepijn Morshuis.

- Planujemy kolejne inwestycje w Stanach Zjednoczonych przy jednoczesnej kontynuacji projektów w Niemczech. Polska jest naszym głównym celem inwestycyjnym w segmencie mieszkaniowym. To właśnie tutaj mamy najwięcej mieszkań w fazie rozwoju. Ponadto rynek ten jest również najważniejszym krajem docelowym dla naszych projektów handlowych, budowanych pod marką Vendo Park. W porównaniu do rynku niemieckiego, w Polsce zauważyliśmy niedobór powierzchni handlowych w średnich oraz małych miastach i zamierzamy wypełnić tę lukę - dodaje wyznaczając strategię grupy na II połowę 2019 r. Morshuis.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.