PARTNER PORTALU

5 zasad, według których urządzisz w domu idealne biuro

Praca zdalna staje się coraz popularniejsza. Według tegorocznego raportu „Global state of Remote Work”, już ponad połowa firm na świecie oferuje możliwość wykonywania swoich obowiązków z domu. Rodzi to jednak pytanie – jak urządzić miejsce do pracy, które nie rozprasza?

Autor: housemarket.pl 07 listopada 2018 13:24

Dziś znacznie więcej firm przekonuje się do pracy zdalnej. Rozwiązanie to przestało być domeną jedynie branży IT. Co ciekawe, nawet niektóre firmy produkcyjne umożliwiają to swoim pracownikom – pod warunkiem, że ich codzienne czynności mogą wykonywać poza siedzibą.

Miejsce tylko do pracy

Nie łącz strefy snu z miejscem, w którym masz zamiar wykonywać swoje obowiązki. Strefy te nie powinny się ze sobą przenikać. Jeśli urządzisz biuro w części sypialnianej, prawdopodobne jest, że wnętrze to będzie kojarzyło ci się z pracą albo wręcz przeciwnie – z relaksem, więc bardzo trudno będzie się w nim skupić.

– Nie zawsze możemy sobie pozwolić na wygospodarowanie całego pokoju, ale powiedzmy sobie szczerze: nie zawsze też potrzebujemy aż tak dużej przestrzeni do wykonywania swoich obowiązków. Wszystko oczywiście zależy od charakteru pracy, jednak na ogół wystarczą nam biurko i szafki, czyli właściwie podobny zestaw, jakim dysponujemy w firmie – mówi Tomasz Bednarek, pracownik wrocławskiego dewelopera WPBM Mój Dom. – Jeśli nie urządzamy osobnego pomieszczenia, wybierzmy po prostu takie miejsce, w którym będzie możliwie cicho, a my zapewnimy sobie spokój.

Używaj kolorów

Często wybieramy neutralne tony, widząc w nich najbezpieczniejsze rozwiązanie. Jest w tym nieco prawdy – unikanie intensywnych kolorów zapewnia komfortowe środowisko do skupienia się, nie wprowadza w rozdrażnienie i nie męczy wzroku. Jednocześnie utrzymanie całego wnętrza w jednakowej stylistyce może okazać się nietrafionym pomysłem, jeśli chcemy wyraźnie oddzielić strefy w pomieszczeniu. Do urządzenia domowego biura nie potrzebujemy wielkich przestrzeni, ale przede wszystkim wyraźnego zróżnicowania. Nie musimy jednak zmieniać koloru ścian – wystarczy, że postawimy na drobne dodatki, które ożywią wnętrze.

Wybierz odpowiednie meble

Zadbaj też o ergonomię pracy. Zwróć uwagę na właściwy kąt patrzenia na monitor, podparcie nadgarstków czy wygodne, najlepiej obrotowe krzesło. Przy wyborze mebli kieruj się praktycznością. Postaw na wielofunkcyjne biurka, w których schowasz swoje dokumenty czy najważniejsze akcesoria, a po pracy możesz przekształcić w stolik lub po prostu miejsce do korzystania z komputera.

Przemyśl, jak zaaranżujesz przestrzeń

Jedną z ważniejszych rzeczy w pracy zdalnej jest dobra organizacja pracy. W tym wypadku jesteś zdany sam na siebie – i to, w jaki sposób urządzisz swój kącik. Postaraj się, aby wszystkie ważne przedmioty znajdowały się w zasięgu ręki. To realna oszczędność czasu: nie musisz chodzić do drukarki do drugiego pokoju ani przeczesywać całego mieszkania w poszukiwaniu dokumentu, który w danej chwili jest potrzebny.

Zatroszcz się o światło

Myśląc o tym, którą część mieszkania wygospodarujesz na biuro, pamiętaj o odpowiednim doświetleniu tego miejsca. Choć oczywiście nie może zabraknąć lampy (najlepiej tej o chłodnym świetle), to przede wszystkim powinieneś zapewnić sobie dostęp do naturalnego oświetlenia. To właśnie ono poprawia nasze samopoczucie i sprawia, że łatwiej jest nam się skupić.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.