PARTNER PORTALU

Anna Dobrzycka z 9design o sposobie na wnętrze i własny biznes

Blisko dziesięć lat temu Anna Dobrzycka porzuciła pracę na etacie, by założyć biznes na własnych zasadach. Zainspirowana urządzaniem własnego domu powołała do życia 9design -  salon z designem w Polsce. Poznajcie historię zaangażowanej mamy i businesswoman, która z pasji do designu uczyniła styl życia. Co doradziłaby innym kobietom, które chciałyby pójść podobną drogą?

Autor: housemarket.pl 17 września 2019 10:09

Co było inspiracją do założenia własnej działalności?

Przez wiele lat zajmowałam się public relations, a moją specjalizacją stała się wymagająca branża farmaceutyczna. Wraz z drugą ciążą poczułam, że pora na zmiany - od dłuższego czasu kiełkował mi w głowie pomysł na stworzenie własnej firmy. Chciałam pogodzić ważną dla mnie rolę bycia mamą dwójki małych chłopców z pracą na własny rachunek, która dodatkowo stanowiłaby dla mnie pewien rodzaj odskoczni.

Jak udało się wcielić ten pomysł w życie?

W tematykę wnętrzarską zanurzyłam się kiedy urządzałam własny dom. Odwiedzałam wówczas kilka stacjonarnych sklepów. Szczególnie spodobały mi się produkty niemieckiej marki Kare Design, które jednak niełatwo było wtedy zdobyć w Polsce. Postanowiłam zaryzykować i idąc za ciosem spotkałam się z jej przedstawicielami w Monachium. Złapałam wiatr w żagle i wkrótce założyłam sklep internetowy. Kilka miesięcy później posypały się pierwsze zamówienia, a z czasem ciężko było zajmować się nimi w pojedynkę. I wtedy wiedziałam już, że konieczne będzie stopniowe rozszerzanie oferty sklepu, by zapewnić sobie rosnącą dynamikę sprzedaży.

Czy na początkowym etapie działalności pojawiły się jakieś niespodzianki?

Udało mi się zagospodarować pewną niszę na rynku - nie istniało jeszcze zbyt wiele sklepów online z wyselekcjonowanym wzornictwem, więc w tym na początku upatrywałam szansę dla 9design. Jednak dość szybko okazało się, że poza dostępnością artykułów w Internecie klienci oczekują, że będą mogli obejrzeć je na własne oczy. Zdarzało się, że odwiedzali nasz prywatny dom, stąd po niedługim czasie konieczne okazało się otwarcie stacjonarnego showroomu.

Początki zwykle nie są łatwe. Jak było w tym przypadku?

Początkowo wszystko robiłam samodzielnie – wybierałam artykuły, doglądałam kwestii technicznych, wprowadzałam produkty i ich opisy na stronę. Jednym z najbardziej wymagających zadań była obsługa klientów i to też spoczywało na moich barkach. Na starcie dostałam dużą dozę wsparcia od mojego męża, który pomagał mi jednocześnie pracując na etacie. Krystian zajmował się między innymi marketingiem, a współpracując przy 9design rozwijał także swoje graficzne zainteresowania. Za jego namową leżąc na kanapie pewnego wieczoru, stworzyliśmy logotyp 9design w jakimś prostym programie graficznym i pozostał on z marką w niezmienionej formie do dziś. Najważniejsze było jednak to, że Krystian po prostu we mnie wierzył i zagrzewał do realizacji pomysłu. Po drodze pojawiło się sporo przeszkód związanych głównie z obsługą klienta i produktami. Nie zdawałam sobie do końca sprawy, że asortyment, który ofertowaliśmy to takie wrażliwe produkty. Problemy logistyczne z wysyłkami i dostawcami, uszkodzenia i reklamacje produktów, czasem dość uciążliwe pakowanie i pokaźne gabaryty…nie było lekko. Sam proces sprzedaży nie był aż tak pochłaniający, jak wspomniane rzeczy – maile, telefony, spotkania. Rodząca się potrzeba sklepu stacjonarnego automatycznie wymagała zatrudnienia ludzi do jego obsługi, więc powoli zaczęłam swoją przygodę z budowaniem zespołu. Teraz team 9design liczy blisko dwadzieścia osób, ale nie moglibyśmy funkcjonować bez wsparcia pracowników wielu zewnętrznych firm, więc realnie jest nas znacznie więcej.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.