PARTNER PORTALU

Co drugi Polak wyremontuje swoją łazienkę

Wakacje to nie tylko czas odpoczynku, ale również odnawiania domów. Jak wynika z badania „Barometr zdrowych domów”, wśród 12 tys. Europejczyków najpopularniejszym przedsięwzięciem jest remont łazienki – planuje go 44 proc. badanych, w tym co drugi Polak.

Autor: Housemarket.pl 16 lipca 2015 09:22

44 proc. właścicieli domów rozważa urządzenie nowej albo wyremontowanie obecnej łazienki. Ale na tym nie koniec. Lista planowanych projektów remontowych w europejskich domach jest długa.

Poszczególne kraje różnią się pod względem najpopularniejszych modyfikacji w domu i wielkości wydatków. W Polsce co drugi badany planuje remont łazienki. Modernizacja tego pomieszczenia jest też wysoko na liście priorytetów w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Czechach, we Włoszech i na Węgrzech. Dla porównania tylko 9 proc. Duńczyków ma plany związane z modyfikacją łazienki. Podobny obraz wyłania się w przypadku nowych kuchni.

Polska znajduje się również w czołówce państw, obok Węgrów i Włochów, jeśli chodzi o wprowadzanie zmian w zakresie ogrzewania. Również ocieplenie domu cieszy się popularnością wśród Polaków, podobnie jak wśród Włochów i Francuzów.

Przewidywany jest lekki wzrost pod względem kwot, jakie właściciele domów chcą wygospodarować na prace remontowe w 2015 roku. 35 proc. badanych Europejczyków zamierza wydać na materiały budowlane więcej niż w ubiegłym roku, 37 proc. planuje wydać tyle samo, a 29 proc. ograniczy wydatki. Polska znajduje się na drugim miejscu (40 proc.), po Węgrzech (46 proc.), gdzie spodziewany jest przyrost środków na remont. Pozostałe kraje to kolejno Norwegia, Włochy i Austria.

Z badań wynika, że nie ma żadnego związku pomiędzy wiekiem budynku i wielkością wydatków na materiały budowlane. Analogicznie, nie widać wyraźnej korelacji pomiędzy wiekiem budynku i różnymi projektami remontowymi, takimi jak montaż nowych okien, ogrzewanie, docieplenie, remont kuchni czy łazienki. Natomiast najważniejszym powodem planowania wydatków na remont domu jest niezadowolenie z jego aktualnego stanu. Niemal połowa spośród tych Europejczyków, którzy są mniej lub bardziej niezadowoleni ze swojego obecnego domu planuje zwiększyć wydatki na materiały budowlane.

Badanie „Barometr zdrowych domów” zostało przeprowadzone na zlecenie Grupy VELUX, przez firmy doradcze Operate A/S i Wilke w październiku 2014 roku. W ankiecie wzięło udział 12 000 mieszkańców następują krajów europejskich: Austrii, Belgii, Danii, Francji, Holandii, Niemiec, Norwegii, Polski, Republiki Czeskiej, Węgier, Włoch i Wielkiej Brytanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych