PARTNER PORTALU

Gwarancja na dom

Decyzja o budowie domu należy do jednych z najważniejszych w naszym życiu, a na pewno do tych przełomowych. Wydarzenie to wzbudza z reguły same pozytywne emocje, ale może być także powodem wielu problemów – szczególnie jeżeli zdecydujemy się powierzyć nasze „cztery ściany” niesprawdzonym producentom i wykonawcom. Zadbaj o to, aby wszystkie ustalenia zostały spisane w umowie.

Autor: HouseMarket.pl 12 września 2018 16:04

Współpraca z producentami

Rynek materiałów budowlanych cechuje się dużą konkurencyjnością. W tych warunkach producenci szukają sposobów na wyróżnienie i uatrakcyjnienie swojej oferty – zarówno pod względem estetyki produktów, jak i jakości. Tę ostatnią cechę podkreślają oni poprzez udzielanie gwarancji, zapewniając swoich nabywców, że ich produkty są warte swojej ceny. Ale czy gwarancja naprawdę jest potrzebna, by ubiegać się o naprawę powstałych wad fizycznych produktu?

– Zgodnie z polskimi przepisami nabywca ma prawo, na podstawie umowy sprzedaży, ubiegać się o naprawę powstałej szkody przez okres dwóch lat od dokonania zakupu. Jednak materiały budowlane są wyjątkowym produktem, którego ewentualne mankamenty ujawniają się zwykle po okresie dłuższym niż dwa lata. Dlatego też producenci udzielają na nie gwarancji. Warto zwrócić uwagę na to, że stanowi ona nie tylko zabezpieczenie dla nabywcy, ale również często jest kartą przetargową w walce o klienta. Im dłuższy okres gwarancji, tym z założenia produkt jest lepszy jakościowo. W zależności od charakterystyki produktu i materiału wykorzystanego do jego stworzenia, czas gwarancji na tę samą kategorię produktową może się różnić. Np. na system rynnowy o przekroju kwadratowym, wykonany z PVC, posiadamy 15 lat okresu gwarancyjnego na uszkodzenia mechaniczne i 5 lat na stabilność koloru. Warto tutaj zaznaczyć, że w przypadku polichlorku winylu dopuszczalne są równomierne odbarwienia powierzchni systemu, spowodowane działaniem czynników atmosferycznych, wynikające z naturalnych cech tego materiału. 35 lat gwarancji udzielamy natomiast na korozję perforacyjną orynnowania wyprodukowanego ze stali powlekanej, przy założeniu, że spełniane są warunki umieszczone w karcie konserwacji i naprawy. Tak długie okresy gwarancyjne wynikają z wielu przeprowadzanych testów jakościowych i wieloletniego doświadczenia naszych technologów. Dzięki temu jesteśmy wiarygodni w oczach naszych klientów, a oni decydując się na wykorzystanie naszych produktów w swoim domu zyskują spokój na lata - mówi Magdalena Gardyła, ekspert firmy Galeco, producenta systemów rynnowych.

Współpraca z wykonawcami

Żadna gwarancja, nawet ta pisemna, nie da nam pewności, że prace budowlane zostaną skończone o czasie, a jakość wykonania będzie dla nas zadowalająca. Nie zaszkodzi jednak zabezpieczyć się w dodatkowy sposób oraz zawrzeć precyzyjną i szczegółową umowę z wykonawcami, która w razie wystąpienia problemów pomoże w dochodzeniu swoich praw. - W przygotowanym piśmie nie wolno zapomnieć o takich elementach jak termin realizacji prac, wynagrodzenie za nie oraz kary umowne w przypadku wystąpienia opóźnień. Aby jednak budowa naszego domu przebiegała sprawnie, zarówno inwestor jak i wykonawca, powinni ze sobą współpracować na każdym etapie trwania prac. Przyświeca im bowiem ten sam cel – chcą jak najszybciej skończyć budowę – bez frustrujących sytuacji i strat pieniężnych. Dlatego też inwestor powinien niezwłocznie informować wykonawcę o wszelkich zmianach w projekcie, a sam wykonawca o każdym zdarzeniu, które uniemożliwia mu dalsze kontynuowanie robót – radzi ekspert Galeco.

Dzięki obustronnej, jasnej sytuacji, uregulowanej pisemnie, osoby pracujące nad danym projektem zyskują pewność i bezpieczeństwo, a co za tym idzie – także spokój, który pozwoli w sposób przemyślany i staranny doprowadzić budowę inwestycji do końca.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.