PARTNER PORTALU

Nowa praca - nowe wnętrze?

Blisko 140 tys. Polaków przeprowadziło remont bądź zmianę w wystroju wnętrz przy okazji zmiany albo podjęcia pracy zawodowej – wynika z badań zrealizowanych przez Kantar TNS na rzecz marki farb Beckers. Na jakie zmiany zdaniem Polaków decydujemy się w tym momencie życia?

Autor: HouseMarket.pl 02 lutego 2018 16:05

Na pierwszym miejscu jest zakup nowych mebli – wskazało tak 9 proc. mieszkańców naszego kraju. W dalszej kolejności plasują się malowanie ścian i zakup drobnych dekoracji – po 8 proc., a następnie kompleksowy remont i odmalowanie, odświeżenie mebli – po 7 proc.. Według 5 proc. Polaków przy okazji zmiany pracy decydujemy się zaś na malowanie wzorów na ścianie.

- Jak wynika z badania, 13 proc. badanych uważa, że remont w mieszkaniu przeprowadza się przy okazji kluczowych momentów w życiu. Z całą pewnością zmianę pracy, a już szczególnie rozpoczęcie kariery zawodowej, do takich ważnych chwil można zaliczyć. Wielu Polaków moment ten nieraz inspiruje do kolejnych rewolucji, w tym właśnie tych w domowym wystroju. Trudno się dziwić, bo przecież dzięki zmianie kolorystyki ścian, można stworzyć wnętrza, które będą działać kojąco na zmysły i pomagać w odpoczynku po ciężkim dniu pracy. Otoczenie w odpowiednio dobranych barwach może też motywować do działania i sprzyjać podejmowaniu kolejnych wyzwań – mówi Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.

Badanie dla marki Beckers pokazuje, że pod względem zmiany wystroju wnętrza w związku ze zmianą pracy przodują mieszkańcy północnej i południowej Polski. W tych regionach mieszkańcy decydują się dwukrotnie częściej na zmiany wnętrzarskie niż w zachodniej części kraju i aż czterokrotnie częściej niż w centralnej i wschodniej Polsce.

- Co ciekawe na remont czy metamorfozę we wnętrzach w związku z nową pracą częściej stawiają mężczyźni niż kobiety. W gronie osób, które dokonały metamorfozy domowych wnętrz przy tej okazji, 57 proc. stanowią panowie, zaś 43 proc. to panie. Dla porównania w tak ważnych momentach życia jak pojawienie się nowego członka rodziny, ślub czy nawet zakup własnego mieszkania, przeprowadzenie wnętrzarskich metamorfoz znacznie częściej deklarują kobiety – zauważa Aneta Stopa.

Badanie na marki rzecz Beckers zostało przeprowadzone przez Kantar TNS metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1,05 tys. Polaków w wieku 15 lat i więcej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych