PARTNER PORTALU

Postaw na wygodę i oszczędność – zaprojektuj biuro w swoim domu

Praca zdalna do niedawna kojarzyła się jedynie z freelancerami i początkującymi przedsiębiorcami, których budżet nie pozwalał na wynajęcie powierzchni biurowej. Dziś to się zmienia – zainteresowanie świadczeniem tego typu pracy jest spore, a przedstawiciele rozmaitych branż chętnie tworzą biuro w domu.

Autor: Extradom 24 listopada 2016 10:50

Praca z domu może wynikać z preferencji pracownika, potrzeb pracodawcy lub prowadzenia własnego biznesu. Połączenie przestrzeni domowej z biurową jest dobrym rozwiązaniem z kilku powodów: wygody, oszczędności czasu, mniejszych wydatków. Funkcjonalność pokoju przeznaczonego na biuro warto zaplanować już na etapie wyboru projektu domu, aby pomieszczenie miało optymalny układ i położenie.

Wybór dostosowany do zawodu

W zależności od wykonywanej profesji, biuro musi być odpowiednio dostosowane do potrzeb przedsiębiorcy. Jeśli w miejscu pracy nie będą przyjmowani klienci, sprawa jest prosta – trzeba jedynie zadbać o dobre wyposażenie. Jeżeli jednak spodziewamy się wizyt gości z zewnątrz, konieczne jest przemyślenie ogólnego układu budynku. Pokój powinien znajdować się możliwie blisko wejścia do domu, aby klient nie był wprowadzany do części mieszkaniowej – wiatrołap i korytarz powinny być jedynymi częściami dzielonymi z domownikami, przez które gość przejdzie. Osadzenie biura daleko od drzwi wejściowych wydłuży drogę klienta, który chcąc czy nie, wejdzie do prywatnej strefy rodziny.

– Mały pokój, do 10 mkw., wystarczy, by zaaranżować domowe biuro – mówi architekt Judyta Rybka, ekspert firmy Extradom. Wszystko zależy od potrzeb, ale uwzględniając podstawowe wymagania, takie jak biurko, krzesło, regał i szafa na dokumenty, większa przestrzeń nie jest potrzebna – dodaje Judyta Rybka.

Niezależnie, czy będą w nim przyjmowani klienci czy nie, otoczenie gabinetu nie powinno być głośne – najlepiej, by nie sąsiadował on z kuchnią czy pokojem dziecięcym. Optymalne jest ciche sąsiedztwo, które nie będzie rozpraszało pracownika.

Biuro dla programisty, krawcowej czy księgowej

Według danych, najwięcej pracowników zdalnych to przedstawiciele branży IT – programiści, informatycy, rozmaici specjaliści projektowi. Wykonując konkretne zlecenia czy sprawując pieczę nad systemem, duża przestrzeń biurowa jest zbędna. Sami pracodawcy często wychodzą z propozycją świadczenia obowiązków z domu. Ogranicza to ich koszty związane z utrzymaniem pracownika, ten zaś w takiej sytuacji może liczyć na wyższe wynagrodzenie. Często przewagą rynkową jest właśnie możliwość pracy z domu, gdyż wiele firm szuka wyłącznie osób, które same zadbają o swoje biuro. Na popularności zyskują także zawody rzemieślnicze, jak np. krawiectwo. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się małe firmy projektujące rzeczy dla najmłodszych. Przygoda takich przedsiębiorstw najczęściej rozpoczyna się właśnie w domowym zaciszu.

Miejsce, w którym można się skupić

Domowe biuro może być użyteczne do wykonywania codziennej pracy, w ramach stałej umowy z pracodawcą, prowadzenia własnego biznesu lub po prostu – jako miejsce działań twórczych, pracownia, gabinet, w którym będzie panował spokój i warunki sprzyjające skupieniu się na wykonywanej pracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

House Market: dołącz do nas na Google+

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.