PARTNER PORTALU partner portalu

Andrzej Gutowski, Ronson Development: Naszym celem nie jest bicie rekordów sprzedaży

Dobra passa na rynku nie znaczy, że Ronson Development planuje osiągnąć rekordową sprzedaż. Zależy nam przede wszystkim na marży - komentuje wiceprezes firmy deweloperskiej.

Autor: Housemarket.pl 12 sierpnia 2021 08:20

Ronson Development podsumował wyniki za pierwsze półrocze 2021 roku. W tym okresie sprzedano 604 lokale, co oznacza wzrost sprzedaży o 42 proc. 

- Naszym celem nie jest bicie rekordów sprzedaży np. sprzedaż 1000 unitów, chociaż moglibyśmy osiągnąć ten cel. Z uwagi na zmienną sytuację na rynku przede wszystkim uważnie monitorujemy ceny i odpowiednio dostosowujemy do nich nasze marże - mówił w trakcie spotkania prasowego Andrzej Gutowski, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. sprzedaży Ronson Development.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Całkowite przychody spółki wyniosły 246,9 mln zł wobec 253,1 mln zł w I półroczu 2020 r. Na przychody ma wpływ rytm realizacji projektów:
w I poł. 2021 r. oddano 445 mieszkań wobec 600 w I poł. 2020 r. Marża brutto wyniosła 17,7 proc. wobec 26,4 proc. w I półroczu 2020. Należy zauważyć, że na marżę brutto w I półroczu 2020 r. wpływ miał wysoko rentowny projekt City Link III (marża 38,3 proc.), co dodatkowo wpływa na zysk operacyjny i dynamikę zysku netto r/r. Zysk operacyjny w I półroczu 2021 r. wyniósł 29,7 mln zł wobec 50,7 mln zł przed rokiem; zysk netto wyniósł 21,9 mln zł wobec 40,6 mln zł
w I półroczu 2020 roku.

- Pomimo mniejszej liczby przekazań w I półroczu 2021 r. odnotowaliśmy dobry poziom przychodów, tylko o 2 proc. niższy niż w I półroczu 2020 r. Na porównywalność marży brutto r/r wpływa efektu wysokiej bazy rozpoznania bardzo dobrego projektu City Link III w ubiegłym roku. W pierwszym półroczu 2021 roku osiągnęliśmy 17,7 proc. marży brutto i co jest pozytywne dla raportowanego okresu, marża brutto pochodzi z kilku znaczących projektów. Zysk operacyjny i netto podążają za niższą marżą brutto i wyniosły odpowiednio 29,7 mln zł i 21,9 mln zł.  – komentuje Yaron Shama, wiceprezes, CFO RONSON Development.

Większość przychodów spółki w I półroczu 2021 r. pochodziła z projektów Ursus Centralny Ia (20 proc.), Vitalia III (19 proc.) i Miasto Moje III (14 proc.). W przeciwieństwie do I półrocza 2020 r. zysk brutto pochodził z kilku projektów z największym udziałem Ursus Centralny Ia, które pokryły 21 proc. zysku brutto za ten okres, Vitalia III (19 proc.) i Miasto Moje III (12 proc.).

WI półroczu 2021 r. RONSON Development sprzedał 604 lokale, czyli o 42 proc. więcej r/r. Głównymi motorami sprzedaży w tym okresie były Ursus Centralny (178 sztuk), Miasto Moje (144), Nowe Warzymice (74), Viva Jagodno (57) i Panoramika (45).

Czy Ronson Development wejdzie na nowe rynki?

Deweloper działa w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu  i Szczecinie. 

- Zastanawiamy się nad Krakowem lub Trójmiastem, ale żeby wejść na nowy rynek musimy mieć dobre portfolio, które pozwoli na zatrudnienie na miejscu silnego zespołu. Na razie skupiamy się na miastach, w których już działamy - mówi Boaz Haim, prezes zarządu.

- Płynnie wprowadzamy do sprzedaży i budowy kolejne etapy naszych flagowych inwestycji Ursus Centralny i Miasto Moje, ale przygotowujemy też zupełnie nowe projekty, takie jak Falenty i Renaissance. W tym roku planujemy rozpocząć 9 kolejnych projektów (w tym nowe projekty i nowe etapy projektów w toku) obejmujących 734 lokale - uzupełnia Andrzej Gutowski. 

Coraz więcej deweloperów decyduje się na współpracę z inwestorami instytucjonalnymi. Jakie plany ma Ronson?

- Ceny przy sprzedaży pakietowej są niższe, więc na razie nie czujemy potrzeby by wchodzić w PRS. Prowadziliśmy różne rozmowy w tej kwestii, ale nie znaleźliśmy odpowiedniego partnera - konkluduje Boaz Haim.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.