Asbud celuje w sztuczną inteligencję. Wirtualny doradca pomoże kupić mieszkanie



housemarket.pl - 14 stycznia 2021 09:51


Wirtualny doradca Asbud Group ma na imię AsBot i jest pierwszym dwujęzycznym tekstowym i głosowym botem na rynku nieruchomości w Polsce. Bot pomaga znaleźć oferty mieszkań najlepiej odpowiadające preferencjom poszukujących.

AsBot dzięki integracji z bazą dewelopera przejrzy oferty mieszkań w obu aktualnie dostępnych inwestycjach Central Garden i Towarowa Towers, a następnie dopasuje je do preferencji klienta oraz wyświetli rekomendowane plany mieszkań. Odpowie również na m.in. różne pytania związane z inwestycją, pokaże jej wizualizacje, opisze okolicę, wskaże adres do biura sprzedaży czy umówi klienta na spotkanie z doradcą. AsBot łączy w sobie funkcję tekstowego czatu oraz, co unikalne, systemu rozpoznawania mowy. Klienci mogą więc do niego zarówno pisać, jak i mówić w zależności od wygody, w dwóch wersjach językowych – po polsku i angielsku. W razie potrzeby, klient będzie mógł również przełączyć się na rozmowę z realnym doradcą w tym samym okienku czatu.

Tworząc AsBot KODA Bots zdecydowało się na połączenie autorskiego systemu operacyjnego KODA z algorytmami sztucznej inteligencji, którymi zarządzać można w trybie low code właśnie w systemie operacyjnym KODA. System operacyjny KODA umożliwia ponadto integrację z dowolnymi, zewnętrznymi kanałami i aplikacjami. W przyszłości pozwoli na elastyczność w rozbudowywaniu bota o nowe kanały komunikacji i funkcje ułatwiające obsługę klientów. Pozwoli również na bieżąco dostosowywać funkcjonalności i bazę wiedzy w zależności od potrzeb odbiorców.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Asbud od zawsze stawia na innowacyjne rozwiązania, zarówno realizując kolejne inwestycje, jak i w obszarze obsługi klientów. Jestem przekonany, że udostępniając czat- i voicebota wyznaczamy nowy standard w obsłudze klientów wśród firm deweloperskich, a jednocześnie otwieramy nową platformę komunikacji z firmą dostępną non-stop – mówi Raied Tanous, CEO ASBUD Group. – Potrzeby nabywców zmieniają się, a sposoby komunikacji powinny być do nich na bieżąco dostosowywane. Dlatego nie wykorzystujemy gotowego narzędzia, ale rozwiązanie szyte na miarę - dodaje Raied Tanous.

Rozmowa z AsBotem przebiega bardzo naturalnie - cały proces znalezienia mieszkania można przejść w kilka minut, klikając w podpowiedzi w postaci butonów lub po prostu zadając pytania, nawet potocznym językiem, a zatem w taki sposób, w jaki zwróciłoby się np. do konsultanta na infolinii. Rozmowy w języku polskim lub angielskim z wirtualnym pomocnikiem są obsługiwane w ramach jednego panelu. Konwersacja wkracza więc na nowy poziom, niedostępny do tej pory w rozwiązaniach dla branży prop-tech.

- Firmy coraz częściej dostrzegają, że chatboty i voiceboty usprawniają proces obsługi klienta w sposób nieporównywalny z innymi kanałami kontaktu. Wdrożenie takich rozwiązań zapewnia klientom dużo szybszą odpowiedź na ich pytania, odciąża całe zespoły client service od konieczności odpisywania na setki, najczęściej bardzo podobnych zapytań, a co bardzo istotne, uniezależnienia proces kontaktu klienta z firmą, od godzin pracy biura czy nagłych skoków ruchu na stronie. Firma umożliwiając kontakt 24/7, w dodatku tak w formie pisanej, jak i mówionej, jest prokliencka i otwarta na ciągły dialog. Możliwość wysyłania komunikatów zawierających spersonalizowane informacje pogłębia relacje z odbiorcami - dodaje Mariusz Pełechaty.

Wprowadzenie bota to kolejny element w budowie nowoczesnych rozwiązań komunikacji z klientami przez Asbud. Spółka jest przekonana, że wprowadzenie możliwości kontaktu z firmą o dowolnej porze będzie miało pozytywny wpływ na sprzedaż oraz wygodę nabywców. ASBUD obserwuje, że klienci oczekują informacji tu i teraz, a wielu z nich jest przyzwyczajonych do nowych technologii. Dzięki takim narzędziom deweloper chce zwiększyć ich komfort i ułatwić dostęp do informacji.