Atal z najlepszą sprzedażą w historii

Atal odnotował w zeszłym roku najlepszą sprzedaż mieszkań w historii – 1690 podpisanych umów deweloperskich. Najwięcej nabywców było w Krakowie - 645.

Autor: HouseMarket.pl 05 stycznia 2016 14:21

Firma w dalszym ciągu umacnia pozycję w Warszawie, gdzie sprzedała 273 mieszkań. W ubiegłym roku grupa wprowadziła do sprzedaży 2316 lokali w 15 nowych projektach. W przyszłym roku planowane jest utrzymanie sprzedaży na podobnym poziomie.

Deweloper sprzedał w 2015 roku 1690 mieszkań, to o 597 więcej niż w 2014 roku (1093 umów) i o 391 więcej niż w najlepszym do tej pory 2013 roku (1299 umów). Sprzedaż przez cały miniony rok była stabilna i utrzymywała się na podobnym poziomie. Najlepszy był grudzień, w którym podpisano 172 umowy deweloperskie.

Podobnie jak w poprzednich latach, spółka odnotowała największą sprzedaż na rynku małopolskim. W krakowskich inwestycjach w minionym roku podpisano łącznie 645 umów. Na szczególną uwagę zasługuje projekt Masarska 8 Apartamenty, w którym od maja nabywców znalazło 96 ze 109 lokali, a siedem kolejnych jest zarezerwowanych. Na drugim miejscu uplasował się Wrocław, gdzie sprzedano 435 lokali. Hitem sprzedaży okazała się Stara Odra Residence, położona tuż nad rzeką. W ubiegłym roku w obu etapach osiedla podpisano 109 umów.

W Warszawie sprzedaż w 2015 roku osiągnęła największy wynik w historii firmy – nabywców znalazły 273 lokale. Dla porównania w 2014 roku spółka sprzedała w stolicy 140 mieszkań. Atal utrzymuje również silną pozycję w Łodzi i Katowicach, gdzie sfinalizowano odpowiednio 199 i 138 transakcji.

Grupa, poszerzając ofertę, w mijających 12 miesiącach wprowadziła do sprzedaży łącznie 15 osiedli we wszystkich miastach, w których prowadzi działalność, tj. w Krakowie, Katowicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu. Znalazło się w nich 2316 lokali, dzięki czemu w obecnej ofercie firmy jest ponad 2000 dostępnych mieszkań.

Zakupy gruntów i wejście na nowe rynki

W zeszłym roku spółka przeznaczyła na zakup gruntów blisko 160 mln zł, dzięki czemu osiągnęła poziom zapasów, który pozwala na płynne uruchamianie nowych projektów i zapewnienie szerokiej oferty. W 2016 r. zakupy będą dopasowane do potrzeb tak, aby utrzymać niezbędny zapas do realizacji projektów w kolejnych latach. Na ten cel planowane są wydatki na poziomie 100 – 120 mln zł.

W minionym roku deweloper kupił dwa grunty w Gdańsku (łączny PUM 22,4 tys. mkw.) oraz działkę w Poznaniu (PUM 7 tys. mkw.).

- Wejście na nowe rynki traktujemy długofalowo i planujemy tam w perspektywie kolejnych lat zwiększać skalę działania. Jesteśmy teraz jedynym deweloperem obecnym we wszystkich dużych aglomeracjach w Polsce. Ta dywersyfikacja pozwala nam na większą niezależność od zmienności koniunktury na poszczególnych rynkach – powiedział Zbigniew Juroszek, prezes Atal SA.

Plany na 2016 rok

W tym roku deweloper planuje uruchomić 21 nowych i kolejnych etapów aktualnie realizowanych inwestycji. Nowe projekty znajdą się we wszystkich miastach, w których dotychczas prowadzona była działalność (Łódź, Kraków, Katowice, Wrocław, Warszawa) oraz w Gdańsku i Poznaniu. Nowe osiedla będą, podobnie jak poprzednie, wybudowane w podwyższonym standardzie.

Firma zamierza utrzymać sprzedaż zbliżoną do ubiegłorocznej, tj. między 1500 a 1800 lokali. W latach 2018-2020 planowane jest zwiększenie sprzedaży do 2-2,5 tys. mieszkań.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.