Cordia chce realizować połowę sprzedaży w Polsce

Węgierski deweloper zakłada, że plan polskiego oddziału dewelopera na 2021 rok to 745 sprzedanych mieszkań – prawie połowa sprzedaży grupy na wszystkich rynkach, na których działa.

Autor: Housemarket.pl 08 czerwca 2021 11:25

  • Cordia chce sprzedawać w Polsce średnio 750-1000 mieszkań.
  • W I kwartale deweloper sprzedał 141 mieszkań.
  • Deweloper działa w Warszawie, Krakowie i Trójmieście. W przyszłym roku powinien ruszyć z debiutem w Poznaniu.

Węgierska Grupa Cordia buduje mieszkania już od 20 lat, a w Polsce – systematycznie umacniając swoją pozycję na rynku – od 2014 roku. Deweloper, który prowadzi działalność także w Rumunii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, a od niedawna jest też wyłącznym udziałowcem Polnordu, ma dla polskiego oddziału ambitne plany na ten rok i kolejne lata. Chce sprzedawać w Polsce średnio 750-1000 lokali rocznie, co oznacza, że tutejszy rynek gra coraz większą rolę w jego biznesie. Plasuje się tuż za węgierskim, gdzie firma planuje oddać w tym roku 1800 mieszkań, sprzedać 860 i uruchomić 7 nowych projektów.

- W pierwszym kwartale tego roku sprzedaliśmy 141 mieszkań – zarówno pod marką Cordii, jak i Polnordu. Nasz cel na ten rok to 745 sprzedanych lokali. Plany na kolejne lata wyglądają podobnie. Oczywiście, te kalkulacje bazują wyłącznie na nieruchomościach, które już mamy w portfolio i nie biorą pod uwagę terenów, które jeszcze możemy nabyć. Nieustannie śledzimy rynek i analizujemy nowe możliwości zakupu gruntów. Z taką poprawką, sprzedaż na poziomie 1000 mieszkań rocznie, którą zapowiadaliśmy jakiś czas temu, jest jak najbardziej realna - mówi Michał Melaniuk, dyrektor zarządzający Inwestycjami Mieszkaniowymi w Cordia Polska i Prezes Zarządu Polnord SA

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Obiecujący rynek

Deweloper działa aktywnie w Krakowie, Warszawie i Trójmieście, a w planach ma kolejne miasta w Polsce. Ostatnie dane z polskiego rynku wyglądają obiecująco – według raportu JLL, w pierwszym kwartale 2021 r. na sześciu największych rynkach (Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Poznań i Łódź) sprzedano rekordową liczbę mieszkań: 19,5 tys., czyli o 3 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Obserwuje się też umiarkowany, ale stały wzrost cen, który to trend najprawdopodobniej się utrzyma.

- Nasza strategia ekspansji do nowych miast w Polsce nabiera kształtów. Jesteśmy już w Gdańsku, jesteśmy w Sopocie, a najprawdopodobniej już na początku przyszłego roku ruszymy z długo wyczekiwanym projektem rewitalizacji terenu dawnych zakładów odzieżowych, którego efektem będzie wieloetapowe osiedle na poznańskich Jeżycach. Jednocześnie umacniamy się w Krakowie i Warszawie, nie rezygnując z nowych inwestycji na tych rynkach. Planujemy, że wraz ze wzrostem skali działalności, dynamika rozwoju Cordii w Polsce jeszcze bardziej przyspieszy. Polska to dla naszej grupy absolutnie kluczowy rynek - dodaje Michał Melaniuk.

Cordia i Polnord razem

W ciągu kilku ostatnich miesięcy Cordia uruchomiła trzy nowe projekty. Do przedsprzedaży trafiły mieszkania realizowane w ramach drugiego etapu Villi Jaśkowa Dolina w Gdańsku, krakowskie osiedle Safrano oraz wyjątkowy projekt z sektora premium w Sopocie - Leśna Sonata. W sumie w tym roku Cordia wprowadziła na rynek już 332 mieszkania. Po zapowiadanej na jesień premierze w Warszawie, ta suma zwiększy się o kolejne 225 lokali – do 557.
Jako jedyny akcjonariusz spółki Polnord SA, Cordia wlicza w swoje plany sprzedażowe także projekty realizowane pod marką Polnordu. Do takich należy Stacja Kazimierz na warszawskiej Woli, w ramach której do sprzedaży w tym roku trafiło 100 mieszkań.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.