Dariusz Grzeszczak, Erbud o prefabrykacji: Interesuje nas rynek dużego inwestora

Dariusz Grzeszczak, prezes ERBUD-u, opowiada o planach związanych z prefabrykacją.

Autor: Housemarket.pl 17 marca 2021 11:17

Kiedy planują Państwo produkcję budynków modułowych?

Pierwsza linia produkcyjna powinna ruszyć w połowie 2022 roku. W kolejnych krokach chcemy dostawić jeszcze dwie linie. Inwestycja, zgodnie z obecnym planem, zakończy się w 2028 roku, kiedy wszystkie 3 linie osiągną pełną moc produkcyjną.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czy produkcja ruszy we własnym obiekcie czy planują Państwo kupno gotowego obiektu? 

Mamy już wytypowaną działkę w Polsce, częściowo zabudowaną, którą dość łatwo będzie dostosować do naszych potrzeb i z biegiem inwestycji zabudowywać. Jest ona bardzo dobrze skomunikowana i daje duże możliwości co do planowanej infrastruktury.

Planują Państwo koncentrować się na rynkach zagranicznych, zwłaszcza niemieckich. Czy uważa Pan, że polscy klienci też będą zainteresowani?

W pierwszym etapie skupimy się całkowicie na rynku niemieckim, później na innych rynkach europejskich – wszędzie tam, gdzie budownictwo modułowe z drewna jest bardzo popularne, a rynek ten rośnie dynamicznie. Wynika to również z silnej pozycji, jaką mamy za Odrą i wysokiej świadomości ekologicznej, jaką mają tam społeczeństwo i decydenci. Nie wykluczamy oczywiście Polski – jeśli tylko pojawi się u nas rynek na tego typu prefabrykaty.

Czy oferta domów modułowych będzie skierowana do klientów indywidualnych czy deweloperów?

Zacznijmy od tego, że w ogóle nie będziemy produkować modułów do zabudowy jednorodzinnej. Nie interesują nas małe domki, interesuje nas rynek dużego inwestora – publicznego i komercyjnego. Będziemy mieć jedną z najnowocześniejszych fabryk w Europie, która pozwoli produkować moduły do wielkopowierzchniowych budynków użyteczności publicznej, biurowców czy budynków wielolokalowych, w tym także wysokościowców – a to widoczny trend, na berlińskim Kreuzbergu powstaje 98-metrowiec, w Hamburgu w HafenCity wieżowiec 65-metrowy. Oba z drewna.

Na polskim rynku działa już kilka spółek specjalizujących się w produkcji domów modułowych. Czym planują się Państwo wyróżnić na rynku?

Przede wszystkim mamy zupełnie innym model biznesowy, o czym mówiłem wyżej. Na rynku niemieckim, który wart jest ok. 3,7 mld euro rocznie, jest oczywiście konkurencja i w tym segmencie. My jednakże będziemy mieć te przewagę, że przy takiej samej lub nawet lepszej jakości, będziemy generować niższe koszty, produkując w Polsce. To pozwoli nam zaoferować niższe ceny.

Do jakich jeszcze funkcje, będzie można wykorzystywać moduły?

Można w ten sposób budować szkoły, akademiki, biurowce – właściwie nie ma tu ograniczeń. Co więcej można z nich będzie np. budować obiekty sportowe czy wioski olimpijskie, które po tym, jak spełnią swoją funkcję będzie można przewieźć w inne miejsce, a nawet przeprojektować i użyć w zupełnie innym celu.

80-100 mln zł planuje wydać Erbud na wdrożenie produkcji budownictwa modułowego w najbliższych 3 latach.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.