Inwestycje mieszkaniowe czeka lifting!

Pandemia podważyła dotychczasowe społeczne przyzwyczajenia i sposoby korzystania z przestrzeni, zarówno publicznych, jak i mieszkalnych. O tym jak projektować inwestycje przyjazne człowiekowi rozmawialiśmy z Waldemarem Olbrykiem, członkiem zarządu, odpowiedzialnym za sektor mieszkaniowy Echo Investment.

Autor: housemarket.pl 27 lipca 2020 08:15

Po kilkutygodniowej analizie zachowań i potrzeb mieszkańców miast, projektanci Echo Investoment postanowili przystosować projekty mieszkaniowe do nowych warunków i oczekiwań ludzi. Co się zmieni? 

Wspólnie z projektantami i doradcami klientów prześledziliśmy sposoby korzystania z naszych budynków oraz potencjalne ryzykowne miejsca. Następnie opracowaliśmy i wdrożyliśmy zestaw nowych działań i wytycznych projektowych związanych z bezpieczeństwem. To często rozwiązania, na które wcześniej zwracaliśmy mniej uwagi, a są i były prostymi sposobami na poprawienie bezpieczeństwa i ułatwienie utrzymania czystości. Ich wprowadzenie to wynik wzmożonego skupienia na tym, czego potrzebować będą nasi klienci, przyszli użytkownicy naszych mieszkań, części wspólnych czy przestrzeni między budynkami. Postawiliśmy na niewielkie korekty, które mamy nadzieję, że podniosą komfort w codziennym życiu, a jednocześnie próbowaliśmy nie proponować niczego pod wpływem jedynie emocji.

Czy zostaną wprowadzone także nowe funkcjonalności?

Doświadczenie pandemii wyczuliło nas wszystkich na kwestie bezpieczeństwa i higieny. Jako deweloper odpowiedzialny za tworzenie przestrzeni do życia, bardzo mocno koncentrujemy się na projektowaniu osiedli w taki sposób, by zapewnić mieszkańcom maksymalne bezpieczeństwo i wygodę. Żeby ułatwić użytkownikom bezpieczne poruszanie się po obiekcie, oprócz oczywistego zalecenia systematycznego odkażania, postanowiliśmy ograniczyć konieczność dotykania rzeczy w przestrzeniach wspólnych: holach, korytarzach czy klatkach schodowych. Dlatego mieszkańcy osiedla Reset II w Warszawie jako pierwsi będą mogli pobrać na swój smartfon specjalną aplikację, która będzie ich identyfikować, automatycznie otwierać im drzwi oraz wzywać windę, która zawiezie ich na ich piętro. Rozważamy także możliwość montowania lamp dezynfekujących przestrzenie wspólne promieniami UV, jednak będzie to zależne od porozumienia z przyszłymi wspólnotami.

Położono duży nacisk na ułatwienie mieszkańcom prowadzenia wygodnego życia, mimo ewentualnych ograniczeń...

W budynkach, które mają przestrzeń do wspólnego użytkowania, jak klub mieszkańca, zaproponowaliśmy zaaranżowanie małych przestrzeni do pracy. Mieszkańcy, którzy nie będą mogli pójść do biura i nie chcą pracować w swoim domu, będą mogli skorzystać z osiedlowej przestrzeni do pracy. Takie rozwiązanie już wdrażamy w warszawskiej Stacji Wola II czy w poznańskiej Esencji.
Żeby jeszcze bardziej ułatwić funkcjonowanie w przestrzeniach wspólnych, zdecydowaliśmy się na wpisanie w projekty naszych osiedli zewnętrznych umywalek czy pojemników z płynem do dezynfekcji, szczególnie przydatnych przy placach zabaw.

Kolejnym rozwiązaniem będzie aplikacja społecznościowa, pozwalająca komunikować się z sąsiadami, którą będzie mogła wykorzystywać także administracja do powiadamiania o wysokości czynszu i innych organizacyjnych sprawach. 

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.