PARTNER PORTALU partner portalu

Jacek Piotr Kacprzyk, Kup i Mieszkaj: Kompleksowość to dziś słowo-klucz w biznesie deweloperskim

Mimo, że świat na chwilę wstrzymał oddech, wszystko wraca do normy. Pora skupić się na aktywnym działaniu i wsparciu deweloperów od A do Z - o aktualnej sytuacji na rynku mieszkaniowym i deweloperskim oraz planach na przyszłość rozmawiamy z Jackiem Piotrem Kacprzykiem, prezesem zarządu Kup i Mieszkaj.

Autor: Housemarket.pl 26 maja 2020 12:18

Wiele branż boryka się z problemami wywołanymi przez pandemię, a jak radzą sobie deweloperzy mieszkaniowi? I jak zachowują się klienci?

Jacek Piotr Kacprzyk: To zagadnienie ważne dla bardzo wielu Polaków. Kup i Mieszkaj obserwuje, że branża nieruchomości, a szczególnie rynek pierwotny, są stabilne. 75 proc. Polaków deklaruje chęć inwestowania w nieruchomości i wysoko ocenia taki sposób lokowania kapitału. Z mojej wiedzy i doświadczenia pracowników Kup i Mieszkaj wynika, że sytuacja zaczyna się poprawiać. Od kilku tygodni klienci coraz częściej pytają o sprzedawane przez nas projekty deweloperskie - szukają okazji, a te niedługo mogą okazać się nieaktualne. Transakcje dokonywane są niemal codziennie. Czymś, co zaskakuje jest zmiana preferencji. Mamy coraz więcej zapytań o duże metraże, a także o domy z własnymi ogródkami.

Co dalej z cenami mieszkań?

Cenniki na pewno nie będą się już obniżać. To ściśle związane z malejącą podażą. Coraz mniej na rynku dobrych gruntów inwestycyjnych, dlatego dynamika powstawania nowych projektów nie będzie tak wielka jak w poprzednich latach.

Co do zachowania klientów to zdecydowanie pojawia się chęć upolowania okazji. Oczywiście niemal każdy deweloper ma teraz w zanadrzu jakąś promocję i warto zastanowić się nad dostępnymi możliwościami. Najbardziej jaskrawy przykład to wykończenie domu w cenie. Dotyczy to inwestycji w Konstancinie-Jeziornie obsługiwanej przez Kup i Mieszkaj, gdzie nabywca nieruchomości otrzymuje usługę i materiały o łącznej wartości 200 tys. zł.

Jakie działania rekomenduje Pan klientom?

Zdecydowanie polecam zakup. Podaż może odrobinę spaść, a deweloperzy nie planują radykalnych przecen. Gospodarka wraca na normalne tory, dlatego to może być ostatnia chwila na zakup wymarzonej inwestycji.

Czy i w jaki sposób można wesprzeć deweloperów w zminimalizowaniu skutków spowolnienia gospodarczego? Na co powinni przede wszystkim położyć nacisk w trudnych czasach?

Kup i Mieszkaj coraz mocniej promuje optymalizację sprzedaży projektów deweloperskich. Zajmujemy się tym od kilku lat, a szczególnie w czasie pandemii dostawaliśmy zapytania o pogłębioną analitykę i zmiany w prowadzonych projektach. Wspieramy deweloperów, bardzo dokładnie przyglądając się każdemu etapowi inwestycji. Zbieramy tzw. „wiedzę białkową”, która ułatwia wyciąganie wniosków z prowadzonych działań. Notujemy wszelkie doświadczenia zbierane w projekcie deweloperskim i rekomendujemy zmiany, które uczynią przyszłe inwestycje bardziej rentownymi.

Druga kwestia to motywowanie i docenianie ludzi. Kup i Mieszkaj poleca deweloperom, by uważnie przyjrzeli się handlowcom. Warto wykorzystać kompetencje najlepszych. Edukować i wspierać tych, którzy chcą sprzedawać bardziej skutecznie. Formuła sprzedaży on-line staje się coraz szerzej obecna w marketingu deweloperskim, ale jest też trudna. Dlatego mimo wszystko, trzeba umiejętnie rozwijać sprzedaż face to face, poprzez doświadczonych i zaangażowanych handlowców.

Ostatnia kwestia, jaką chcę poruszyć, to coraz wyższy poziom wiedzy po stronie klientów. Internet daje nam niemal nieograniczony dostęp do informacji. Kupujący na rynku pierwotnym śledzą oferty, porównują cenniki i wybierają okazje. Ważne jest, by zaskakiwać klientów. Deweloperzy potrzebują coraz większej kreatywności w promowaniu i sprzedaży domów oraz mieszkań.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.