Jak boty pomagają prowadzić biznes?

Coraz więcej przedsiębiorców korzysta z wirtualnych asystentów klienta. Wyręczają oni pracowników i obniżają koszty działania firm - pisze piątkowy "Puls Biznesu".

Autor: Pap 13 maja 2022 09:34

Dziennik zwraca uwagę, że innowacyjne rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji (AI) odgrywają coraz większą rolę w biznesie. Przedsiębiorcy widzą wiele korzyści w automatyzacji obsługi konsumentów - wskazuje gazeta i dodaje, że coraz częściej zaczynają korzystać z chatbotów i voicebotów, wirtualnych asystentów klienta.

Są to, jak wyjaśniono, programy komputerowe stosowane do prowadzenia konwersacji naśladującej zachowania ludzkie. "Start-upy oferujące tego typu rozwiązania mogą liczyć na dofinansowanie z programu Inteligentny Rozwój (POIR)" - zauważa dziennik.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Gazeta cytuje najnowszą edycję raportu "Monitoring trendów w innowacyjności" przygotowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), z której wynika, że do 2025 r. globalny rynek AI będzie wart 190 mld dol. Natomiast do 2024 r. liczba asystentów głosowych na świecie może wynieść 8,4 mld, czyli więcej niż populacja globu.

Z badania przeprowadzonego przez agencję Symetria - na które powołuje się dziennik, wynika, że Polacy preferują rozmowę z botem ze względu na możliwość uzyskania szybkiej odpowiedzi. Wśród jego zalet wymieniają m.in. możliwość korzystania z tej opcji o każdej porze dnia i nocy. "Pozwalają firmom obniżyć koszty i wyręczają pracowników w powtarzalnych, monotonnych czynnościach" - dodano.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.