PARTNER PORTALU partner portalu

Marvipol pracuje nad podziałem grupy i polityką dywidendową

Marvipol pracuje nad realizacją planu podział grupy i zakłada, że wprowadzenie segmentu motoryzacyjnego na GPW nastąpi najpóźniej na przełomie III i IV kwartału tego roku. Zanim to nastąpi spółka chce opublikować politykę dywidendową.

Autor: PAP 29 lutego 2016 15:30

Plan podziału grupy Marvipol zakłada, że docelowo na giełdzie notowane będą dwa podmioty - deweloperski Marvipol i motoryzacyjny M Automotive Holding - o takiej samej wyjściowej strukturze akcjonariatu.

- Cała operacja jest dość czasochłonna, bo wymaga spełnienia szeregu formalności, ale jesteśmy na bardzo dobrej drodze, by segment sprzedaży samochodów luksusowych zadebiutował na giełdzie najpóźniej na przełomie III i IV kwartału - skomentował Łukasz Sekuła, dyrektor finansowy Marvipolu.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jego zdaniem spółka jest ewidentnie niedowartościowana, jeśli chodzi o wycenę rynkową. - Raporty przygotowywane przez analityków wskazują na kurs w okolicy 10 zł za akcję, dając równocześnie 50-proc. dyskonto dla części motoryzacyjnej ze względu na brak analogicznych spółek do porównania. Wierzymy, że spin off pozwoli odzwierciedlić ten potencjał - dodał.

Przed debiutem spółki motoryzacyjnej na GPW Marvipol zamierza przedstawić rynkowi politykę dywidendową.

- Chcemy, by segment sprzedaży samochodów, generujący bardzo dobre wyniki i poziomy gotówki, stał się w przyszłości spółką dywidendową - skomentował Mariusz Książek, prezes i główny akcjonariusz Marvipolu.

Pytany o dywidendę z zysku za 2015 r., odpowiedział: „Spółka ma sporo planów inwestycyjnych, których realizacja jest dla nas priorytetem. Zarząd musi przeanalizować jeszcze wyniki za 2015 r. i tegoroczne potrzeby finansowe, by podjąć ostateczną decyzję w sprawie rekomendacji podziału zysku”.

Segment motoryzacyjny ma osiągnąć sprzedaż 2 tys. aut rocznie w 2018 roku.

- Zakładamy, że segment motoryzacyjny będzie notował w najbliższych latach ponad 20-proc. wzrosty sprzedaży samochodów i począwszy od 2018 r. osiągnie poziom ponad 2 tys. sprzedanych aut rocznie - powiedział Sekuła.

W tym roku Marvipol zamierza zainwestować w ten segment kilkanaście milionów złotych. Środki przeznaczy przede wszystkim na punkt Jaguar Land Rover przy ul. Wawelskiej w Warszawie. Sekuła poinformował, że obiekt powinien być gotowy do końca 2016 r.

W 2015 r. Marvipol sprzedał 1,27 tys. samochodów Jaguar i Land Rover, o 14 proc. więcej niż w 2014 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.