PARTNER PORTALU partner portalu

Murapol: w ubiegłym roku sprzedaliśmy ponad 2,7 tys. mieszkań

- Choć był to rok pełen niepewności zarówno w gospodarce, uważam, że cała branża deweloperska odnalazła się w tych nadzwyczajnych warunkach całkiem dobrze, zwłaszcza na tle innych. Grupa Murapol także bardzo szybko dostosowała się do „nowej rzeczywistości”, czego potwierdzeniem jest utrzymanie mocnej i stabilnej sprzedaży, a także wysoki poziom przekazań lokali mieszkalnych naszym klientom - mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol.

Autor: housemarket.pl 24 lutego 2021 08:17

Murapol w ubiegłym roku podpisał ponad 2,7 tys. umów deweloperskich i przedwstępnych. Wśród najemców znaleźli się zarówno klienci indywidualni, jak i osoby nastawione na zyski z inwestycji. Ta druga grupa obejmuje osoby, które nabywają lokale mieszkalne nie tylko na wynajem, ale również do odsprzedaży lub po prostu obawiają się utraty wartości pieniądza w czasie i lokują go w nieruchomościach. 

- W ostatnich 12 miesiącach przekazaliśmy właścicielom klucze do mieszkań w inwestycjach zrealizowanych w 9 miastach, m.in. w Katowicach, w dwóch projektach Murapol Śląskie Ogrody przy ul. Bytkowskiej i Murapol Nowy Bażantów, w warszawskiej inwestycji Murapol Atrium Służewiec, w Łodzi przy ul. Wróblewskiego w sfinalizowanych etapach Murapol Nowa Przędzalnia czy Wrocławiu - ukończonym w całości projekcie Murapol Zielone Bulwary. Wydaliśmy klucze do mieszkań powstałych także w mniejszych lokalizacjach, jak Toruń, Tychy, Gliwice czy Wieliczka - mówi Nikodem Iskra.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dodaje, że Murapol zachował także dywersyfikację geograficzną sprzedaży - unikatowy i jednocześnie fundamentalny element przyjętego kilka lat temu przez GK Murapol modelu biznesowego. Co ważne, grupa nie sprzedawała mieszkań w systemach płatności 10/90 ani 20/80. Wewnętrznie spółka podejmowała ponadto szereg działań mitygujących, a zwłaszcza odnośnie kosztów i marż.

Murapol w 2021 roku zakłada, że ryzyka i niepewności wynikające z sytuacji pandemicznej będą stopniowo ustępować, zapewniając zrównoważony rozwój rynkowi deweloperskiemu.

- Chęć poprawy warunków mieszkaniowych ze strony Polaków oraz uwarunkowania rynkowe czyniące nieruchomości jedną z najbardziej atrakcyjnych form inwestowania kapitału będą stymulowały popyt, z kolei podaż powinna kształtować się na takim poziomie, jak w ostatnich miesiącach. Jestem przekonany, że przed nami dobre perspektywy i realne możliwości utrzymania solidnego tempa rozwoju w 2021 i kolejnych latach. Ostatnie miesiące utwierdziły nas w przekonaniu, że oparcie rozwoju Grupy na strategii dywersyfikacji geograficznej działalności było trafną decyzją. Dlatego zamierzamy umacniać naszą pozycję zarówno w oparciu o lokalizacje, w których już działamy, jak i nowe miasta z potencjałem do prowadzenia działalności deweloperskiej, takie jak Szczecin, Rzeszów czy Lublin. Nasza lista obejmująca w tej chwili 17 punktów na mapie Polski nie jest zamknięta. Ponadto stale przyglądamy się i analizujemy potrzeby rynku w zakresie preferencji klientów, które precyzują ich profil, cel zakupu mieszkania, czy priorytety związane z jego lokalizacją. Dlatego w dalszym ciągu będziemy stawiać na segment tzw. affordable premium, w standardzie mieszkań oferując pakiet antysmogowy i Home Management System, umożliwiający instalację rozwiązań smart home, a także lokować inwestycje w dobrze skomunikowanych obszarach tzw. middle ring - wyjaśnia Nikodem Iskra.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.