Nasze mieszkania mają być na kieszeń większości Polaków

Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapolu opowiedział nam o kampanii Affordable Premium oraz strategii dotyczącej tworzenia banku gruntów pod nowe inwestycje mieszkaniowe.

housemarket.pl

Autor: Housemarket 27 czerwca 2019 11:25

Ruszyli Państwo z nową kompanią dotyczącą mieszkań w wyższym standardzie. Skąd decyzja o wejściu w nowy segment?

W mojej ocenie nie jest to do końca nowy segment, raczej nowe pozycjonowanie się Murapolu na rynku. Chcemy dać naszym klientom więcej w tej samej cenie. Na początku tego roku w ramach tzw. oferty 2000 w kilkunastu miastach wprowadziliśmy mieszkania z pakietem Smart Home i pakietem antysmogowym. Ten produkt jest odpowiedzią na potrzeby klientów, ale nie spodziewamy się w najbliższym czasie podniesienia cen z  tytułu tych rozwiązań. Dlatego nazwaliśmy tę ofertę Affordable Premium.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Na czym dokładnie będą polegały rozwiązania antysmogowe?

Jest to rozwiązanie jednego z największych problemów w Polsce, czyli smogu. To nie będą dużego rodzaju urządzenia, zajmujące miejsce na podłodze, takie jak klimatyzatory czy wywietrzniki. Będziemy za to montować nanofiltry w oknach. Są to rozwiązania bezpośrednio stosowane w miejscach, w których zanieczyszczone powietrze wchodzi do lokali. Jest to pomysł wypracowany przez nasz dział badań i rozwoju, dający najlepszą relację jakości do ceny.

Czy to znaczy, że mieszkańcy nie będą musieli już używać żadnych dodatkowych oczyszczaczy powietrza?

Nie stawiałbym tezy, czy muszą czy nie muszą używać oczyszczaczy. Najlepiej jest samemu sprawdzić skuteczność tego rozwiązania: zapoznać się z materiałami dotyczącymi tego produktu i zmierzyć poziom zanieczyszczenia w tych mieszkaniach. Zasadniczo jednak zakładamy, że nie trzeba będzie używać dodatkowych urządzeń.

Murapol coraz bardziej zagłębia się również w kwestie ekologii. Właśnie certyfikowali Państwo pierwszy budynek certyfikatem BREEAM.

Tak, chodzi o projekt Parki Warszawy na warszawskiej Woli. Pracujemy jednak z naszym działem badań i rozwoju nad jeszcze innymi ekorozwiązaniami. Mają to być rozwiązania zarówno dotyczące funkcjonowania budynków, jak i estetyczne. Zakładamy więcej zieleni na naszych osiedlach, aby podnieść komfort mieszkania.

A planują Państwo certyfikować kolejne budynki czy to był tylko pilotażowy program?

To był program próbny. Nie wykluczam, że będziemy certyfikować kolejne projekty, ale na razie nie chcę zdradzać szczegółów.

Zaczynają się Państwo pozycjonować jako deweloper proekologiczny podobnie jak np. firma Skanska. Czy dojdzie na tym polu do rywalizacji?

Chcemy się pozycjonować w segmencie popularnym. Oferujemy mieszkania w lokalizacjach typu middlering, ani w centrach miasta, ani na obrzeżach. Są to dobrze skomunikowane dzielnice z dobrą infrastrukturą. Podstawową grupę naszych klientów stanowią ludzie, którzy się wywodzą z tych dzielnic. Nie chcemy oferować mieszkań w segmencie, który spowoduje, że nasze ceny będą rosnąć. Chcemy, żeby na nasze mieszkania było stać jak największą grupę Polaków.

Które dzielnice np. w Warszawie, najbardziej Państwa interesują?

Myślimy o prawie wszystkich dzielnicach. Nasz dział akwizycji gruntów analizuje teraz kilkadziesiąt działek. Znajdują się one na Pradze, Woli, Ursynowie, Bemowie, Mokotowie ze Służewem.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.