Natalia Sawicka, Angel Poland Group: wpisujemy się w ekosystem polskich miast



housemarket.pl - 22 września 2021 11:29


Święto Przedmieścia Oławskiego - “Dzień Trójkąta” na stałe wpisało się w kalendarz wydarzeń we Wrocławiu. To inicjatywa, która z roku na rok gromadzi coraz więcej mieszkańców oraz lokalnych firm. O zaangażowaniu społecznym firmy rozmawiamy z Natalią Sawicką, dyrektor sprzedaży i marketingu w Angel Poland Group.

Konkursy, gry, zabawy, promocja ekologii, a na koniec wieczorna, sąsiedzka potańcówka – takie było święto Przedmieścia Oławskiego. Przyzna Pani, że nie są to oczywiste obszary zainteresowania firmy z branży nieruchomości.

Dla nas zaangażowanie nie tylko w “Dzień Trójkąta”, ale również w inne tego typu wydarzenia jest jednak czymś oczywistym. Na polskim rynku jesteśmy obecni od 18 lat, to integralna część naszej działalności. Realizujemy inwestycje w centrach dwóch dużych polskich miast - Krakowa i Wrocławia. Mamy świadomość, że proces powstawania inwestycji deweloperskich powinien uwzględniać lokalne interesy, specyfikę oraz przede wszystkim historię. Staramy się pamiętać o tym i w szacunku do mieszkańców angażować się w inicjatywy, które naszym zdaniem pozytywnie się wyróżniają. To dlatego od 5 lat wspieramy “Dzień Trójkąta” i wiele innych wydarzeń, w których uczestniczą mieszkańcy Wrocławia. Przedmieście Oławskie to dla nas szczególne miejsce na mapie Wrocławia. To właśnie tu znajdują się nasze inwestycje Angel River i Angel City.

Zostańmy na moment przy tegorocznym “Dniu Trójkąta”, który tym razem przeniósł nas w odległe czasy. Poświęcony był niezwykłym postaciom związanym z Przedmieściem Oławskim.

To była wspaniała podróż w czasie, którą mogliśmy odbyć wspólnie z naszymi sąsiadami. Uważam, że powinniśmy pielęgnować pamięć o tych, którzy żyli w tym miejscu przed nami. To oni kształtowali ten fragment Wrocławia. Cieszę się, że mogliśmy poznać historie rzemieślników, przedsiębiorców i naukowców, którzy kiedyś zamieszkiwali dzielnicę. Nie zabrakło również osób, które dzisiaj aktywnie działają na rzecz lokalnej społeczności. To również dzięki ich pracy całe osiedle ożyło. Na jego terenie odbyły się liczne wydarzenia kulturalne - spacery, warsztaty koncerty i wystawy. Widzimy, że za sprawą aktywnych mieszkańców cały czas przybywa lokalnych biznesów.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czego Pani zdaniem uczy święto Przedmieścia Oławskiego?

Przede wszystkim uczy współpracy i tego, że zawsze warto rozmawiać. „Dzień Trójkąta” jest ciekawym przykładem projektu, który integruje ludzi wokół wielkiej wartości, jakim jest miejsce życia. Poza tym, uczy dbałości o otaczającą nas okolicę oraz kultywuje pamięć historyczną o dzielnicy. To projekt, o którym należy mówić jak najczęściej, aby inspirować inne społeczności do podejmowania podobnych przedsięwzięć. Pewną rolę w tym względzie mają również takie firmy deweloperskie jak Angel Poland Group, dzięki którym do dzielnicy trafiają nowi mieszkańcy. My wykorzystaliśmy to spotkanie z lokalną społecznością m.in. do budowania świadomości ekologicznej. Efekt tego będzie bardzo wymierny. Już jesienią laureaci zorganizowanego przez nas konkursu zasadzą 15 drzew w Parku Na Niskich Łąkach. Inicjatywa ta jest realizowana w ścisłej współpracy z Zarządem Zieleni Miejskiej we Wrocławiu, który wskazał nam m.in. jaka powinna być wielkość i gatunki zasadzanych drzew oraz jak powinno się je pielęgnować. Uczestnicy będą mogli nadać im wybrane przez siebie nazwy, a wszystko odbędzie się pod czujnym okiem dendrologa. Wierzymy, że wspierając tego typu inicjatywy przyczyniamy się do budowy lepszego, bardziej zrównoważonego Wrocławia. Podczas „Dnia Trójkąta” zadbaliśmy również o aspekt integracji społecznej. Sfinansowaliśmy wieczorną potańcówkę, która była główną atrakcją święta Przedmieścia Oławskiego.

Zastanawiam się, po co deweloperowi zaangażowanie społeczne?

Jako Angel Poland Group wpisujemy się w ekosystem polskich miast. Chcemy realizować nasze inwestycje, mając na względzie nie tylko obszar stricte biznesowy, ale również społeczny. Zdajemy sobie sprawę z tego, że miasta są jak żywy organizm. Każde z nich ma swoją specyfikę i zależy nam na mieszkańcach każdego z nich. Nie kalkulujemy, wspieramy tego typu projekty z pełnym przekonaniem, że tak trzeba. Jako Angel Poland Group organizowaliśmy już rejsy po Odrze i Oławie z przewodnikiem dla mieszkańców Wrocławia, współorganizowaliśmy razem z Radą Przedmieścia Oławskiego konkurs „Trójkąt detali licznych”, warsztaty fotograficzne z Maciejem Lulko, warsztaty florystyczne, a także wspólnie ubieraliśmy bożonarodzeniową choinkę na ulicy Walońskiej. To oczywiście jedynie przykłady naszych społecznych aktywności. Wspieramy też kontakty międzyludzkie nie tylko „w realu”. Dobrym przykładem jest nasza aplikacja – My Tower, która poza funkcją zdalnego zarządzania ułatwi też kontakty pomiędzy sąsiadami, zarządcą czy dostawcami usług.

Czyli odpowiedzialność społeczna nie stoi “w poprzek” inwestycji deweloperskich? Można spotkać się z takimi opiniami.

Oczywiście, że nie. Odpowiedzialność za społeczne otoczenie inwestycji jest jej nieodzownym uzupełnieniem. To oczywiste dla każdego, kto prowadząc swój biznes chce działać w zgodzie z naturą, etyką i szeroko pojętą odpowiedzialnością właśnie. Zależy nam, aby dawać dobry przykład i zauważać oddolne inicjatywy mieszkańców. To oni najlepiej wiedzą na czym im zależy, i to od nich czerpiemy inspirację.

Na co jeszcze stawiacie jako Angel Poland Group?

Poza promocją oraz edukacją w zakresie ekologii i środowiska, z całą pewnością na kształtowanie przestrzeni i funkcjonalność obiektów, a także relacje międzyludzkie. Warto podkreślić, że w 2020 roku dostaliśmy się do finału wrocławskich Gryfów - właśnie za działalność w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspomniane wyżej akcje sadzenia drzew wpisują się z kolei w “Zielone fundamenty Angel” czyli działania firmy pod wspólnym eko-mianownikiem.

A czy są jakieś obszary CSR, na których szczególnie Wam zależy?

Jest ich wiele. To wspomniana troska o naturę, ekologiczna świadomość, edukacja w tym obszarze nie tylko najmłodszych mieszkańców. Ale też poszanowanie historii, dopasowanie zabudowy do istniejącej tkanki miejskiej jak np. w Angel City, naszym najnowszym projekcie we Wrocławiu. Jako deweloper społecznie odpowiedzialny mamy szereg wartości, którymi chcemy się nie tylko kierować, ale które staramy się propagować. To dla nas bardzo ważne.

Czyli należy się spodziewać, że Angel Poland Group będzie kontynuowało wspieranie inicjatyw takich jak “Dzień Trójkąta”.

Jak najbardziej. Mogę zapewnić, że będziemy angażować się zarówno w kolejne edycje “Dnia Trójkąta”, jak i inne inicjatywy, które wpisują się w naszą filozofię odpowiedzialnego biznesu. Poza tym mamy wiele innych pomysłów, które zamierzamy zrealizować w przyszłości.