PARTNER PORTALU partner portalu

Nowe wymagania, nowe wyzwania. Tak wyglądał 2020 rok w branży deweloperskiej

W roku 2020 wszyscy stanęliśmy przed niełatwym wyzwaniem pandemii. Dotyczy to niemal każdego, także przedstawicieli branży deweloperskiej. Zmiana trybu pracy biur, szczególne środki ostrożności na budowach, a nawet zmiana preferencji klientów poszukujących nieruchomości. Między innymi takie zagadnienia poruszają przedstawiciele branży deweloperskiej. Co jeszcze o ostatnim okresie mówią eksperci?

Autor: housemarket.pl 25 stycznia 2021 11:54

Michał Kostrow, dyrektor operacyjny, Nexity Polska

Nexity Polska reprezentują w Poznaniu dwie inwestycje – Malta Point oraz Bliski Marcelin. Na początku 2020 roku kryzys głęboko wpłynął na decyzje klientów, a duże inwestycje zostały odłożone. Od września większość nabywców dostosowała się jednak do sytuacji, a zainteresowanie inwestycjami znowu wzrosło. Trend ten został potwierdzony podczas rozpoczęcia sprzedaży Bliskiego Marcelina, a także po udziale w targach wrześniowych, które cieszyły się dużym zainteresowaniem odwiedzających.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Michał Wawrzyniak, kierownik biura sprzedaży inwestycji Studzienna 7

Miniony, 2020 rok był bez wątpienia bardzo wymagający. W tym czasie zmieniał się tryb pracy naszego biura sprzedaży, a wiosną dużo spraw załatwialiśmy zdalnie, głównie na podstawie skanów dokumentów. Lista oraz zasięg obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa zmieniał się z tygodnia na tydzień, ale nasi specjaliści podchodzili i nadal podchodzą do tych kwestii z pełną powagą. Cieszymy się, że mimo niełatwych czasów, kontynuujemy płynnie budowę inwestycji Studzienna 7 blisko poznańskiej Śródki, a w IV kwartale 2020 otworzyliśmy nowe biuro sprzedaży przy ul. Głównej 39 w Poznaniu.

Studzienna 7 jest kameralną inwestycją, a nie bardzo dużym przedsięwzięciem deweloperskim. Powstała w oparciu o umiejętną, realną kalkulację, z pełnym zabezpieczeniem finansowym. Z związku z tym, jesteśmy odporni na sytuacje kryzysowe.

Patrycja Pilarczyk z biura sprzedaży inwestycji Nowa Murowana i Nowa Murowana 2

Rok 2020 był specyficzny i dotyczy to w zasadzie każdego z nas, także przedstawicieli branży deweloperskiej. W marcu i kwietniu stanęliśmy przed wyzwaniem, by przejść w tryb pracy zdalnej i online. Od samego początku inwestycji Nowa Murowana, staraliśmy się rozwijać w kierunku działań e-marketingu. Z jednej strony, tego wymagali klienci, a z drugiej – to alternatywa, pozwalająca na pokonanie takich ograniczeń, jak te z wiosny. Uprościliśmy też do maksimum proces rezerwacji mieszkania. Można tego dokonać telefonicznie lub mailowo.

Na 2020 rok mieliśmy zaplanowane odbiory w inwestycji Nowa Murowana i 43 mieszkania, według planów trafiły w ręce klientów. Dokonaliśmy 48 przeniesień własności lokali mieszkalnych na klientów. W efekcie, zakończyliśmy w całości budowę oraz sprzedaż inwestycji Nowa Murowana. Także według planów rozpoczęliśmy budowę osiedla tuż obok, stanowiącego kontynuację, czyli Nowa Murowana 2.

Marek Smogór, reprezentujący Quadro Development

Rok 2020 był zaskakujący w swoim przebiegu, nikt przecież nie mógł przewidzieć światowej pandemii, która jest z nami kilkanaście miesięcy. Ta sytuacja nie wpłynęła znacząco na nasze plany, choć oczywiście sprawiła, że rynek w pewnym momencie się zatrzymał. Każdy, w tym także klient poszukujący własnego mieszkania, chciał dowiedzieć się, jak będzie wyglądać przyszłość, w tym także ta zawodowa. Wszystkie te pojęcia są ze sobą powiązane - sytuacja zawodowa, zdolność kredytowa, a co za tym idzie - także chęć klientów indywidualnych do zakupu nieruchomości. Po kilku, kilkunastu tygodniach "rynek powrócił". Banki znów zaczęły "luzować" wymagania kredytowe, które w pewnym momencie były dość mocno wyśrubowane.

Retransmisja sesji:

Mieszkaniowa moda. Jak będziemy mieszkać po pandemii? • TrendWatch – ekologiczne, śmiałe, nowoczesne, dobrze zaprojektowane

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.