PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rezerwacja mieszkania online. Nowy standard na rynku?

Pandemia wirusa COVID-19 powoduje, że deweloperzy muszą nowatorsko podchodzić do procesu zakupu mieszkania. Największe firmy mieszkaniowe w Polsce zdecydowały się na wprowadzenie możliwości dokonywania rezerwacji mieszkań on-line, bez konieczności spotkania z przedstawicielem dewelopera. Wydaje się, że wykorzystywane rozwiązania wejdą na stałe do oferty firm deweloperskich, pozwalając oszczędzić czas i papier.

Autor: housemarket.pl 01 kwietnia 2020 20:40

Wirtualny kontakt z doradcą

- W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie naszych klientów i pracowników, w obecnej sytuacji chcemy udostępnić jak najwięcej usług i funkcjonalności online. Naszym celem jest, żeby takie spotkanie online w formie wideorozmowy było jak najbardziej zbliżone do tradycyjnego spotkania w biurze sprzedaży mieszkań, a także żeby sam proces był maksymalnie prosty, również dla tych osób, które nie są biegłe w korzystaniu z nowych technologii – mówi Mirosław Kujawski, członek zarządu Develii.

Pierwszym krokiem do realizacji transakcji jest ustalenie i negocjacja warunków z doradcą klienta. Może odbyć się to elektronicznie, mailowo lub poprzez wideochat, co cenią osoby, dla których ważny jest kontakt wzrokowy. Klient Develii będzie mógł połączyć się z doradcą w celu wideorozmowy poprzez udostępniony w mailu link. Podczas spotkania online doradca będzie mógł udostępnić klientowi swój pulpit, co umożliwi wygodne omówienie rzutu mieszkania czy planu zagospodarowania. 

Murapol korzysta do kontaktów z klientami z aplikacji, której użycie przez klienta nie wymaga żadnych instalacji po jego stronie. Termin wideo-rozmowy zostaje wcześniej umówiony z klientem na dogodną dla niego porę, a w trakcie jej trwania zostaje mu przedstawiona, poza ofertą mieszkaniową, procedura umożliwiająca zdalne zawarcie umowy rezerwacyjnej.

- Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów chcących nabyć mieszkanie, zachowując przy tym wszelkie środki ostrożności w tych szczególnych okolicznościach, a jednocześnie mając świadomość znaczenia kontaktu wzrokowego klient-doradca, postawiliśmy do dyspozycji nabywców narzędzie umożliwiające wideo-rozmowę. Podczas takiego wideo-spotkania doradca przekazuje klientowi informacje o sposobie zdalnego zawarcia umowy rezerwacyjnej na wybrany przez niego lokal  - mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol.

Z kolei BPI Real Estate Poland chwali się, że stawia na proste i sprawdzone technologie, zaś kontakt poprzez wirtualne biura sprzedaży z przedstawicielami handlowymi nie wymaga instalacji dodatkowych aplikacji i jest możliwy z dowolnego urządzenia - komputera osobistego, smartphone'a lub tabletu. 

- Dbając o bezpieczeństwo przenieśliśmy pracę biur sprzedaży do sieci, gdzie zainteresowanie naszą ofertą pozostaje na wysokim poziomie. Możliwość udziału w wirtualnym spotkaniu spotkało się z zainteresowaniem naszych klientów - mówi Wojciech Smolak, dyrektor sprzedaży i marketingu BPI Real Estate Poland. Projekty firmy są sprzedane w ponad 80 proc.

Deweloperzy korzystają z rozwiązań PropTechu do podpisywania umów rezerwacyjnych

Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy rezerwacyjnej. Develia umożliwiła klientom podpisanie umowy rezerwacyjnej poprzez pocztę elektroniczną. Klient będzie potwierdzał zapoznanie się z umową i akceptację jej warunków mailowo. Dodatkowo, wrocławski deweloper wydłużył okres obowiązywania umowy rezerwacyjnej do dwóch miesięcy. Dotychczas była podpisywana maksymalnie na dwa tygodnie.

Natomiast Echo Investment współpracując z Asseco Data Systems i Samsung Electronics Polska wdrożyło system wykorzystujący technologię biometrii i urządzenia mobilne, który pozwala na pełną elektronizację tego procesu. Eliminuje to konieczność podpisywania papierowej wersji dokumentów podczas spotkania z doradcą.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.