Rok rekordów sprzedaży Firmus Group



HouseMarket.pl - 07 stycznia 2016 12:44


Firmus Group, inwestująca w Mielnie grupa spółek deweloperskich, miniony rok może uznać za bardzo udany. Dopiero co rozpoczęty zapowiada się dla niej jeszcze lepiej.


Z jednej strony to największa dotychczas liczba sprzedanych w roku apartamentów, a z drugiej – pobity rekord wartości metra kwadratowego apartamentu wakacyjnego nad polskim morzem. Sukces w postaci sprzedanych przez Firmus Group w ubiegłym roku 114 apartamentów był możliwy dzięki finalizacji inwestycji o nazwie Rezydencja Park i rozpoczęciu dwóch kolejnych: Rezydencja Park Rodzinna (32 lokale) i Dune B (151 apartamentów). Wszystkie one są zlokalizowane w Mielnie nad Bałtykiem.

Rezydencja Park składa się z czterech kameralnych budynków po 12 apartamentów każdy. Położone w sosnowym parku, w bliskości plaży i brzegu jeziora Jamno, szybko znalazły nabywców.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Idąc za ciosem Firmus rozpoczął w pobliżu realizację Rezydencji Park Rodzinnej, której budowa zakończy się przed tegorocznym długim weekendem majowym. Stylem nawiązuje ona do sąsiedniej Rezydencji Park. Spośród zaoferowanych tutaj 32 apartamentów na etapie stanu surowego zamkniętego sprzedane w 2015 roku zostało 40 procent. Średnia cena za 1 mkw. uzyskana przez dewelopera wyniosła zaś 8 500 zł brutto. Wszystkie lokale zostaną oddane nabywcom jako w pełni wykończone i wyposażone z kompletnie urządzonymi łazienkami i aneksami kuchennymi.

Hitem w ofercie dewelopera okazał się apartamentowiec Dune B. To druga z trzech części Dune Resort, w którym znajdzie się łącznie koło 350 apartamentów. Budowa na dobre rozpoczęła się wraz z końcem ubiegłorocznych wakacji i wtedy również ruszyła sprzedaż. Na koniec roku sprzedanych było już 90 spośród 151 zaoferowanych lokali (ponad 60 procent). Tym samym wartość sprzedanej powierzchni użytkowej w całej inwestycji (apartamenty w Dune A i B oraz miejsca postojowe i komórki lokatorskie) wyniosła blisko 130 mln zł.

- Znaczenie ma nie tylko prestiżowa lokalizacja. Dosłownie o krok od plaży, ale także zaufanie klientów do nas jako dewelopera oraz założony efekt końcowy, który z pewnością działa na wyobraźnię. Klientów nie zrażają ceny często wyższe niż u konkurencji, bo mają oni przekonanie, że zakup im się opłaci a zainwestowane pieniądze zwrócą się z nawiązką. Jeśli kupują apartamenty w celach komercyjnych. A jeśli kupują je wyłącznie na własny użytek, wiedzą, że staną się właścicielami niebanalnych nieruchomości – tłumaczy Cezary Kulesza, kierownik działu sprzedaży i marketingu Firmus Group.

Założenie opłacalności ewentualnego zakupu inwestycyjnego nie opiera się w tym przypadku na niesprawdzalnej obietnicy składanej klientom przez dewelopera, ale na twardych danych. Pierwsza część kompleksu Dune Resort, nazywana Dune A, działa od ponad dwóch lat. Duża część znajdujących się w niej apartamentów objęta jest systemem wynajmu.

Jak wynika ze statystyk jednej z firm obsługujących wynajem, apartamenty w Dune - w czasie kiedy nie korzystają z nich właściciele - są wynajęte przez większą część roku, co przekłada się na przychody przekraczające znacząco koszt kredytu lub pożyczki hipotecznej zaciągniętej na zakup. A to powoduje, że jest to na pewno inwestycja atrakcyjniejsza niż np. lokata bankowa.

Po zakończeniu budowy Dune B będzie największym elementem Dune Resort. Znajdą się w nim główne atrakcje kompleksu (w tym m.in. wewnętrzne baseny kąpielowe), które dopełnią ofertę Dune A, gdzie działa restauracja z kawiarnią, dostępna jest sala fitness, gabinet kosmetologiczny, dwa zewnętrzne baseny z podgrzewaną wodą.

Średnia cena 1 mkw. powierzchni sprzedanej w Dune B wyniosła 13 tys. zł. Niektóre apartamenty uzyskały ceny dużo wyższe. W ubiegłym roku Firmus pobił własny nieoficjalny rekord, jeśli chodzi o cenę metra kwadratowego apartamentu wakacyjnego nad polskim Bałtykiem – ponad stumetrowy apartament sprzedał w cenie 28 tys. zł za mkw.

Jak wynika z obserwacji pracowników biura sprzedaży Firmus Group, największym zainteresowaniem cieszą się apartamenty z jedną sypialnią o powierzchni 40-50 mkw. Bierze się to prawdopodobnie stąd, że takie apartamenty są najchętniej wynajmowane przez gości w Dune A, a więc wprowadzone do programu wynajmu dają nadzieję na stosunkowo wysokie przychody. A kto kupuje?

– Nabywcami są głównie mieszkańcy dużych miast. Ale coraz częściej także Skandynawowie, którzy doceniają polskie wybrzeże, a w Dune znajdują najwyższy standard, do którego nawykli, podróżując po świecie – wyjaśnia Cezary Kulesza.

W planach dewelopera na bieżący rok jest kontynuacja sprzedaży powierzchni w Rezydencji Park Rodzinnej i Dune B, ale również wprowadzenie do sprzedaży apartamentów w dopełniającej Dune Resort trzeciej części kompleksu. W Dune C do nabycia będzie nieco ponad 80 lokali. Zakończenie budowy przewidziane jest wraz z oddaniem do użytku Dune B, czyli w końcówce maja przyszłego roku.

Powstanie w ten sposób miejsce zdolne jednorazowo podejmować ponad 1000 osób, na które - poza zewnętrznymi i wewnętrznymi basenami, restauracjami, coctail barem, gabinetami odnowy biologicznej i kosmetologii - w okresie letnim czekał będzie klub plażowy z prawdziwego zdarzenia. Rozpoczął on działalność latem 2015 roku. Jako strefa dostępna nie tylko dla gości Dune A przyjmował każdego dnia średnio 500 osób, oferując wynajem leżaków, sof plażowych oraz urozmaicony program rozrywek, zaadresowanych do dzieci i dorosłych.