Ronson przygotowany na boom

Ronson przygotowuje 18 projektów mieszkaniowych w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Szczecinie. Jeszcze w tym roku deweloper rozważa rozpoczęcie dwóch inwestycji na ponad 230 mieszkań.

Autor: HouseMarket.pl 05 listopada 2015 08:30

W 18 projektach o różnym stopniu zaawansowania powstanie łącznie około 4 tys. mieszkań o łącznej powierzchni ok. 285,5 tys. mkw.

Przez pierwsze trzy kwartały 2015 r. Ronson sprzedał 658 mieszkań, czyli o 16 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, gdy nabywców znalazło 565 lokali. Sam III kwartał 2015 r., w którym spółka sprzedała 248 lokali, był najlepszym w historii kwartałem dla dewelopera.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2015 r. Ronson zakończył budowę pięciu projektów obejmujących łącznie 606 lokali oraz rozpoczął realizację pięciu kolejnych inwestycji z 786 lokalami łącznie. Na koniec września w ofercie Ronsona było 803 mieszkań, z czego 652 lokale w trakcie budowy siedmiu projektów, a 151 lokali znajduje się w już ukończonych projektach.

Wśród projektów, które w tym roku poszerzyły ofertę Ronsona, są kolejne etapy Espresso i Moko w Warszawie, Kamienicy Jeżyce w Poznaniu oraz dwa etapy City Link (sprzedaż drugiego etapu rozpoczęła się październiku). W ostatnich miesiącach 2015 r. do oferty mogą trafić jeszcze dwie zupełnie nowe wrocławskie inwestycje liczące odpowiednio 95 i 139 lokali w swoich pierwszych etapach.

Celem Ronsona na cały 2015 r. jest sprzedaż ponad 800 mieszkań. Biorąc pod uwagę dotychczasowe wyniki – 724 lokale sprzedane na koniec października – prawdopodobne jest wyraźne przekroczenie zakładanych planów.

Pod względem liczby przekazanych mieszkań, jak również pod względem wyników finansowych, IV kwartał może być najlepszy w całym 2015 roku. W tym okresie przekazywane będą przede wszystkim lokale w dwóch wysokomarżowych inwestycjach – Tamka (oddana do użytku we wrześniu) i Verdis IV (zakończony w październiku). Ostatnią inwestycją, którą spółka odda do użytkowania w tym roku będzie Młody Grunwald II. W ostatnim kwartale bieżącego roku Ronson planuje przekazać klientom około 250 lokali, dzięki czemu możliwe będzie zamknięcie całego roku z wynikiem ponad 700 przekazanych lokali, co byłoby najwyższym wynikiem w historii spółki.

Jeszcze lepsze perspektywy wyników są przed spółką w roku 2016, kiedy to Ronson planuje zakończyć budowę siedmiu inwestycji liczących łącznie ponad 1 000 lokali.

Po trzech kwartałach 2015 r. przychody Ronson Europe wyniosły 162,6 mln zł, co w porównaniu do 142,5 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego daje wzrost o 14,1 proc. Zysk brutto na sprzedaży po trzech kwartałach 2015 r. wyniósł 24 mln zł i był na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego, gdy wyniósł 23 mln zł. Marża brutto na sprzedaży wypracowana przez dziewięć pierwszych miesięcy 2015 r. wyniosła 14,8 proc. wobec 16,1 proc. przed rokiem.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej po trzech kwartałach 2015 r. wyniósł 2,1 mln zł wobec 0,3 mln zł przed rokiem.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.