PARTNER PORTALU partner portalu

Społeczna odpowiedzialność biznesu w branży deweloperskiej

Wiele firm angażuje się w działania wykraczające poza profesję, w której się specjalizuje, podejmując inicjatywy niosące korzyści dla społeczeństwa i środowiska. Również branża deweloperska coraz częściej uwzględnia potrzeby otoczenia, w którym planuje inwestycję, dbając o samopoczucie przyszłych mieszkańców. CSR staje się obowiązkowym elementem strategii sektora nieruchomości, a jego przedstawiciele wierzą, że mogą być częścią pozytywnych działań.

Autor: housemarket.pl 26 czerwca 2020 13:59

Biznes i społeczeństwo

CSR (z ang. Corporate Social Responsibility), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu to działania podejmowane przez organizacje, z nastawieniem na interesy odbiorców. Do takich przedsięwzięć należą między innymi inicjatywy ekologiczne, organizacja dni dzielnicy, wspieranie kultury danego regionu czy promowanie pozytywnych wartości. Działania, których priorytetem jest korzyść społeczeństwa, są szansą na zbudowanie wzajemnego zaufania w relacjach zarówno z otoczeniem zewnętrznym, jak i wewnętrznym przedsiębiorstwa. Warunkiem koniecznym CSR jest podjęcie działań długofalowych, które pomogą w realizacji celów firmy, w związku z tym muszą współgrać ze strategią organizacji, jednocześnie uwzględniając potrzeby mieszkańców, a także chroniąc środowisko. Jak wynika z raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”, zainteresowanie przedstawicieli biznesu czynieniem dobra z roku na rok jest coraz większe - w analizie odnotowano 10-procentowy wzrost (w stosunku do 2018 roku) nadesłanych przez firmy dobrych praktyk stosowanych w miejscu pracy. 

W trosce o środowisko

Dla sektora budowlanego ochrona środowiska to szczególnie ważna kwestia. Jednym ze sposobów wykazania zaangażowania w walkę o dobro otoczenia jest zapobieganie emisji zanieczyszczeń. Przedsiębiorstwo powinno dbać o zmniejszenie liczby odpadów poprzez współpracę z firmami recyklingowymi oraz segregację śmieci. To oczywiste działania na rzecz dobra naszej planety. W branży deweloperskiej ważną kwestią jest używanie najwyższej klasy materiałów budowlanych, które mają jak najmniejszy wpływ na otoczenie. Coraz częściej na terenie inwestycji wdrażane są ekologiczne rozwiązania, np. kolektory słoneczne, panele fotowoltaiczne, wentylacja z rekuperacją czy system odzysku deszczówki, które pozwalają oszczędzić zużycie energii, a także są przyjazne dla środowiska. 

Warto pamiętać o dobrych praktykach także w obrębie biura. Papierowe broszury i materiały informacyjne, można zastąpić dokumentami elektronicznymi, dostępnymi do wglądu klienta na oficjalnej stronie inwestora. Dystrybutory z wodą zamiast tej w butelkach, kubki wielokrotnego użytku oraz pojemniki do segregacji śmieci to podstawa, gdy zależy nam na eko biurze. 

Niezmiennie popularnymi działaniami z zakresu CSR na rzecz ochrony środowiska jest edukacja. Firmy deweloperskie skupiają się na poszerzaniu wiedzy przede wszystkim pracowników, chociażby poprzez wdrażanie wspomnianych już eko rozwiązań w miejscu pracy. Coraz chętniej angażują się także w organizację wydarzeń dla dzieci, młodzieży, a także mieszkańców danej dzielnicy lub miasta, które mają na celu promocję proekologicznych zachowań. Do tego typu inicjatyw warto także używać portali społecznościowych, gdzie można edukować klientów na temat ekologicznych rozwiązań, inspirować, podpowiadać. Taką serię postów można zobaczyć, chociażby na Facebooku oraz Instagramie Osiedla Symbioza. 

- Jesteśmy świadkami szkodliwych zmian klimatycznych na naszej planecie, dlatego tak ważne jest, aby firmy podjęły działania, które pozwolą złapać oddech ziemi, ograniczyć produkcję zanieczyszczeń i uratować planetę od degradacji. Dobrym pomysłem jest inspirowanie klientów do ekologicznych rozwiązaniach, które można wdrożyć we własnym gospodarstwie domowym. Jest to sposób zarówno na angażującą komunikację, jak i na zapoznanie użytkowników z działaniami CSR, które firma podjęła. To bardzo ważne pod kątem wizerunkowym, czynienie dobra to jedno, a promocja przedsięwzięć to drugie. Warto informować o eko rozwiązaniach na terenie inwestycji oraz podjętych inicjatywach na portalach społecznościowych bądź poprzez współpracę z mediami tradycyjnymi, w artykułach i notkach prasowych. To sposób na budowanie pozytywnego wizerunku, jak i relacji z klientem opartej na zaufaniu - komentuje Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR, agencji zajmującej się marketingiem nieruchomości.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.