PARTNER PORTALU partner portalu

Strata w segmencie hotelowym wpłynęła na wyniki J.W. Construction

W I półroczu br. Grupa J.W. Construction osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 163,0 mln zł, co oznacza ich wzrost o 138 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Firma wypracowała zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 21,1 mln zł oraz wykazała stratę netto na poziomie – 9,7 mln zł.

Autor: Housemarket.pl 27 sierpnia 2021 09:17

Spółka ma bardzo dobrą płynność finansową. Pomimo wcześniejszej, całkowitej, przedterminowej spłaty obligacji do podmiotów zewnętrznych, w marcu 2021 r., na rachunkach bankowych, na dzień 30.06.2021 r., posiadała 153,6 mln zł.

- Osiągnięty wynik nie odzwierciedla rzeczywistej kondycji Spółki, bowiem na wyniki finansowe największy wpływ miał cykl realizacji projektów budowlanych, ale także sytuacja w ważnym dla firmy segmencie hotelowym i wydarzenia jednorazowe. Grupa przekazała w I półroczu 329 lokali i tylko te przekazane mają odzwierciedlenie w wyniku finansowym. Tymczasem ponad 2 tysiące lokali sprzedanych, ale nieprzekazanych, w tym 1.500 lokali z osiedla Bliska Wola, znajdzie swoje odzwierciedlenie w wynikach najbliższych okresów rozliczeniowych, co powinno w zasadniczy sposób zmienić ich obraz. Grupa, realizując rozpoczęte projekty, posiada duży potencjał związany z możliwością rozpoznania wyników finansowych w najbliższych okresach rozliczeniowych jak i kolejnych latach - komentuje Małgorzata Szwarc-Sroka, członek Rady Nadzorczej J.W. Construction Holding . - Zgodnie z zasadami rachunkowości dotyczącymi działalności deweloperskiej, przychody i zyski pojawiają się w rachunku wyników po zakończeniu budowy i przekazaniu lokali klientom. Oprócz wspomnianych już ponad 2 tysięcy lokali, Spółka, na bazie posiadanego banku ziemi, zamierza w najbliższym czasie uruchomić projekty deweloperskie na ponad 3360 lokali. Posiadany bank ziemi, Grupa posiada działki w Warszawie, Szczecinie, Chorzowie i Krakowie, pozwala na geograficzną dywersyfikację prowadzonych inwestycji.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

 - Na wynik finansowy za I półrocze 2021 istotny wpływ miała strata, jaką ponieśliśmy w segmencie hotelowym. Spółka zarządza pięcioma hotelami i aparthotelem, w których jest 2404 miejsc noclegowych i 3060 miejsc konferencyjnych, a zlokalizowane w nich restauracje dysponują ponad 1600 miejscami dla klientów. Decyzją rządu hotele były zamknięte przez niemal pięć pierwszych miesięcy bieżącego roku, i pomimo bardzo dobrych wyników jakie osiągają od momentu uruchomienia działalności, czyli dopiero od czerwca, i doskonałego stanu rezerwacji na najbliższe miesiące, nie zdołały odrobić strat z początku roku - dodaje Małgorzata Szwarc-Sroka.

Jak zaznacza, rynek mieszkaniowy, z uwagi na utrzymujący się wysoki popyt, przeżywa okres dobrej koniunktury. Niskie stopy procentowe i wysoka inflacja napędzają popyt na mieszkania w stopniu przewyższającym podaż. Nadal szybko znikają z oferty mieszkania mniejsze, kupowane w celach inwestycyjnych. - Obserwujemy duże zainteresowanie domami jednorodzinnymi, które stawiamy w podwarszawskim osiedlu Villa Campina. Przewidujemy, że dzięki inwestycjom, które wprowadziliśmy na rynek w tym roku: Osiedle Horizon w Gdańsku, Pileckiego 59 w Warszawie i Osiedle Kościuszki w Chorzowie, a także nowym projektom, które uruchomimy w II półroczu m. in. w Szczecinie - osiedle Nad Odrą i Pruszkowie, będziemy mogli z powodzeniem odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku - mówi.

Ponadto, bardzo dobre wyniki hoteli od momentu wznowienia ich działalności są pomyślnym prognostykiem na najbliższe okresy, o ile oczywiście nie będzie nowych obostrzeń.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.