Waldemar Olbryk: dygitalizacja to dla nas nie nowość, byliśmy na to przygotowani



housemarket.pl - 07 kwietnia 2020 09:37


- Od lat zdajemy sobie sprawę, że digitalizacja procesów to już nie trend, a konieczność czy nawet budowanie przewagi. Umowy paperless, zdalne odbiory czy wideo konferencje z klientami to dla nas niezbędne minimum. Siłą, która napędza transformację cyfrową są oczekiwania klientów wobec nowych kanałów komunikacji i dostępu do usług - o nowych inicjatywach Echo opowiada Waldemar Olbryk.

Echo pod koniec marca wprowadziło we współpracy z Asseco Data Systems i Samsung Electronics Polska, system wykorzystujący technologię biometrii i  urządzenia mobilne, który pozwala na elektronizację procesu sprzedaży mieszkań i eliminuje konieczność podpisywania papierowej wersji dokumentów.

Jak poinformował Waldemar Olbryk, jeden z działów Echo - zespół Digitial - od miesięcy pracował nad rozwiązaniami wspierającymi pracę zdalną i przenosił zasoby firmy w chmurę. Decyzje te podjęto w związku z obowiązującymi trendami, ale również dobrze rozumianym bezpieczeństwem danych.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Dzięki temu mogę śmiało powiedzieć, że codzienna praca w Echo Investment idzie w tempie porównywalnym do tego, co było przed epidemią. Od tygodni pracujemy zdalnie i ograniczyliśmy zbędne podróże. Pełne przerzucenie się na pracę zdalną nastąpiło więc szybko i efektywnie. Wszystkie nasze aktywności odbywają się zgodnie z planem - zapewnia Waldemar Olbryk. 

Dodaje, że dużo zmian zaszło w procesie komunikacji z klientami. Echo duży nacisk kładzie na działania online.

- Klienci mogą wybrać, czy chcą z naszymi doradcami porozmawiać zdalnie podczas wideo rozmowy czy wolą spotkać się w naszym biurze sprzedaży - oczywiście z zachowaniem wszystkich obowiązujących środków ostrożności. Co ważne, zdecydowana większość czynności w procesie jest możliwa do zrealizowania zdalnie - od wyboru mieszkania, odwiedzenia makiety, obejrzenia aktualnego stanu budowy, po negocjację umowy aż do zawarcia wiążącej i legalnej umowy rezerwacyjnej. Pracujemy też nad kolejnymi udogodnieniami - zapewnia Waldemar Olbryk. 

Zapewnia także, że Echo na bieżąco wdraża zmiany w innych procesach biznesowych, które doprowadzą do mniejszego zużycia papieru oraz ograniczą konieczności osobistego potwierdzania lub odbioru dokumentów.

- Nie drukujemy żadnych dokumentów, tylko używamy elektronicznego formularza na tabletach. Teraz poszliśmy o krok dalej. Nasi klienci mogą wybrać oraz zarezerwować mieszkanie z oferty Echo Investment bez wychodzenia z domu. Z myślą o ich bezpieczeństwie i komforcie, wprowadziliśmy możliwość spotkań online z naszymi doradcami, obejrzenia mieszkania w makiecie virtual reality, na której nasi doradcy prezentują pełną ofertę mieszkaniową, rozkłady mieszkań, a nawet widok z okna. Poza zdalną formą, prezentacja oferty wygląda dokładnie tak, jak miałoby to miejsce na spotkaniu w biurze sprzedaży - mówi Waldemar Olbryk.

Wyjaśnia, że system jest intuicyjny w obsłudze i bezpieczny, ponadto oszczędza czas i upraszcza formalności. Szczegóły umowy są ustalane na zdalnych spotkaniach pomiędzy doradcą, a klientem. Następnie doradca składa w wyznaczonym miejscu podpis biometryczny za pomocą aplikacji Signatus, czyli na przykład podpisuje się elektronicznym rysikiem na ekranie. Waldemar Olbryk zdradza, że rozwiązanie zostało świetnie przyjęte przez klientów. Z narzędzia, już w pierwszych trzech dniach od aktualizacji skorzystało ponad 20 osób.

- Dla nas liczy się zarówno perspektywa doświadczenia klienta, jak i spójne z tym doświadczenie naszych pracowników. O wprowadzanych przez nas zmianach myślimy długoterminowo, bo tylko w ten sposób zagwarantujemy sobie i naszym klientom, komfort i bezpieczeństwo działania. Transformacja cyfrowa to najprostsza droga do optymalizacji procesów biznesowych, poprawy jakości usług, zwiększenia wydajności pracowników czy udoskonalenia zdolności zarządczych firmy. Czasami jedynym z bardzo zaskakujących, ale i oczekiwanych efektów jest eliminacja czynności zbędnych, które są w każdej organizacji - swoiste uproszczenie czy odświeżenie sposobu pracy - mówi Waldemar Olbryk.

Dodaje, że priorytetem w Echo na nadchodzące miesiące jest płynne realizowanie inwestycji, prowadzenie aktywności zgodnie z harmonogramem oraz przekazywanie lokatorom kluczy do ich mieszkań. Wszystkie budowy postępują według planu - przy zachowaniu dodatkowych środków bezpieczeństwa, zgodnych z wytycznymi Sanepidu.

Żeby ułatwić klientom monitorowanie postępów prac, na budowach będą instalowane kamery. Obraz z placu budowy będzie można odtworzyć podczas wideo rozmowy z doradcą. Co więcej, na fanpage’u na Facebooku pojawi się specjalna zakładka „Dziennik z budowy”, gdzie będą pojawiać się bieżące aktualizacje.