PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Waldemar Olbryk: dygitalizacja to dla nas nie nowość, byliśmy na to przygotowani

- Od lat zdajemy sobie sprawę, że digitalizacja procesów to już nie trend, a konieczność czy nawet budowanie przewagi. Umowy paperless, zdalne odbiory czy wideo konferencje z klientami to dla nas niezbędne minimum. Siłą, która napędza transformację cyfrową są oczekiwania klientów wobec nowych kanałów komunikacji i dostępu do usług - o nowych inicjatywach Echo opowiada Waldemar Olbryk.

Autor: housemarket.pl 07 kwietnia 2020 09:37

Echo pod koniec marca wprowadziło we współpracy z Asseco Data Systems i Samsung Electronics Polska, system wykorzystujący technologię biometrii i  urządzenia mobilne, który pozwala na elektronizację procesu sprzedaży mieszkań i eliminuje konieczność podpisywania papierowej wersji dokumentów.

Jak poinformował Waldemar Olbryk, jeden z działów Echo - zespół Digitial - od miesięcy pracował nad rozwiązaniami wspierającymi pracę zdalną i przenosił zasoby firmy w chmurę. Decyzje te podjęto w związku z obowiązującymi trendami, ale również dobrze rozumianym bezpieczeństwem danych.

- Dzięki temu mogę śmiało powiedzieć, że codzienna praca w Echo Investment idzie w tempie porównywalnym do tego, co było przed epidemią. Od tygodni pracujemy zdalnie i ograniczyliśmy zbędne podróże. Pełne przerzucenie się na pracę zdalną nastąpiło więc szybko i efektywnie. Wszystkie nasze aktywności odbywają się zgodnie z planem - zapewnia Waldemar Olbryk. 

Dodaje, że dużo zmian zaszło w procesie komunikacji z klientami. Echo duży nacisk kładzie na działania online.

- Klienci mogą wybrać, czy chcą z naszymi doradcami porozmawiać zdalnie podczas wideo rozmowy czy wolą spotkać się w naszym biurze sprzedaży - oczywiście z zachowaniem wszystkich obowiązujących środków ostrożności. Co ważne, zdecydowana większość czynności w procesie jest możliwa do zrealizowania zdalnie - od wyboru mieszkania, odwiedzenia makiety, obejrzenia aktualnego stanu budowy, po negocjację umowy aż do zawarcia wiążącej i legalnej umowy rezerwacyjnej. Pracujemy też nad kolejnymi udogodnieniami - zapewnia Waldemar Olbryk. 

Zapewnia także, że Echo na bieżąco wdraża zmiany w innych procesach biznesowych, które doprowadzą do mniejszego zużycia papieru oraz ograniczą konieczności osobistego potwierdzania lub odbioru dokumentów.

- Nie drukujemy żadnych dokumentów, tylko używamy elektronicznego formularza na tabletach. Teraz poszliśmy o krok dalej. Nasi klienci mogą wybrać oraz zarezerwować mieszkanie z oferty Echo Investment bez wychodzenia z domu. Z myślą o ich bezpieczeństwie i komforcie, wprowadziliśmy możliwość spotkań online z naszymi doradcami, obejrzenia mieszkania w makiecie virtual reality, na której nasi doradcy prezentują pełną ofertę mieszkaniową, rozkłady mieszkań, a nawet widok z okna. Poza zdalną formą, prezentacja oferty wygląda dokładnie tak, jak miałoby to miejsce na spotkaniu w biurze sprzedaży - mówi Waldemar Olbryk.

Wyjaśnia, że system jest intuicyjny w obsłudze i bezpieczny, ponadto oszczędza czas i upraszcza formalności. Szczegóły umowy są ustalane na zdalnych spotkaniach pomiędzy doradcą, a klientem. Następnie doradca składa w wyznaczonym miejscu podpis biometryczny za pomocą aplikacji Signatus, czyli na przykład podpisuje się elektronicznym rysikiem na ekranie. Waldemar Olbryk zdradza, że rozwiązanie zostało świetnie przyjęte przez klientów. Z narzędzia, już w pierwszych trzech dniach od aktualizacji skorzystało ponad 20 osób.

- Dla nas liczy się zarówno perspektywa doświadczenia klienta, jak i spójne z tym doświadczenie naszych pracowników. O wprowadzanych przez nas zmianach myślimy długoterminowo, bo tylko w ten sposób zagwarantujemy sobie i naszym klientom, komfort i bezpieczeństwo działania. Transformacja cyfrowa to najprostsza droga do optymalizacji procesów biznesowych, poprawy jakości usług, zwiększenia wydajności pracowników czy udoskonalenia zdolności zarządczych firmy. Czasami jedynym z bardzo zaskakujących, ale i oczekiwanych efektów jest eliminacja czynności zbędnych, które są w każdej organizacji - swoiste uproszczenie czy odświeżenie sposobu pracy - mówi Waldemar Olbryk.

Dodaje, że priorytetem w Echo na nadchodzące miesiące jest płynne realizowanie inwestycji, prowadzenie aktywności zgodnie z harmonogramem oraz przekazywanie lokatorom kluczy do ich mieszkań. Wszystkie budowy postępują według planu - przy zachowaniu dodatkowych środków bezpieczeństwa, zgodnych z wytycznymi Sanepidu.

Żeby ułatwić klientom monitorowanie postępów prac, na budowach będą instalowane kamery. Obraz z placu budowy będzie można odtworzyć podczas wideo rozmowy z doradcą. Co więcej, na fanpage’u na Facebooku pojawi się specjalna zakładka „Dziennik z budowy”, gdzie będą pojawiać się bieżące aktualizacje. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.