Zmiany w Develia. Będzie więcej mieszkań, także na wynajem

Develia zatwierdziła nową strategię na lata 2021-2025. Grupa planuje skoncentrować się na segmencie mieszkaniowym i istotnie zmniejszyć zaangażowanie kapitałowe w segmencie biurowym i handlowym. Odzyskane w ten sposób środki zostaną zainwestowane w mieszkania i segment PRS.

Autor: housemarket.pl 19 lutego 2021 16:40

Jak poinformowała spółka, w przypadku braku wystarczających perspektyw oczekiwanego wzrostu rozważone zostanie rozszerzenie działalności o wybrane duże i średnie miasta, a także realizację i zwiększenie udziału projektów premium.

Develia zapowiada także istotne zwiększenie skali działania w segmencie mieszkaniowym do poziomu sprzedaży 3.100 mieszkań w 2025 roku. dezinwestycje portfela biurowego i handlowego oraz równoległa budowa mieszkań na wynajem, a tym samym zwiększenie kapitału zaangażowanego w segment mieszkaniowy do 85 proc. kapitałów własnych.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Develia planuje aktywnie kreować i uczestniczyć w istotnych, nowych trendach rynkowych również poprzez nawiązywanie partnerstw, sojuszy i M&A, a także budować markę solidnego pracodawcy i partnera biznesowego oraz nowoczesnego dewelopera, dbając o pozytywne relacje i lojalność pracowników oraz klientów. Kolejnym krokiem jest sukcesywne dostosowywanie projektów do kontekstu miejskiego. Celem jest również wzmacnianie pozycji wiarygodnego partnera społeczności lokalnych, wykazującego się odpowiedzialnością za środowisko naturalne. W ramach produktu mieszkaniowego grupa planuje również rozszerzenie działań w zakresie ekologii budownictwa.

Nowa strategia przewiduje także nawiązanie współpracy z wybranym partnerem w ramach JV w obszarze magazynowym na bazie posiadanego gruntu w Malinie i częściowa dezinwestycja.

Założone wskaźniki oceny realizacji strategii obejmują m.in.:

- wypłatę 75 proc. skorygowanego zysku netto oraz dodatkowo 100 mln zł w okresie 2021-2025 mimo przewidywanego wzrostu, 

- wypracowanie potencjału dywidendowego przekraczającego 650 mln zł (2021-2025),

- zapewnienie budżetu na zakupy gruntów i M&A 350 mln zł średniorocznie oraz zbudowanie banku gruntów na ponad 10 tys. lokali w 2025, zapewniających spółce dalszy rentowny rozwój w kolejnych latach,

- realizacja powtarzalnych projektów PRS skali 300-400 lokali rocznie, ewentualnie wsparte budową platformy operacyjnej do zarzadzania najmem,

- utrzymanie zadłużenia na poziomie benchmarków branży (dług netto/kapitały własne 0,30-0,49),

- w zakresie projektu Malin wypracowanie pierwszych zysków w latach 2024-2025.

W ramach Strategii przyjęte zostały również cele zarządu na rok 2021. Obejmują one: 

- sprzedaż umowami deweloperskimi i przedwstępnymi 1.750-1.850 lokali,

- przekazanie 1.800-1.900 lokali,

- wprowadzenie do oferty 1.500-1.700 lokali,

- sprzedaż budynku Wola Retro (przełom 2021r. i 2022r.),

- przygotowanie do sprzedaży budynku Sky Tower,

- rozpoczęcie realizacji pierwszego projektu mieszkań w segmencie najmu instytucjonalnego. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.