Program ugód PKO BP dla kredytobiorców frankowych przynosi rezultaty

Program ugód dla kredytobiorców frankowych, który ruszył 4 października, jak do tej pory przynosi rezultaty - oceniła w piątek wiceprezes PKO BP Iwona Duda kierująca pracami zarządu. Bank podał, że otrzymał ponad 12 tys. wniosków o mediację; ponad 500 mediacji zakończyło się pozytywnie.

Autor: PAP 05 listopada 2021 14:24

PKO BP przypomniał w piątek, że 4 października ruszył program ugód dla kredytobiorców frankowych.

"Rozpoczęliśmy proces proponowania ugód dla osób, które wzięły kredyt we franku szwajcarskim; ten program wystartował 4 października. Przynosi on doskonałe rezultaty jak do tej pory. Idziemy ścieżką, którą zaproponowała Komisja Nadzoru Finansowego (KNF)" - powiedziała Duda na piątkowej telekonferencji poświęconej wynikom grupy PKO BP.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przyznała, że udział KNF jest bardzo duży. "Staramy się, żeby ten proces był jak najbardziej sprawnie przeprowadzany i był takim rozwiązaniem fair" - powiedziała.

PKO BP podał w informacji prasowej, że od 4 października klienci banku złożyli już ponad 12 tys. wniosków o mediację. Wskazał, że proces przebiega "bardzo sprawnie i zaowocował już pierwszymi aneksami do umów kredytowych".

"Mamy już ponad 12 tys. wniosków o mediację. Co najważniejsze, ponad 500 mediacji mamy już pozytywnie zakończonych, a co jeszcze ważniejsze tylko 36 takich przypadków, gdzie klienci nie zdecydowali się na propozycję, którą im złożyliśmy. To jest bardzo dobry efekt" - powiedział na telekonferencji wiceprezes PKO BP Piotr Mazur.

Dodał, że od maja bank obserwuje "systematyczny spadek pozwów". "Wydaje się, że (...) klienci czekali na to, że PKO BP wyjdzie z propozycją; wstrzymywali się od maja z decyzjami co do pójścia w kierunku rozwiązań sądowych. I widzimy to po tym spadku. Mam nadzieję, że ten trend będzie kontynuowany i że klienci wybiorą kwestię ugodową" - powiedział Mazur.

Zaznaczył, że PKO BP ponosi wszelkie koszty związane z wejściem w ugody. "Klient nie ponosi żadnych kosztów i ma bardzo atrakcyjną ofertę" - dodał.

Jak przekazał w piątkowej informacji prasowej bank, "propozycja ugód jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, których sytuacja pogorszyła się z powodu umocnienia kursu franka szwajcarskiego".

"Rozwiązanie zakłada konwersję waluty kredytu na polski złoty, tak jakby od początku był kredytem złotowym. Ugody pozwalają klientom całkowicie uwolnić się od ryzyka walutowego. Są szybką, wygodną i pewną alternatywą wobec długotrwałej i kosztownej drogi sądowej. Cały proces odbywa się zdalnie, a kredytobiorcy w oddziale pojawiają się tylko raz - w momencie podpisania ugody" - przekazano.

Wcześniej, w piątkowej prezentacji dot. wyników, PKO BP podał, że na dzień 4 listopada br. liczba wniosków o mediację złożonych przez klientów przekroczyła 12 tys., a ponad 500 mediacji zostało zakończonych pozytywnie w Sądzie Arbitrażowym.

"Na 30 września 2021 roku przeciwko Bankowi toczyło się 10 tys. 815 postępowań sądowych (na 31 grudnia 2020 roku: 5 tys. 372), które dotyczyły kredytów hipotecznych udzielonych w ubiegłych latach w walucie obcej o łącznej wartości przedmiotu sporu 3 mld 264 mln zł (na 31 grudnia 2020 roku: 1 mld 404 mln zł), w tym jedno postępowanie grupowe" - podał bank w raporcie.

Przedmiotem wystąpień klientów banku są przede wszystkim roszczenia o stwierdzenie nieważności całości lub części umowy lub o zapłatę "z tytułu zwrotu rzekomo nienależnego świadczenia w związku z abuzywnym charakterem klauzul walutowych" - podał bank.

PKO BP obsługuje osoby fizyczne, prawne oraz inne podmioty będące osobami krajowymi i zagranicznymi. Skarb Państwa posiada 29,43 proc. udziału w kapitale zakładowym banku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.